حمایت آمریکا همیشه از مستبدان و طاغوتیان بوده است/رژیم‌های بزدل عامل حضور آمریکا در منطقه
حمایت آمریکا همیشه از مستبدان و طاغوتیان بوده است/رژیم‌های بزدل عامل حضور آمریکا در منطقه
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت آمریکا در طول تاریخ همواره از مستبدان و طاغوتیان بوده است

به گزارش خبر دیشموک  آیت‌الله سید نصیر حسینی در پیام جمعه ۱۹ دی‌ماه ۹۹ با اشاره به آیاتی از سوره مومنون و اوصاف مومنین اظهار کرد: مومنین دارای خشوع درونی هستند این خشیت درونی بر جسم انسان هم تاثیر می‌گذارد و حالت خاصی می‌گیرد.

 

وی گفت: ویژگی مومن رستگار این است که از حرکت و سخن بیهوده عبور می‌کنند و برای کار گناه و بیهوده هزینه نمی‌کنند و وقت نمی‌گذارند و از هر نوع کار بیهوده‌ای که انسان را از یاد خدا غافل می‌کند بری است از دروغ و دشنام و تهمت به دور است و انسان مومن در این مسیر وقت نمی‌گذارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص و صفت دیگر مومن و انسان رستگار و سعادتمند این است که زکات پرداخت می‌کند که زکات شامل زکات واجب و مستحب می‌شود سخن زیبا و حکیمانه نیز مشمول زکات می‌شود یعنی انسان با سخن و رفتارش زکات می‌پردازد و اینجاست که هر کسی حکمتی می‌داند و علمی آموخته است باید زکات آن را بپردازد.

 

حسینی ادامه داد: صفت دیگر انسان مومن و رستگار و خوشبخت و سعادتمند این این است که محافظ دامن خویش است زیرا آلودگی دامن بسیار خطرناک است و اگر انسانی در این وادی افتاد بیرون آمدن او بسیار سخت است و باید از حرام خدا در این وادی پرهیز شود.

 

وی گفت: صفت دیگر مومن این است که بر عهد و پیمان خود بر خلق و خالق بماند و اگر پیمانی با کسی بسته و خلاف شرع نیست باید به آن پایبند باشد و بر پیمانی هم که با خدا دارد پایبند بماند.

 

امام جمعه یاسوج در پیام جمعه این هفته گفت: برخی‌ها به امانت خیانت می‌کنند و فرزندان خود را که امانتی از سوی خدا هستند شیطانی تربیت می‌کنند و این فرزندان که از این دنیا پر کشیدند مستقیم در آتش جهنم خواهند بود و کار آن‌ها در جامعه نیز تخریب و فساد و فحشاست این یعنی به امانتی که در اختیار ما گذاشته شده خیانت کرده‌ایم.

 

وی افزود: وقتی قدم‌ها و قلم‌ها و گوش‌ها و چشم‌ها و قلب‌ها آلوده می‌شود خیانت در امانتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده در حالی که خداوند روح و چشم و گوش انسانی تحویل ما داده و ما از آن‌ها حفاظت نکرده‌ایم.

 

آیت‌الله سید نصیر حسینی در ادامه پیام جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: ۱۹ دی از روزهای ماندگار انقلاب و نهضت و مصادف با قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی است که در پی آن اهانتی از سوی روزنامه اطلاعات علیه مرجعیت امام و تشییع صورت گرفت و بی‌حجابی را فضیلت و حجاب را کهنه پرستی قلمداد کرده بود و همچنین به ساحت مرجعیت توهین کردند و در پی آن مردم به خیابان ریختند و قیام خونین شکل گرفت و شتاب دهنده به انقلاب و سقوط رژیم بود.

 

امام جمعه مرکز استان ادامه داد: امروز رهبری فرمودند اولین ضربه تبر ابراهیمی بر بت بزرگ آمریکا در همان روز اتفاق افتاد چون امریکا با همه قدرت از آن رژیم طاغوتی حمایت می‌کرد امریکایی که مدعی دموکراسی است همیشه از طاغوتیان و مستبدین حمایت کرده و در برابر آزادی ملت‌ها ایستادگی می‌کند.

 

وی گفت: یکی از آن‌ها نظام مردمی جمهوری اسلامی است که آمریکا در برابر اراده ملت ایران ایستادگی می‌کند و در مقابل از رژیم‌های استبدادی و غیر دموکراتیک عربی مثل سعودی‌ها حمایت می‌کند.

 

حسینی با اشاره به شرایط سخت کرونا و عدم برگزاری حضوری مناسبت‌هایی مثل ۱۹ دی گفت: تنفس ما به واسطه همین مراسم‌های ملی و مذهبی است و در صورتی که برگزار نشود هویت خود را از دست می‌دهیم که لازم است در این وضعیت در فضای مجازی چنین برنامه‌هایی در دستور کار قرار گیرد زیرا برخی به دنبال تحریف وقایع هستند که باید اجازه این کار را از آن‌ها گرفت.

 

وی گفت: رهبری فرمودند امریکا در پی تسلط بر منطقه است که دلیل آن رژیم‌های بزدل و ترسو است که استقلال عمل ندارند و این‌ها بستر را برای تسلط و حضور جنگی و استبدادی امریکا ایجاد می‌کنند.

 

امام جمعه یاسوج گفت: اگر کشورها و ملت‌ها بیدار بودند آمریکا نمی‌توانست قد علم کند و رهبری تبیین فرمود که بی ثباتی منطقه راهی برای تسلط بر منطقه است تا در این فضای بی ثباتی خود را در منطقه نگه دارد.

 

وی در ادامه به رحلت فقیه انقلابی آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: علامه شخصیتی بزرگ و عالم بود ستاره‌ای درخشان که بسیاری از علم او استفاده می‌کنند انسان مبارزی که قبل از انقلاب در خط نهضت مبارزه کرد و بعد از انقلاب از مرزها و مبانی انقلاب و اسلام و ولایت فقیه دفاع و شاگردان برجسته‌ای تربیت کرد.

انتهای پیام/