آیت‌الله حسینی؛ نباید اجازه دهیم دانشگاه آسیب ببیند/برخورد با عناصر نامطلوب در دانشگاه‌ها
آیت‌الله حسینی؛ نباید اجازه دهیم دانشگاه آسیب ببیند/برخورد با عناصر نامطلوب در دانشگاه‌ها
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انقلاب از دو کانون دانشگاه و حوزه تشکیل شده گفت: نباید اجازه دهیم دانشگاه آسیب ببیند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار با مسئول نمایندگی حوزه ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج، گفت: افتخار می‌کنیم که انقلاب اسلامی از دو کانون علمی، سیاسی و انقلابی حوزه و دانشگاه شکل گرفت و انقلاب مولد دانشمندان حوزوی و دانشگاهی است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دغدغه مسئول نمایندگی حوزه ولی‌فقیه و مسئولان فرهنگی دانشگاه یاسوج در بیان مسائل و مشکلات قدردانی کرد و افزود: دانشگاه جایگاه رشد و بالندگی علمی، سیاسی و اجتماعی است و باید جامعه را در مسیر تعالی فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اگر خدای ناکرده در مدیریت و ساختار دانشگاه دقیق عمل نشود نمی‌توان به اهداف دست پیدا کرد؛ افزود: دانشگاه دارای ابعاد علمی و فرهنگی است و باید متناسب با این ابعاد دانشجو تربیت شود و در جهت فرهنگی متناسب با فرهنگ انقلابی، ملی و دینی عمل کنیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه را یکی از پایه‌های شکل‌گیری فرهنگ دینی دانست و عنوان کرد: فرهنگ، اخلاق و معنویت از وظایف دانشگاه است که هم باید در خود دانشگاه رشد کند و هم در بیرون از مجموعه دانشگاه در این خصوص احساس مسئولیت شود که دانشگاه مسوولیت سنگینی در این زمینه دارد.

حسینی با اشاره به اینکه دانشگاه باید مردم را از افتادگی فرهنگی و دینی و اعتقادی نجات دهد، گفت: معنای دانشگاه یعنی علم، دانش و معنویت نه جهالت.نباید اجازه دهیم دانشگاه به عنوان یکی از کانون‌های انقلاب اسلامی آسیب ببیند لذا اگر هر مجموعه‌ای پایش نشود و به خوبی نگهداری نشود دچار بیماری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دقت لازم صورت گیرد فتنه‌ای که ایجاد شد در نقطه مقابل نظام و فتنه استکباری بود، گفت: این فتنه را استکبار برای ضربه زدن به نظام و انقلاب به راه انداخت لذا دانشگاه باید از آسیب‌های این چنینی مبرا باشد و متولیان بر این امر خطیر نظارت کنند.

وی با بیان اینکه همراهی با موج دشمن، فریب دسیسه دشمن را خوردن و با فتنه همراه شدن یک بیماری است، افزود: با عناصر نامطلوب برخورد شود، چنین کسانی در مراکز فرهنگی خصوصا دانشگاه‌های ما جایگاهی ندارند.

وی خطاب به مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج گفت: ما در کنار شما هستیم و هر موقع احساس شد به وجود ما نیاز است ورود می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود  بیان کرد: برخی خبرهایی که از دانشگاه مطرح می‌شود نگران کننده است خط قرمزهایی است که باید رعایت شود البته در جریان هستم کارهای خوبی شکل گرفته و امیدواریم تداوم داشته باشد.

گفتنی است؛ در این نشست حجت‌الاسلام قلندری مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج و جمعی از اساتید به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و معضلات فرهنگی در این دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/