تدابیر قاضی جوان کهگیلویه‌وبویراحمدی«از تعامل ویژه با رسانه وبرقراری آرامش تا حضور میدانی در جمع مردم»
تدابیر قاضی جوان کهگیلویه‌وبویراحمدی«از تعامل ویژه با رسانه وبرقراری آرامش تا حضور میدانی در جمع مردم»
حضور مستقیم در خصوص اختلافات در پرونده های طرح شده در دادستانی به جهت بررسی دقیق و میدانی و تمامی جوانب موضوع در صحنه و عرصه اختلافی که باعث حل اختلافات و به ثمر رسیدن پرونده های موجود شده است، بخش دیگری از اقدامات ایشان طی چند سال حضور بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ؛  در آستانه سفر حضرت آیت الله اژه ای ریاست محترم قوه قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد سعی بر این است به بخشی از عملکرد و خدمات حجت الاسلام و المسلمین سجاد آذریتون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام پرداخته شود.

در مردادماه ۱۴۰۰که یک قاضی جوان به عنوان دادستان چرام معرفی شد با توجه به اتفاقات قبل از حضور ایشان در شهرستان چرام و ایجاد درگیری های طایفه ای گسترده که در نتیجه منجر به قتل چند شهروند چرامی شده بود و حوادث  بعد از آن که باعث رعب و وحشت عمومی گردیده و همچنین انتشار اخبار این حوادث در فضای مجازی و شبکه های داخلی و خارجی که چهره ای نامطلوب از شهرستان با قدمت و اصیل نشان میداد و با ورود این دادستانی جوان و مقتدر به نام حجت الاسلام آذریتون و تلاش های شبانه روزی وی و همکاران ایشان، تعامل سازنده با شورای تامین و البته حمایت های ویژه رئیس کل وقت دادگستری کل استان کهگیلویه و بویر احمد جناب آقای دکتر حسن نگین تاجی باعث شد که شهرستان چرام از یک وضعیت قرمز به وضعیت سبز تبدیل شود.

اگر بخواهیم به دلایل آرامش کنونی چرام پرداخته شود نباید از خدمات این قاضی جوان غافل شد و جهت اطلاع مخاطبین به گوشه از این خدمات پرداخته می شود.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی شبانه و تا پاسی از شب و حضور میدانی در کنار مراجع انتظامی شهرستان به جهت کنترل وضعیت عمومی شهر و شناسایی میدانی و برخورد با عاملین ناامنی ها و تیراندازی های شبانه به سوی منازل شهروندان و عاملین خرید و فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر در شهرستان چرام که آسیب های اجتماعی زیادی ایجاد کرده بود.

در این راستا و جهت امنیت پایدار در جلسات تعاملی مستمری به بررسی معضلات انتظامی؛قضایی و امنیتی شهرستان با حضور سرهنگ رحیمی فرماندهی محترم وقت شهرستان و جانشین وی سرگرد خلیلی پرداخته شد که نتایج مثبتی فراوانی به همراه داشت.
تلاش شبانه روزی دادستان چرام باعث شد که امنیت پایدار در شهرستان بوجود آید و نزاع های دسته جمعی و طایفه ای منجر به قتل؛ قطع و نقص عضو کاملا ریشه کن شود.

آمار سرقت احشام که باعث ضرر و زیان زیادی به عشایر و روستاییان شده بود قریب ۸۰ درصد کاهش یافت و سارقین مسلح با شرایط موجود از سطح شهرستان رخت بر بستند.

در راستای فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با آسیب ها و معضلات اجتماعی و جرایم و مجازات ها با همکاری دادگستری شهرستان و نقش آفرینی شخص دادستان و آموزش و پرورش طرح قاضی در مدرسه در هنرستان کار و دانش شهید اکابری و مدرسه کوثر و دیگر مدارس برگزار شد. همچنین حضور پررنگ در جمع مردم و در برگزاری مراسمات فرهنگی؛ ملی و مذهبی شهرستان در مصلی حضرت ابوطالب(ع)، مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام علی (ع)، مسجد امام رضا (ع) و مسجد جامع به منظور آشنا نمودن مخاطبین با فرهنگ قرآنی و دینی، حقوق و تکالیف قانونی بوده است.

قابل ذکر است که دادستان چرام برخلاف رویه مسئولین گذشته در همان ابتدای خدمت در شهرستان چرام و علیرغم وضعیت بیان شده در زمان حضور و خطرات احتمالی که وجود داشت در شهر چرام و در کنار مردم ساکن شد تا مشکلات را بصورت عینی لمس کند و جهت حل آنها سریع وارد عمل شود.

از اقدامات منحصر به فرد انجام شده ایده راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم دادستانی شهرستان با شهروندان تحت عنوان مخفف سامانه سامد چرام بوده است که برای اولین بار در کشور و سطح استان این ایده توسط ایشان در شهرستان چرام اجرا و تا کنون نیز شماره سامانه بیان شده در اختیار تمامی شهروندان جهت ارسال گزارشات و مشکلات، جرایم واقع شده به همراه مستندات می باشد.

حضور فعال در برنامه های فرهنگی شهرستان و ارتباط سازنده با جوانان مطالبه گر از قبیل تریبون زاگرس حجت الاسلام آذریتون دادستان چرام با قاطعیت و‌ براساس قانون جهت رفع موانع تولید و انجام پروژه های عمرانی که مردم ذینفع آن هستند و کمک به توسعه شهرستان با حضور میدانی و برپایی جلسات با مدیران مربوطه و‌ پیمانکاران و حضور میدانی در کنار مسئولین عالی اجرایی تلاش کرد که این موانع برطرف شود.

تلاش برای رفع معارض پروژه های برق و‌آب و‌گاز کارخانه هیدراته چرام که سبب شد عملیات عمرانی این پروژه شتاب خوبی بگیرد.

باتوجه به تلفات جاده ای محور چرام به دهدشت و به عنوان مدعی العموم جلسات متعدد با پیمانکار جاده چرام به دهدشت و مدیر وقت اداره راه و شهرسازی و راهداری چرام که خوشبختانه عملیات اجرایی این پروژه در حوزه استحفاظی چرام به بهره برداری رسید و‌ فقط مقداری محدود در حوزه دهدشت ناتمام مانده است.

حضور میدانی در جهت بررسی مشکلات گازرسانی به روستای خنگ فراخ با حضور رئیس وقت شرکت گاز و رئیس بنیاد مسکن شهرستان چرام تا مردم ازاین نعمت برخوردار شوند.

در مبارزه با عاملین کاشت و فروش مواد مخدر با حضور میدانی در کنار ضابطین جهت امحا مزارع خشخاش و شاهدانه در ارتفاعات و سرحدات نشان داد که مرد میدان است و علاوه بر اینکه شبانه روزی در نشست میز قضاوت پرونده ها را بررسی می کند به صورت میدانی هم در سخت گذرترین مناطق شهرستان هم حضور دارد.

در حوزه شهری و خدمات شهرداری مکاتبات مختلفی با دستگاه های مرتبط و تذکر سهل انگاری ها موجود در زمینه رفع زیر ساخت های خطر آفزین، رفع نقاط حادثه خیز شهری، جمع آوری به موقع و اصولی زباله های سطح شهر، جمع آوری سگ های ولگرد و … انجام شد که نتایج خوبی در پی داشت.

یکی از خدمات قابل توجه دادستان چرام صدور دستور به منابع طبیعی و حمایت از اقدامات جهت رفع تصرف اراضی عمومی و دولتی از دست متجاوزین به منابع عمومی و ملی است.

حضور مستقیم در خصوص اختلافات در پرونده های طرح شده در دادستانی به جهت بررسی دقیق و میدانی و تمامی جوانب موضوع در صحنه و عرصه اختلافی که باعث حل اختلافات و به ثمر رسیدن پرونده های موجود شده است، بخش دیگری از اقدامات ایشان طی چند سال حضور بوده است.

ارتباط حسنه و تعاملی با رسانه های شهرستان و نشر خدمات دستگاه قضایی جهت اطلاع شهروندان که باعث شد اطلاع رسانی و آگاهی سازی خوبی صورت گیرد بویژه در بحث تعیین حدود حوزه استحفاظی چرام در تنگ پیرزال که تصادفات منجر به فوت در این محدوده باعث نگرانی های زیادی شده بود و روشنگری دادستان چرام باعث شد که عموم مردم و حتی مدیران در تعیین حدود مرزی این قسمت از تنگ پیرزال آگاه شوند و از دستگاههای مربوط مطالبه گری صورت گیرد.

براساس این گزارش با جمع بندی شرایط شهرستان چرام شاید در حوزه کاری هر مدیری کاستی ها نقایصی باشد اما اگر به شرایط قبل از ورود دادستان جوان چرام تا شرایط فعلی نظری داشته باشیم، خوشبختانه امنیت پایداری در سطح شهرستان ایجاد گردیده است که این امنیت پایدار علاوه بر اینکه باعث آسایش مردم در مناطق مختلف شده است باعث امنیت سرمایه گذاری و رونق اقتصادی به تبع آن گردیده است.