نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به عنوان  مدعی العموم ورود کنند/خواسته بحق مردم توسط امام جمعه دلسوز و پیگیر مطالبه شد/گلایه از وعده های تحقق نشده مسئولان آبفا
نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به عنوان  مدعی العموم ورود کنند/خواسته بحق مردم توسط امام جمعه دلسوز و پیگیر مطالبه شد/گلایه از وعده های تحقق نشده مسئولان آبفا
امام جمعه دیشموک نبود آب شرب سالم را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: نگرانی‌های مردم از عدم توجه مدیرعامل آب استان و پاسخگو نبودن مسؤولان مربوطه درد مردم را چند برابر کرده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک در پیام نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: در سخنرانی مجازی به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرمودند انتخابات  پرشور و انتخاب اصلح؛ علاج دردھای مزمن کشور است.

امام جمعه دیشموک در ادامه افزود: انتخابات یک فرصت، یک امکان و یک ذخیره و یک افتخار مھم برای کشور است.دشمن می‌خواهد این فرصت را تبدیل به تھدید کند مشارکت حداقلی راهبرد او برای تهدیدسازی از این فرصت است انتخابات پرشور و انتخاب درست راه مقابله با این تھدید دشمن است الحمدلله مردم ما در طول این ۴۲سال همیشه بیداری و زمانشناسی خود را ثابت کردند یقینا در انتخابات آینده با حضور پررنگ خودشان در انتخابات و انتخاب اصلح برای روی کار آمدن دولت جوان انقلابی نقشه‌های دشمن را نقش برآب می‌کنند.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: نکته‌ای در مورد برجام ۱۲آذرماه ۱۳۹۹ بود که مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را تصویب کرد و پس از تایید شورای نگهبان، توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد ولی بعد از تصویب و پس از استقرار جو بایدن در کاخ سفید، بسیاری بر این گمان بودند که وی در اولین فرصت تکلیف پرونده برجام را روشن خواهد کرد. اکنون اما پس از حدود یک ماه جز برخی اظهار نظرات دست و پا شکسته، هیچ‌گونه سیاست روشنی تاکنون از سوی آمریکا اعلام نشده است. بدون تردید پرونده ایران مهم‌ترین و پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پرونده برای جو بایدن است.

وی تصریح کرد: روزهای آینده روزهای مهمی برای پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود. نوع مواجهه ایران و مسوولان جمهوری اسلامی بسیار مهم است، تمام مسوولان در همه سطوح موظفند طبق نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در ۱۹بهمن ۹۹ عمل کنند و یکصدا بر همین مسیر پیش بروند و در صورت عدم لغو تحریم ها مسؤولان مکلف به اجرای مصوبه مجلس هستند.

راوند گفت: رهبر معظم انقلاب هم در جلسه مجازی که به مناسبت  قیام تاریخی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم قهرمان تبریز درباره برجام فرمودند: ‌ما حرف و وعده خوب، زیاد شنیده‌ایم که در عمل، نقض و ضد آن عمل شده است. حرف فایده ندارد، وعده فایده ندارد، این بار فقط عمل. اگر از طرف مقابل عمل ببینیم، ما هم عمل خواهیم کرد.

امام جمعه دیشموک به یکی دیگر از مشکلات منطقه دیشموک اشاره کرد و گفت: مساله دیگر نبود آب شرب در شهر و اینکه مردم و خانواده‌ها برای تهیه آب شرب سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند اولا وعده‌های که مسؤولان دادند و عملی نشد و نگرانی‌های مردم از عدم توجه مدیرعامل آب استان و پاسخگو نبودن مسؤولان مربوطه درد مردم را چند برابر کرده است.

وی گفت: بیش از دو سال از استقرار دستگاه حفاری در این منطقه می‌گذرد  ولی مردم آب ندیدند که این مساله هم باید توسط نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به عنوان  مدعی العموم مورد بررسی قرار گیرد.

راوند با بیان اینکه مشکلات مردم دیشموک زیاد است عنوان کرد: مسئله دیگر طرح کشاورزی گرده پی آجم است  که بودجه‌های میلیاردی خرج شد ولی هیچ گونه خروجی نداشت مساله تضییع بیت المال باید توسط،هر کسی صورت گرفت باید مورد بررسی قرار گیرد تا درسی باشد برای آیندگان و از ادارات و نهادهای نظارتی امید می‌رود به این موضوعات شهر و بخش دیشموک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/