آیین اختتامیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور +تصاویر
آیین اختتامیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور +تصاویر
آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور با حضور ۲۳ استان در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،    آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار بویراحمد، ، معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در آیین اختتامیه سی و سومین مسابقات دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر که در یاسوج برگزار شد گفت: این مسابقه سی و سومین مسابقات ورزشی دختران بود مجموعا در پنج استان میزبان ۷هزار دانش آموز بودیم که در ۹ رشته برگزار شد.

حسین بابویی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد میزبان مسابقات هندبال دختران و پسران و طناب زنی دختران بودیم که در این مسابقات ۲۶ استان با تعداد ۲هزار نفر دانش آموز شرکت کردند .

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور افزود: کمیته های استعدادیابی در این مسابقات مستقر بودند که استعدادها برتر را شناسایی و به تیم های ملی معرفی می کنند.

 مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با تقدیر وتشکر از همه دستندرکاران سی سومین دوره مسابقات ورزشی دختران سراسر کشور در رشته هندبال گفت: خروجی‌ این مسابقات علاوه بر استعدادیابی و نشاط بخشی، پیامدهای مختلف گردشگری وفرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه با زیرساختهای فراهم شده زمینه برای میزبانی از مسابقات ملی در سالهای آینده فراهم خواهد شد گفت: با همکاری استاندار و همه مدیران دستگاههای اجرایی تلاش کردیم مزیبان خوبی برای این دوره از مسابقات باشیم.

وی با بیان اینکه ورزش امری لازم و ضروری برای آحاد جامعه بویژه دختران دانش آموز است گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش توجه به ورزش دانش آموزی از اولویتهای آموزش وپرورش است.

سرکار خانم فلاح ناظر کل مسابقات نیز از میزبانی شایسته استان کهگیلویه وبویراحمد در این دوره از مسابقات تقدیر وتشکر کرد و گفت: بعد از وقفه سه ساله در دوران کرونا خوشبختانه مسابقات امسال از نظر فنی در بالاترین کیفیت برگزار شد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گفت: مسابقات ورزشی دختران دانش آموز در مقطع متوسطه اول در ۲ رشته هندبال و طناب زنی، از روز ۲۸ مرداد تا سوم شهریور در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد با حضور یک هزار دانش آموز، ناظر، داور و عوامل اجرایی برگزارشد

 فرشید کرمی با بیان اینکه ۲۳ استان کشور در مسابقات هندبال دختران حضور داشتند، عنوان کرد: این مسابقات در در ۴ روز با بالاترین کیفیت برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که به میزبانی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد استان‌ یزد مقام اول، استان فارس ، مقام دوم و مقام سومی به صورت مشترک به استانهای اصفهان و خراسان رضوی رسید.

همچنین کاپ اخلاق این دوره از مسابقات توسط ایمان سبحان نژاد معاون پژوهش ،برنامه ریزی ومنابع اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به تیم هندبال استان یزد اهدء شد.

گفتنی است؛ رقابت های ورزش دانش آموزی در ۲ رشته هندبال و طناب زنی برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از ۲۱ مردادماه جاری به میزبانی شهر یاسوج آغاز و تا دوم شهریورماه ادامه داشت که تیم هندبال دانش آموزان پسر کهگیلویه و بویراحمد (از ۲۱ تا ۲۸ مرداد) با برد مقابل تیم اصفهان موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات هندبال دانش آموزان پسر کشور شد.

پایان پیام/