خصوصیت هیئت رئیسه کارآمد مجلس از زبان باسابقه‌‌ترین منتخب یازدهم/ تصمیم‌گیری بهتر رئیس با رأی بالاتر
خصوصیت هیئت رئیسه کارآمد مجلس از زبان باسابقه‌‌ترین منتخب یازدهم/ تصمیم‌گیری بهتر رئیس با رأی بالاتر
نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم، و هشتم مجلس و منتخب فعلی معتقد است رئیس مجلس با رأی بالاتر قادر به تصمیم‌گیری و اظهار نظر بهتر و بیشتر خواهد بود

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حجت‌الاسلام سید محمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص روند انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با بیان فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه مجلس در نظام اسلامی اظهار کرد: در نظام اسلامی هرگاه مسوولیتی به فرد و یا افرادی واگذار شد باید احساس شود که این مسوولیت‌ها در واقع متعلق به خود فرد نیست و متعلق به نظام است.

نماینده ۵ دوره گذشته مجلس شورای اسلامی و منتخب فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عالم نمایندگی و در نقش ریاست مجلس و یا هیت رئیسه آن نیز این امانتی است که بر دوش ما نمایندگان گذاشته شده و باید آن را متعلق به نظام و مردم بدانیم تا بتوانیم در عمل به وظیفه خود از مسیر منحرف نشویم.

وی در ادامه به بخشی از فرمایشات رهبری در خصوص نقش و جایگاه مجلس به عنوان ریل‌گذار دولت و بقیه دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امام راحل نیز مجلس را در راس امور می‌دانستند که باید به همین دلیل به نقش مهم رئیس مجلس به عنوان ریل‌گذار دولت و دستگاه‌ها و نهاد در رأس امور بیشتر ببریم.

نماینده سه حوزه انتخابیه مختلف در اداور گذشته خاطرنشان کرد: باید رئیس مجلس و هیئت رئیسه به واسطه جایگاه تعریف شده‌ای که امامین انقلاب برای آن قائل شده‌ا‌ند نقش‌آفرینی کنند و مجلس را اداره کنند که به راستی و درستی در راس امور باشد و اگر به غیر از این باشد باید گفت مجلس از جایگاه و نقش خود عدول کرده است.

منتخب اصولگرای دوره یازدهم در پاسخ به این سوال که رئیس و هیئت رئیسه مجلس قبل از هر چیز چه اوصافی باید داشته باشند و مهم‌ترین شاخصه یک رئیس مجلس خوب از نظر شما چیست، افزود: احساس تکلیف نسبت به نظام جمهوری اسلامی از نظر من مهم‌ترین شاخصه رئیس مجلس و همکاران وی در هیئت رئیسه است.

نماینده ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم، و هشتم مجلس و منتخب فعلی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی باید احساس کند که به تمام معنا و تمام وقت در اختیار و متعلق به نظام جمهوری است تا بتواند این جایگاه را به درستی و در تراز مجلس انقلابی و اسلامی اداره کند.

منتخب کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت رأی بالا به رئیس مجلس و هیئت رئیسه خاطرنشان کرد: همان گونه که من نماینده با رأی حداکثری مردم حوزه انتخابیه پشتوانه بیشتری برای خدمت خواهم داشت رئیس مجلس نیز با رأی حداکثری نمایندگان پشتوانه بیشتر و بهتری برای تصمیم‌گیری و اظهار نظر خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رأی هیئت رئیسه جدید و رئیس مجلس چیست رقابت را با توجه به قرائن و شواهد خیلی سنگین دانست.

انتهای پیام/م :آ

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس