طرح حمله به ایران، خودکشیِ!
طرح حمله به ایران، خودکشیِ!
"با توجه به شرایط به نظر می رسد طرح حمله به ایران می تواند به نوعی یک خودکشی به حساب آید که یتیمان ترامپ تلاش دارند برای نجات خود به آن دست بزنند."

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در تحلیلی درباره تلاش عربستان و اسرائیل برای متقاعد کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور تروریست آمریکا به جنگ با ایران نوشت:

 

با توجه به شرایط به نظر می رسد طرح حمله به ایران می تواند به نوعی یک خودکشی به حساب آید که یتیمان ترامپ تلاش دارند برای نجات خود به آن دست بزنند.

 

با توجه به عمق استراتژیک کم اسرائیل و در مقابل وسعت اراضی ایران، مثلا اگر اسرائیل بخواهد تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد آسیب بیشتر مادی خواهد بود ولی اگر ایرانی ها یکی از تاسیسات هسته ای اسرائیل را هدف قرار دهند علاوه بر آسیب مادی، آسیب های بشری بسیار زیادی به اسرائیل وارد خواهد کرد.

 

شرایط جغرافیایی ایران به دلیل وجود کوه های بسیار بلند به گونه ای است که هدف قرار دادن اهداف داخل ایران مستلزم استفاده از هواپیماست و احتمال اینکه ایرانی ها آنها را سرنگون کنند، بسیار زیاد است ولی در مقابل عربستان به رغم وسعت ارضی، فضای باز کویری دارد و هیچ مانعی برای موشک های ایرانی برای رسیدن اهداف مختلف در عربستان وجود ندارد؛ اسرائیل هم با این مشکل مواجه است.

 

در ضمن، شاید ایرانی ها حتی اگر با حمله ای مواجه شوند، پاسخ به این حمله را به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ موکول کنند تا ترامپ نتواند از بهانه دفاع از همپیمانان آمریکا بهره ببرد. هیچ دلیلی وجود ندارد که ایرانی ها فوری بخواهند پاسخ دهند.