بسیج میراث مهم انقلاب و امام (ره) و بازوی قوی ولایت است+تصاویر
بسیج میراث مهم انقلاب و امام (ره) و بازوی قوی ولایت است+تصاویر
امام جمعه قلعه رئیسی تشکیل قرارگاه‌های روستایی کمک به بیماران کرونایی چاروسا خبر داد.

به مناسبت هفته بسیج برنامه‌های مختلفی در چاروسا برگزار شد.

امام جمعه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج به همراه بخشدار، شهردار شورای شهر و نیروی انتظامی به دیدار خانواده شهدا در شهر قلعه رئیسی رفتند.

در این دیدار که با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود از خانواده شهید دانشخواه و پیرامون سرکشی به عمل آمد.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این دیدار شهدا را نماز سربلندی و عزت کشور دانست و گفت: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان آورد.

امام جمعه قلعه رئیسی عنوان داشت: سرزمین پاک ایران نیز بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش‌های والا و اصیلی است که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان یافت؛ فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش‌هایی است که همزمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: شهدای انقلاب با توکل بر خدا و اقتدا به امام خود طاغوت زمان را سرنگون و زمینه حکومت دینی را فراهم کردند و نظامی را بنا نهادند که در شرایط موجود الگوی بسیاری از آزادگان دنیا است و نیز نمونه‌ای برای انقلاب در کشورهای اسلامی به شمار می‌رود.

رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا هم در این نشست خانواده شهدا را نماد صبوری دانست و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه سازان دفاع مقدس وظیفه هر نیروی انقلابی و بسیجی است بنابرین این هفته بسیج را بهترین فرصت نشر تفکر ناب که همان تفکر انقلابی است می دانیم.

وی افزود: بسیج میراث مهم انقلاب و امام (ره) و بازوی قوی ولایت است و امروز اگر عزت وافتخاری در دنیا داریم به برکت خون شهدا وایثارگری دلیر مردان بسیجی است.

همچنین امروز شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی به دیدار فرمانده حوزه مقاومت بسیج رفتند و با تبریک این روز از رشادت و جانفشانی بسیجیان تشکر کردند.

علی فروغی رئیس شورای شهر قلعه رئیسی در این دیدار با تبریک هفته بسیج تصریح کرد: بسیج از ابتدای تاسیس در تمام صحنه های امنیتی، نظامی، علمی و سازندگی حضور فعال داشته و نماد اقتدار ایران اسلامی محسوب می شود.

وی با اشاره به حضور بسیج در هشت سال دفاع مقدس افزود: بسیجیان سلحشور با حضور در عملیات های بیت المقدس، فاو، شلمچه، کربلای چهار، بازپسگیری سوسنگرد و مهران نقش مهمی در بیرون راندن دشمن بعثی از خاک میهن اسلامی داشت.

رجائی هم در این دیدار اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی را از بسیجیان پای کار دانست و گفت: بسیج یک منظومه فکری است که در همه عرصه های سیاسی، نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی، نیل به اهداف بلند قله های رفیع عزت و افتخار را هموار می سازد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا تاکید کرد: با تفکر بسیجی، جامعه از بن بست رها شده و به سمت تعالی رشد می نماید و هر چه این تفکر بسیجی بیشتر جلوه گر شود، مشارکت مردم در عرصه های مختلف نمایان تر می شود.

در ادامه همچنین فرمانده حوزه مقاومت، اعضای شورای شهر، شهردار و فرمانده پایگاه ها چاروسا با امام جمعه دیدار کردند، سروان رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا با تبریک هفته بسیج به امام جمعه قلعه رئیسی ایشان را امام جمعه‌ای بسیجی که در تمام عرصه های این را اثبات کرده دانست و خاطرنشان کرد: اگر چه دفاع مقدس، برگ زرینی ازتاریخ پر افتخار ملت ایران است که توسط مردمی ترین نیروهای مدافع انقلاب اسلامی ورق خورده است، اما امروز سیره و روش آن نیروهای عظیم، تبدیل به یک تفکر شده است یعنی تفکربسیجی؛ و هدف بالاترو والاترین است که این تفکر همواره درتار و پود جامعه ساری و جاری باشد.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این دیدار هم با تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان بیان کرد: بسیج باید مطیع مسجد، حامی مسجد و عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد و نگذارید ارتباطتان با مسجد ضعیف شود و بسیج متولد مساجد است و شهیدان از مساجد به جبهه اعزام شدند و پیکر مطهر شهدا به مسجد برگشتند و از مساجد جدا نشوید و باید بسیجی در مسجد با اخلاق اسلامی رفتار کند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه بسیجیان امروز ماموریت روی کارآمدن یک دولت جوان حزب الهی را فراهم کنند تاکید کرد: جوانان و مردم به خصوص مردم و جوانان بسیجی این بخش رهروان شهیدان این ماموریت شماست که تلاش کنید تا این ماموریت را انجام دهید و رسالت دیگر بسیجیان این است که بخش را تبدیل  به یک مدینه فاضله کرده و زمینه ظهور حضرت بقیه الله را فراهم و راه تحقق این هدف ارتباط با قرآن و مطالعه سیره اهل بیت و امام و شهیدان است.

وی به ویژگی شهدا اشاره و تصریح کرد: اخلاص و کار برای خدا، ولایت مداری، بسیجی انقلابی و نترسیدن در مقابل دشمن و اخلاق مداری از مهمترین ویژگی بسیجیان است که باید به آنها پایبند باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی به وضعیت کرونا و نقش بسیج اشاره و با بیان اینکه تاکنون بسیج در هر اقدامی که ورود کرده سربلند بیرون آمده بیان کرد: وضعیت امروز بیماری کرونا نیازمند یک عزم جدی برای برون رفت از آن است و برای این تلاش باید بسیجیان پای کار بیایند و زنجیره این وضعیت را در منطقه قطع کنند.

صلواتی با بیان اینکه در هر روستا قرارگاهی برای مواقع قرمز و شرایط حاد آماده شود خاطرنشان کرد: هر چه روز به روز جلوتر می رویم شرایط نگران کننده‌تر می شود و باید قرارگاهی های برای کمک به مردم، کمک به کادر درمان و کمک به بیماران صورت گیرد با راه اندازی قرارگاه های در مساجد از مهمترین برنامه های است که باید بسیج و حوزه های مقاومت شروع کنند که در شرایط سخت در کنار مردم باشند.

وی با بیان اینکه اگر نیاز باشد تمامی مساجد و مصلاها در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد ادامه داد: طبق بخشنامه که برای ائمه جمعه ارسال شد از آمادگی مصلاها و مساجد برای کمک به بیماران کرونایی اعلام شده که این آمادگی با همکاری بسیجیان و همه مردم لازم است و بسیجیان برای اعزام به مراکز بهداشتی  آمادگی داشته باشند.

در پایان این نشست از امام جمعه قلعه رئیسی، فرمانده پایگاه ها بسیج، اعضای شورای شهر و شهردار تقدیر شد.

انتهای پیام/