دستورات جدید رئیس جمهور ؛رعایت نشود باید برخورد شود
دستورات جدید رئیس جمهور ؛رعایت نشود باید برخورد شود
از شنبه هفته آینده طرح محدودیت‌های کلی در سراسر کشور اجرایی می‌شود؛ اعلام مقررات باتوجه به شرایط هر شهر

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ رئیس جمهور گفت: ما در هفته‌های جدید محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردیم که هدف از آن این است که مردم لمس کنند شرایط، فوق العاده است و همه باید کمک کنند. ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم.

از شنبه هفته آینده طرح محدودیت‌های کلی در سراسر کشور اجرایی می‌شود/ اعلام مقررات باتوجه به شرایط هر شهر
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: نزدیک ۹ ماه است با این معضل روبرو هستیم که متاسفانه با بروز موج جدید مشکلاتی ایجاد کرده است.

ما در هفته‌های جدید محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردیم

وی ادامه داد: ما در هفته‌های جدید محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردیم که هدف از آن این است که مردم لمس کنند شرایط فوق العاده است و همه باید کمک کنند. ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند، اظهار داشت: دولت الکترونیک باید لحظه به لحظه توسعه پیدا کند. ما هرچیزی می‌توانیم را باید به فضای دیجیتال و مجازی ببریم.

اگر مصوباتی را ابلاغ کنیم و اجرا نشود با اقلیتی که اجرا نکردند باید برخورد شود

روحانی تاکید کرد: خستگی که برای کادر درمان ایجاد شده را نیروهای مسلح می‌توانند کم کنند. ما اگر مصوباتی را ابلاغ کنیم و اجرا نشود با اقلیتی که اجرا نکردند باید برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه این ویروس فعلا هست، اظهار داشت: باید تجمع و تردد به حداقل برسد. در بسیاری از شهرها با تجمع مشکل ایجاد کرده است. در برخی روزها مشهد از تهران وضعش بدتر بود. مساله بیمار یابی بسیار مهم است. اینهایی که به این بیماری مبتلا می‌شوند حدود ۸۰ درصد اصلا علامت ندارند راه این است که تست تشخیصی را بالا ببریم.

از شنبه هفته آینده طرح محدودیت‌های کلی در سراسر کشور اجرایی می‌شود

روحانی بیان داشت: برای جداسازی و قرنطینه باید فرد در جایی برود قرنطینه شود و مراقبت کنیم. ناچاریم محدودیت‌ها را افزایش دهیم. امروز تصمیمات کلی گرفتیم و محدودیت‌هایی را از شنبه آینده برای کل کشور در نظر گرفتیم. طرحی است که اساس آن تا پایان کرونا ادامه دارد. ما راهی جز از مراقبت از خود و خانواده و دوستان نزدیک خود نداریم.

وی اظهار داشت: در طرحی که کلیات آن تصویب شده و از اول آذر اجرایی می‌شود درسته که ظهور و بروز آن در تعطیلات برخی مشاغل و آموزش و جریمه ظهور و بروز پیدا می‌کند و با همه این تعطیلات مردم احساس کنند شرایط مهم است، اما واقعیت این است که یک هشدار برای مردم است. این ویروس، ویروس اسفند و فروردین نیست و جهش یافته است. وزارت بهداشت گفته است که این ویروس ۹ برابر شده است.

انتهای پیام /م:آ

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس