بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از مدارس دیشموک و بررسی وضعیت آموزشی منطقه+تصاویر
بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از مدارس دیشموک و بررسی وضعیت آموزشی منطقه+تصاویر
رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک از توجه دولت به طرح نهضت توسعه فضاهای آموزشی و تجهیزات مدارس تقدیر کرد و این دو عامل را محور توسعه و پیشرفت کشور دانست.

به گزارش مالک آهنگ،خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبردیشموک، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه کارشناسان ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها و مناطق از مدارس دیشموک بازدید کرد. در پایان این بازدید، جهانگیر اژدر، رئیس آموزش و پرورش دیشموک در جلسه بازخورد ضمن خیرمقدم به مدیرکل و هیأت همراه، به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی منطقه پرداخت.

اژدر اظهار داشت: “آموزش و پرورش منطقه دیشموک با ۵۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در حدود ۱۰۵ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.” وی همچنین با اشاره به نظر مدیرکل نوسازی استان، تاکید کرد که سرانه فضای آموزشی در دیشموک مناسب نیست و با نرم کشوری و استانی فاصله زیادی دارد که ممکن است در آینده شهر دیشموک را با بحران مواجه سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک از توجه دولت به طرح نهضت توسعه فضاهای آموزشی و تجهیزات مدارس تقدیر کرد و این دو عامل را محور توسعه و پیشرفت کشور دانست.

وی همچنین به وضعیت هفت مدرسه کلنگی در منطقه اشاره کرد و افزود: “چهار مدرسه در حال ساخت و سه مدرسه دیگر نیز مکان مناسب برای احداث آنها تعیین تکلیف شده است که انتظار داریم به جد پیگیری شوند.”

اژدر به مشکلات سیستم گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: “با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ضروری است که این مشکل هر چه سریع‌تر با همکاری اداره کل نوسازی استان برطرف شود.

وی همچنین نبود خانه معلم، سالن امتحانات، دارالقرآن و مرکز مشاوره و پژوهش‌سرا را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش دیشموک عنوان کرد و از مدیر کل آموزش و پرورش استان خواست که در این زمینه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه بازخورد از مدارس دیشموک گفت: “با وجود مشکلات و شرایط زیرساختی نامناسب در دیشموک، آموزش و پرورش این منطقه توانسته است در زمینه‌های مختلف از جمله پروژه مهر، رتبه برتری را کسب کند.

” رضایی از زحمات کارکنان اداری و آموزشی منطقه دیشموک تقدیر کرد و افزود: “عدالت در فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی به فرایند یاددهی-یادگیری دو رویکرد دولت هستند که همه ما باید از فرصت استفاده کنیم و در این خصوص همکاری و تلاش کنیم تا بهترین آموزش‌ها در مدارس شکل بگیرند.”

 

ایوب رضایی همچنین به کمبودهای موجود در مدارس اشاره کرد و گفت: “نیروی انسانی توانمند و فعال می‌تواند این کمبودها را جبران کند.

وی در پایان تاکید کرد: “منطقه دیشموک به لحاظ فضای آموزشی از سرانه پایینی برخوردار است و ما این موضوع و سایر موارد ذکر شده را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.”

سید محمد رمضانی، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بر مدیریت صحیح امور مالی تاکید کرد و گفت: “در اولین فرصت و بدون تعلل با مدیرکل نوسازی استان جلسه برگزار خواهیم کرد و کمبودهای آموزش و پرورش دیشموک، به ویژه سیستم‌های گرمایشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس را برطرف خواهیم کرد.”

 

حسین آروین، کارشناس مسئول اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در جلسه بازخورد از مدارس دیشموک گفت: “آموزش و پرورش دیشموک در سال‌های اخیر در سطح استان در شاخص‌های مختلف به خوبی درخشیده است.” او هدف از بازدیدهای دوره‌ای را شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین تقویت و بهبود این نقاط عنوان کرد.

 

لازم به ذکر است که در سفر مدیرکل آموزش و پرورش استان و هیأت همراه، از ۳۰ مدرسه منطقه دیشموک بازدید به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام _/

  • نویسنده : مالک آهنگ