دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
پ
  • 22 مرداد 1403 - 13:16
نماینده حوزه منگشت در مجلس؛

نماینده ایذه، باغملک: جاده ترانزیتی دیشموک – لردگان و بانا به چهارمحال و بختیاری به سرانجام برسد

نماینده ایذه، باغملک: جاده ترانزیتی دیشموک – لردگان و بانا به چهارمحال و بختیاری به سرانجام برسد
نماینده ایذه، باغملک: جاده ترانزیتی دیشموک – لردگان و بانا به چهارمحال و بختیاری به سرانجام برسد
نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس با تاکید بر حل هرچه سریع‌تر مشکلات جاده‌های روستایی، بین شهری و بین استانی این حوزه گفت: جاده ترانزیتی غیزانیه به لردگان به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ دکتر فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی در حاشیه نشست بررسی مشکلات حوزه راه و مسکن شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون با اشاره به ضرورت حل مشکل راه‌های روستایی اظهار کرد: آسفالت منتهی به جاده‌های روستایی می‌بایست با بهترین کیفیت انجام پذیرد ولی معابر روستایی باید خاصیت و حالت روستایی خود را داشته باشد و با اقلیم و

و معماری آن منطقه ساخته شود تا بتواند زمینه گردشگری را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت انسانی منطقه محور توسعه است افزود: با استفاده از ظرفیت انسانی و توان افراد منطقه می‌بایست در راستای توسعه آن اقدامات لازم صورت گیرد و مسئولان استانی از این مساله حمایت کنند.

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون (حوزه منگشت) در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۷ درصد جمعیت استان خوزستان را مردم این حوزه انتخابیه تشکیل داده‌اند ولی تعداد مدیران آنها در سطح استان کم هستند و سهمی از مدیریت کلان استان و معاونت‌ها ندارند.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: می‌بایست ظرفیت‌های انسانی این منطقه در سطح ادارات کل حضور داشته باشند و صاحب پست شوند تا جهت توسعه منطقه، طرح‌های مورد نظر را جمع‌آوری کرده و سپس در سطح استان به آن بپردازند تا بخش اعظمی از مشکلات و عقب ماندگی‌ها از این طریق حل شود.

وی بیان کرد: مشکلات موجود در سطح حوزه انتخابیه می‌بایست بر اساس ادارات متولی و بخش‌ها دسته‌بندی شده و در سطح ادارات کل و سطح کلان پیگیری شود. همچنین باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده جلوی مهاجرت روستاییان گرفته شود و مهم‌ترین بخش آن حمایت از آنهاست.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه بخش اعظمی از ترانزیت استان خوزستان به مرکز کشور از جاده غیزانیه به لردگان و در میان منطقه منگشت انجام می‌شود گفت: بر این اساس باید از صنایع متولی حوزه ترانزیت جهت بهره بردن از ظرفیت آنها در راستای توسعه جاده و همچنین مطالبه راه آهن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه روزانه ۵۵۰ بشکه نفت از این حوزه به اصفهان برده می‌شود عنوان کرد: ۵۰ درصد خوراک پتروشیمی‌های اصفهان تا تبریز از مسیر حوزه منگشت و تلمبه خانه‌های موجود در آن منتقل می‌شود ولی خدماتی از جانب این حوزه به این منطقه داده نمی‌شود.

نماینده حوزه منگشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آزادراه غیزانیه – هفتکل- باغملک – ایذه – دزپارت به لردگان از محورهای اساسی برای مردمان این منطقه است و با جدیت باید به اتمام برسد.

وی در خصوص احداث جاده عشایری بانا و اینکه بخش مرتبط به استان چهارمحال و بختیاری به سمت بخش سوسن در مراحل پایانی است بیان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در حوزه چهارمحال و بختیاری این راه، متاسفانه تاکنون اقدامات زیادی در منطقه سوسن جهت اتصال به آن نقطه به صورت جدی انجام نشده و می‌بایست به صورت مسئولانه در دستور کار باشد. این در حالی است که

کار احداث این جاده در استان چهارمحال و بختیاری به سمت بخش سوسن ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

ابراهیم‌پور با اشاره به اینکه جاده‌های بین استانی و ترانزیتی این حوزه می‌بایست هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد افزود: جاده‌های دیشموک – لردگان و بانا به چهارمحال و بختیاری در کنار محور ترانزیتی این حوزه از ضروریات مورد توجه هستند زیرا که راه بستر توسعه است و می‌تواند راه‌گشای بسیاری و حلال بسیاری از مشکلات موجود در شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و سصدون باشد.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: جاده رامهرمز به میداوود و باغملک و همچنین اسلام آباد باید اتفاقات جدی را شاهد باشد. همچنین برای جاده میداوود به سرله پیمانکار مشخص شد و کار باید با سرعت و جدیت زیادی پیگیری شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ

برچسب ها

فوری/ کشف ۱۹ کوره زغال گیری و ۳۸۰ کیلوگرم زغال در منطقه 26 شهریور 1403
مدیر کل منابع طبیعی خبر داد؛

فوری/ کشف ۱۹ کوره زغال گیری و ۳۸۰ کیلوگرم زغال در منطقه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۱۹ کوره زغال گیری و ۳۸۰ کیلوگرم زغال در استان خبر داد.

دومین ترور مشکوک ترامپ پیش از انتخابات 26 شهریور 1403
بین المللی؛

دومین ترور مشکوک ترامپ پیش از انتخابات

رایان وسلی روث ۵۸ ساله که در سال ۲۰۲۲ در جنگ روسیه و اوکراین شرکت و از سال ۲۰۱۹، ۱۹ بار به کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها کمک کرده بود، هشت بار سابقه بازداشت دارد. 

نخستین نشست خبری رئیس‌ جمهور امروز برگزار می‌شود 26 شهریور 1403
دولت؛

نخستین نشست خبری رئیس‌ جمهور امروز برگزار می‌شود

نخستین نشست خبری رئیس جمهور با حضور بیش از ۳۰۰ رسانه داخلی و خارجی ساعت ۱۵ امروز برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.