امام جمعه دیشموک: به جاده های بین مزارع توجه شود/پمپاژ رود سمه فراموش شد
امام جمعه دیشموک: به جاده های بین مزارع توجه شود/پمپاژ رود سمه فراموش شد
خطیب جمعه دیشموک با تبریک عید قربان با بیان اینکه از عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است افزود: عید قربان روز اثبات عشق به پروردگار و تسلیم در برابر پروردگار است و آزمایش و امتحانی است که برای حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل پیش آمد و آنها از این آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛  حجت الاسلام راوند انتخابات را آزمونی دیگر برای نظام اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً مهم است،لیکن؛  مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت نظام مردم سالاری دینی است.

 

وی برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم را یکی از جلوه‌های اثرگذاری در نظام اسلامی و همایش همبستگی ملی و جمهوریت و اسلامیت نظام در سطح دنیا برشمرد و افزود: از برکات این مشارکت حداکثری اقتدار حداکثری ملی در سطح دنیا و تقویت مقبولیت نظام اسلامی در بین کشورها و افزایش همبستگی و وحدت ملی است.

 

امام جمعه دیشموک اولویت اول مقام معظم رهبری در انتخابات را مشارکت حداکثری عنوان کرد و گفت: اولویت بعدی ایشان انتخاب اصلح بود و مشارکت بر انتخاب را برتری می‌دانست.

 

حجت الاسلام راوند تبلیغات انتخاباتی را آزمونی برای تقوای سیاسی و اخلاقی همه دانست و گفت: هم مردم و هم مسئولان و هم نامزدهای انتخاباتی وظیفه دارند که رقابت به معنای واقعی اخلاقی باشد و اخلاق به معنای واقعی در کشور و جامعه حاکم باشد.

 

وی فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم در ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی( ره) را حاوی سه عنوان مشارکت در انتخابات، ویژگی‌های رئیس جمهور شهید و رعایت اخلاق انتخاباتی عنوان کرد و اذعان داشت: باید در فضای حقیقی و فضای مجازی جامعه به معنای واقعی این اخلاق حاکم شود.

خطیب جمعه دیشموک مناظرات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی را فرصتی برای پرشور کردن انتخابات و رقابتی نزدیک و حداکثری مردم دانست و گفت: باید ملاحظات این مناظرات را داشته باشند و از بد اخلاقی و تهمت و افترای ناروا به هم خودداری کنند که در صورت رعایت نکردن این ظرفیت رسانه تبدیل به تریبونی برای ترویج بد اخلاقی و بدبینی مردم به نظام و کشور می‌شود.

 

وی با اشاره به اتفاقات دردناک اخیردر غزه و حمله مجدد به اردوگاه آوارگان فلسطینی و شهادت بیش از ۲۰۰ نفر و مجروح شدن ۴۰۰ نفر از انسان‌ها و زنان و کودکان بیگناه افزود: این قتل عام عمومی توسط رژیم صهیونیستی و با مشارکت مستقیم آمریکا صورت می‌گیرد که نشانگر خوی وحشی‌گری و حیوان صفتی آنهاست.

 

حجت الاسلام راوند ایام ذی‌الحجه و روز عرفه و ایام حج را از موارد مورد تاکید معصومین دانست و گفت: طبق روایات واصله امام زمان در ایام حج در عرفات حضور پیدا می‌کند و مردم را می‌شناسد ولی مردم او را نمی‌بینند و نمی‌شناسند چون ظرفیت زیارت امام زمان را ندارند و باید تلاش کنند تا بتوانند امام زمان را در ایام حج زیارت کنند.

 

خطیب جمعه دیشموک با تبریک عید قربان با بیان اینکه از عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است افزود: عید قربان روز اثبات عشق به پروردگار و تسلیم در برابر پروردگار است و آزمایش و امتحانی است که برای حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل پیش آمد و آنها از این آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند.

 

وی قربانی کردن در عید قربان را مستحب موکد عنوان کرد و گفت: اگر کسی توان قربانی کردن به تنهایی را ندارد به صورت مشارکتی اقدام به قربانی کند تا از ثواب این عمل نیک برخوردار شود. امام جمعه دیشموک صله رحم و برائت از مشرکان را از دیگر اعمال عید قربان و ایام حج برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری برائت در حج امسال را فراتر از موسم و میقات دانستند که باید در همه کشورهای اسلامی برائت از مشرکین به معنای واقعی اتفاق بیفتد که مثال واقعی آن برائت از کودک کشی و نسل کشی مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی در غزه است.

 

حجت الاسلام راوند روز یکشنبه ۲۷ خرداد روز تشکیل جهاد سازندگی و فرمان حضرت امام خمینی را یادآور شد و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین جهاد کشاورزی منطقه و کشاورزان زحمتکش گفت: کشاورزی در منطقه باید به سمت آموزش‌ها و کشاورزی دانش بنیان حرکت کند و از سنتی به سمت صنعتی و پیشرفته برود که لازم است مسئولان جهاد استان با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی زمینه پیشرفت کشاورزی در منطقه را فراهم نمایند.

 

وی با بیان اینکه پمپاژ رود سمه مورد بی‌توجهی مسئولان واقع شده است گفت: اگر این پمپاژ اجرایی شود بیش از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه آبیاری خواهد شد و منطقه از بن‌بست خارج خواهد شد و اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه ایجاد خواهد شد و منطقه به سوی توسعه پیش خواهد رفت که از مسئولان استانی انتظار داریم جهت احداث پمپاژ رود سم اقدامات عاجل وکافی را انجام دهند.

 

حجت الاسلام راوند یکی دیگر از مشکلات کشاورزان در منطقه که اعتراض آنها را به دنبال داشت را نبود جاده بین مزارع دانست و گفت: نبود جاده بین مزارع باعث می‌شود که کشاورزان نتوانند از وسایل و ادوات کشاورزی جدید و پیشرفته در کشاورزی خود استفاده کنند که لازم است مسئولان جهاد کشاورزی برای رفع مشکل جاده بین مزارع برای کشاورزان منطقه دیشموک اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ