آماری جالب از آرای دور اول در کهگیلویه و بویراحمد/اصلاحات خطرناک تر از دور اول
آماری جالب از آرای دور اول در کهگیلویه و بویراحمد/اصلاحات خطرناک تر از دور اول
با شمارش آرا در حوزه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد معلوم شد که جریان انقلابی چند رای و جریان اصلاحات چه میزان رای به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک با برگزاری انتخابات دور اول ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد و با شمارش آرا در حوزه‌های مختلف این استان وزن آرای هر یک از دو جریان سیاسی در این استان تا اندازه زیادی مشخص شد.

 

در این انتخابات که مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار رای و سعید جلیلی ۱۰۲ هزار رای و محمد باقر قالیباف ۵۶ هزار رای را به خود اختصاص دادند در صورتی که آرای محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی را در زمره آرای جریان انقلابی در استان محاسبه کنیم کل آرای مربوط به این دو کاندیدای جریان انقلاب در استان کهکیلویه و بویراحمد نزدیک به ۱۶۰ هزار خواهد بود

 

.با احتساب آراء ۱۲۰ هزار نفری مسعود پزشکیان معلوم می‌شود که جریان موسوم به جریان انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار رای بیشتر کسب کرده است.

 

اما در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان بهمئی آرای سعید جلیلی ۵۶۰۰ و آراء قالیباف ۷۰۰۰ که مجموعاً آرای جریان انقلاب در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار رای است و رای جریان موسوم به اصلاحات در این شهرستان ۷۰۰۰ نفر است یعنی اینکه جریان انقلاب در بهمئی ۵۰۰۰ رای بیشتر از جریان اصلاحات به خود اختصاص داده است.

 

اما در شهرستان باشت آرای سعید جلیلی ۱۴۰۰۰ و آراء قالیباف یک هزار رای بوده که در مجموع آرای جریان انقلاب در شهرستان باشت ۱۵۰۰۰ و آرای جریان موسوم به اصلاحات در این شهرستان ۴۰۰۰ رای بوده که در کل جریان انقلاب در شهرستان باشت ۱۱ هزار رای بیشتر به خود اختصاص داده است.

 

در شهرستان لنده آرای سعید جلیلی ۳۰۰۰ و آرای محمدباقر قالیباف ۱۵۰۰ رای بوده که در مجموع جریان انقلاب در لنده ۴۵۰۰ رای به خود اختصاص داده و جریان اصلاحات با کاندیداتوری مسعود پزشکیان در لنده ۴۳۰۰ رای داشته و می‌توان گفت آرای این دو کاندیدای انتخاب در لنده تقریباً برابر بوده است.

 

اما در شهرستان سردسیری مارگون آرای سعید جلیلی ۱۸۰۰ رای و آرای محمد باقر قالیباف ۶۵۰۰ رای که در مجموع جریان انقلاب در شهرستان مارگون ۸۳۰۰ رای به خود اختصاص داده و از سوی دیگر جریان اصلاحات با پرچمداری مسعود پزشکیان در این شهرستان ۲۰۰۰ رای کسب کرده که با این تفاسیر جریان انقلاب در مارگون بیش از ۶۰۰۰ رای بیشتر از جریان اصلاحات داشته است.

 

اما در شهرستان دنا سعید جلیلی ۷۵۰۰ رای و محمدباقر قالیباف نزدیک به ۴۰۰۰ رای کسب کردند که به این ترتیب جریان انقلابی در شهرستان دنا بیش از ۱۱ هزار رای و جریان اصلاحات نیز ۶۰۰۰ رای کسب کرده که در مجموع جریان انقلاب ۵۰۰۰ رای در شهرستان دنا بیشتر از جریان اصلاحات داشته است.

 

اما در شهرستان چرام رای جریان اصلاحات ۶۰۰۰ نفر بوده و رای سعید جلیلی در این شهرستان نزدیک به ۶۰۰۰ رای و و محمد باقر قالیباف نیز نزدیک به ۲۰۰۰ رای بوده که در مجموع جریان انقلاب در چرام ۲۰۰۰ رای بیشتر از جریان اصلاحات داشته است.

 

در شهرستان گچساران آرای سعید جلیلی ۱۴ هزار رای و آرا محمد باقر قالیباف ۴۰۰۰ رای بوده که در مجموع جریان انقلابی در گچساران ۱۸ هزار رای به خود اختصاص داده و در مقابل رای پزشکیان نزدیک به ۱۹ هزار رای بوده که تقریباً در این حوزه جریان اصلاحات و پزشکیان هزار رای بیشتر از جریان انقلاب کسب کردند.اما در شهرستان بویراحمد مرکز استان سعید جلیلی ۳۷ هزار رای و محمد باقر قالیباف بیش از ۲۲ هزار رای کسب کرده که در مجموع نزدیک به ۶۰ هزار رای در مرکز استان مربوط به جریان انقلاب بوده و ۵۱ هزار رای نیز جریان اصلاحات داشته و با این تفاسیر جریان انقلاب در بویراحمد ۹۰۰۰ رای بیشتر از جریان اصلاحات کسب کرده است.

 

در شهرستان کهگیلویه سعید جلیلی ۱۳ هزار رای و محمد باقر قالیباف ۸۰۰۰ رای کسب کردند که جریان انقلاب مجموعاً در این شهرستان ۲۱ هزار رای و جریان اصلاحات نیز در کهگیلویه بزرگ ۲۳ هزار رای کسب کرده یعنی اینکه جریان اصلاحات ۲۰۰۰ رای بیشتر از جریان انقلابی در شهرستان کهگیلویه داشته است.

 

با این تفاسیر جریان انقلابی در ۶ شهرستان رای بیشتری از جریان اصلاحات داشته در یک شهرستان رای دو جریان برابر بوده و در دو شهرستان نیز رای جریان اصلاحات بیشتر بوده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ