حزب الله لبنان در حالت آماده باش؛ سید حسن نصرالله , انگشتمان روی ماشه قرار دارد
حزب الله لبنان در حالت آماده باش؛ سید حسن نصرالله , انگشتمان روی ماشه قرار دارد
یک وبگاه لبنانی در گزارشی به مانور اخیر رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و اهداف آن و نیز چرایی آماده‌باش حزب‌الله همزمان با این مانور پرداخت. حزب‌الله در آماده‌باش کامل قرار گرفت

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته گذشته خود اعلام کرد، مقاومت هر حمله دشمن صهیونیستی و آمریکا را سریعاً جواب خواهد داد.

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود گفت: «در نتیجه تحلیل‌ها… باید بگوییم که مقاومت از زمان آغاز رزمایش ارتش اسرائیل و تا امروز در آماده‌باش صددرصد بوده است. ما آماده‌ایم و انگشتمان روی ماشه است. هر حماقتی که دشمن بکند، پاسخ ما سریع و آماده خواهد بود».
ناگفته‌هایی از جنگ ۳۳ روزه و نقش حاج قاسم سلیمانی
مقابل اسرائیل، در کنار حزب‌الله ایستاده‌ایم

میشل عون تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان را محکوم کرد.

تل‌آویو از ترسش، برای اعلام آتش‌بس واسطه‌های بین‌المللی قرار داد /«دنبال جنگ نیستیم!»

ترس اسرائیل از پاسخ کوبنده حزب الله به شهادت یکی از رزمندگانش
وبگاه «لبنان دیبیت» در گزارشی درباره آخرین تحولات در این خصوص مدعی شد: «در سایه صحبت‌های چند روز اخیر مبنی بر قصد اسرائیل برای انجام عملیات نظامی محدود در داخل روستاهای مرزی جنوب لبنان یا حتی بالاتر از آن اجرای تروری که ممکن است نصرالله هدف آن باشد، بویژه پس از مانور اخیر ارتش اسرائیل در نزدیکی مرزهای لبنان، یک منبع سیاسی شناخته شده وابسته به محور مقاومت گفت، در زمان اجرای این مانور گسترده (توسط ارتش اسرائیل) سوالی در میان سران حزب‌الله درباره دلایل انجام آن مطرح شد؛ آیا این صرفا یک مانور است، یا پوششی برای اقدام نظامی که ممکن است شامل لبنان، سوریه و ایران شود یا اینکه شبیه‌سازی عملیاتی نظامی پیچیده برای خدمت به ترامپِ بحران‌زده است؟».

این منبع افزود: اطلاعاتی درز پیدا کرد مبنی بر اینکه هدف [تل‌آویو]، خود نصرالله است زیرا (نتایج) ترور وی به صورت کامل بر روی صندوق‌های انتخاباتی آمریکا تأثیر می‌گذاشت.

لبنان‌دیبت در ادامه گزارش کرد، اما بحث امروز و با تمام شدن انتخابات آمریکا این است که آیا رژیم صهیونیستی باز هم به این طرح روی خواهد آورد تا منطقه را دچار آشفتگی کند. با نظر گرفتن این فرضیه که آمریکا و نه رژیم اسرائیل قصد بر هم زدن وضعیت منطقه را دارد، آماده‌باش حزب‌الله طبیعی است.

این وبگاه لبنانی سپس به نقل از منبع مذکور نوشت: هنگامی که مقاومت در پی مانور اسرائیل، آماده‌باش محرمانه خود را انجام داد برخی موشک‌ها و سلاح‌ها [از مخفیگاه] خارج شد و در برابر چشم اسرائیل قرار گرفت و این به مثابه پیامی واضح بود مبنی بر آنکه مقاومت برای (مقابله) با هر اقدام دشمن اسرائیلی آماده است. همانطور که تعدادی از نیروها در میدان قرار گرفتند تا به اسرائیل هشدار داده شود هر اقدامی تحت عنوان مانور با پاسخی قدرتمند روبه‌رو خواهد شد.

هفته گذشته، منابع خبری لبنان از آماده‌باش جنبش حزب الله در این کشور خبر دادند. به گفته منابع مذکور، حزب الله شمار زیادی از نیروهای خود را فراخوانده بود تا از هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی که احتمال داشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در این مرحله حساس، انجام دهد، جلوگیری کند.

 

 

انتهای پیام/م: آ

  • منبع خبر : افکار نیوز