طرح ۲ شبهه بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد/پاسخ دادستان به بزرگنمایی‌ها در استان و انتقاد از کارکرد یک شورا
طرح ۲ شبهه بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد/پاسخ دادستان به بزرگنمایی‌ها در استان و انتقاد از کارکرد یک شورا
از سوی مسئولان حاضر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد.

به گزارش خبر دیشموک ، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد.

سیدعلی ملک حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در برخی از موضوعات همچون حجاب و عفاف و یا اینکه در موضوع سگ گردانی و یا آرایشگاه‌ها و بازار از سایر استانهای کشور بدتر نیست اظهار کرد: در خصوص بازار کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند به کرات از فاجعه بار بودن آن سخن گفته می‌شود این حرف درست نیستی چرا که بسیاری از استان‌های دیگر وضعیتی بدتر از ما در زمینه بازار دارند البته منکر اینکه بازار فاجعه‌بار است، نیستیم.

وی با بیان اینکه اقدامات سلبی در استان ما بسیار کار شده و در هیچ کجای کشور چنین برخوردهایی صورت نگرفته است گفت: به موضوع آرایشگران نگاه کنید بسیاری از دادستان‌های کشور از ما الگو برداری کردند، ۲۹ آرایشگاه را تعطیل کردیم و یک جلسه توجیهی با بیش از ۲۵۰ نفر برای آن‌ها گرفتیم.

این مسئول با بیان اینکه در این نشست توجیهی بسیاری از مسائل برای آنها روشن شد گفت: خودشان می‌گفتند که تاکنون نمی دانستیم چگونه باید کار کنیم و چه قوانینی باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه باید با کارهای فرهنگی به جنگ بعضی از مشکلات برویم گفت: برای مثال یک نمایشگاه بسیار خوب در پارک ولایت برگزار شد که تعداد بسیار زیادی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند باید از چنین برنامه‌هایی همواره داشته باشیم.

به گزارش فارس؛ حجت الاسلام سید رضا افتخاری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در نشست شورای فرهنگی گفت: بعضی‌ها در استان ما مقایسه نابرابری با زمان گذشته می‌کنند که اصلا و ابدا وضعیت قابل مقایسه با دوره پهلوی نیست.

وی افزود: بعضی‌ها گاهی اوقات به دلیل ندانستن از افزایش کشت و کشتار در استان می‌گویند در حالی قتل‌ها در دوران گذشته بسیار بیشتر بود اما الان قتل‌ها به نسبت آن زمان بسیار کم شده است.

افتخاری با بیان اینکه پیشرفت فرهنگی در استان ما با زمان گذشته از هر نظر قابل مقایسه نیست به موضوع تورم اشاره کرد که برخی آن را بزرگنمایی می‌کنند در حالی که اثر تورم در زندگی برخی از مردم کشورهای اروپایی بالاتر از ۳۰ درصد است متاسفانه روایات غلطی در استان داریم.

 در ادامه سرهنگ مثنوی معاون فرهنگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از کارکرد شورای فرهنگ عمومی و اینکه این شورا خروجی ندارد گفت: باید ساختارمند اقدام شود مسائلی که قرار بود از سال گذشته پیگیری شود وقتی برای آن گذاشته نشد روی سند جامع فرهنگی چقدر کار کردیم جلسات تنها به روضه خوانی تبدیل شده است راه حلی باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: یکی بگوید وظیفه شهرداری چیست و در حوزه فرهنگی چه کاری انجام داده است چند تا کار فرهنگی در شهر و استان ما صورت گرفته است جهاد تبیین این نیست که فقط با واژه ها بازی کنیم جهاد تبیین عقبه فکری و دسته بندی می خواهد که چه مسائلی و چه موضوعی را به چه مخاطبی بیان کنیم.

در ادامه حجت الاسلام عبودی با انتقاد شدید از برخی افراد که می‌گویند دولت آقای رئیسی آخرین تیر در ترکش نظام است گفت: این حرفها را نباید در چنین جلساتی عنوان کنیم البته دولت آقای رئیسی هم بصورت جهادی عمل می کند هر چند انتقاداتی در زمینه انتصابات وجود دارد اما دولت در مسیر انقلاب در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه امام جمعه نه خان است و نه کدخدا بلکه خادم و نوکر مردم هستند گفت: ببینید در استان ما متواضع‌تر و دلسوزتر از نماینده ولی فقیه چه کسی است که شبانه روز وقت خود را وقف مردم کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در ادامه به راهکارهایی برای عملیاتی کردن جهاد تبیین در استان اشاره کرد و گفت: هر هفته یک موضوع را در خصوص جهاد تبیین مشخص کنید همچنین باید شباهت را احصا کرده و تولید و توزیع محتوا داشته باشیم و در این خصوص کارگروهی تشکیل شود و بتوانیم با همکاری نماینده ولی فقیه پاسخ شبهات داده شود.

وی با بیان اینکه همچنین باید به صورت تخصصی کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شود گفت: در برخی از دانشگاه‌ها صحبت‌هایی از سوی اساتید مطرح می‌شود و دانشجویان می‌گویند یکی از اساتید خودش شبهه‌ای را مطرح می‌کند و خود او قادر به پاسخگویی نیست.!

مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از عملکرد برخی رسانه ها انتقاد کرد و گفت: برخی رسانه‌ها این قدر که دنبال حاشیه هستند دنبال مسائل و رفع مشکلات استان نیستند.

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز به برخی از رسوم غلط به خصوص در آرامستان‌ها اشاره کرد قبرستان هایی که طایفه طایفه و قبیله قبیله‌ای شده اند.

وی همچنین گفت: در بحث اعتبارات یک درصد از اعتبارات هر دستگاهی به حوزه فرهنگی اختصاص خواهد یافت و همه دستگاه ها اعم از دستگاه‌های ملی باید آن را رعایت کنند.

انتهای پیام»