سن واکسن پنج سال پایین بیاید
سن واکسن پنج سال پایین بیاید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از یک خانواده داغدار در این استان قدردانی کرد.

حسین کلانتری در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از خانواده مرحوم دانشی که عزیز خود را با رعایت همه پروتکل ها و با تعداد بسیار کم و مراسم حداقلی تشییع و خاکسپاری کرده بودند قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت: از رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها و صدا و سیما انتظار می‌رود فرهنگ سازی کرده که پاشنه آشیل ما تجمعات و به خصوص تشییع جنازه هاست.

استاندار افزود: همه آمارها دست به دست هم داده و آنجایی که رعایت نمی‌شود بسیار نگران کننده بوده و آنجایی که رعایت می‌کنند وضعیت قابل قبول است.

کلانتری تصریح کرد: باید از زحمات دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان و پرستاران مراکز بهداشتی و درمانی مراکز واکسیناسیون قدردانی کنیم و به مردم بگوییم که رعایت پروتکل ها همراه با واکسیناسیون منجر به وضعیت خوب خواهد شد.

وی گفت: اما در صورتی که یکی انجام شود و دیگری صورت نگیرد عواقب بدی را خواهیم داشت.

استاندار در خصوص وضعیت واکسن در استان گفت: فرآیند توزیع واکسن‌ها مشخص بوده و اکنون چند محموله فراتر از سهمیه وارد استان شده که در این خصوص باید از دکتر تقوی‌نژاد معاون وزارت بهداشت و همچنین دکتر ذوالفقاری در وزارت کشور قدردانی کنیم که با حمایت آنها سهمیه اضافه گرفته‌ایم و اکنون ۶۰ هزار واکسن تزریق نشده داریم که باید به کار سرعت بخشیده شود.

وی گفت: اکنون درخواست کاهش سن برای استان را داریم تا بتوان زودتر این واکسن ها را تزریق کرد برای این کار باید در درون استان تصمیم گرفته شده و سن واکسن پنج سال پایین بیاید همچنین دز دوم فرهنگیان شروع خواهد شد.

استاندار با بیان این که باید تشییع جنازه حتماً با تعداد کمتر از ۳۰ نفر صورت بگیرد در ادامه گفت: هنوز به وضعیت هشدار و اضطرار در استان نرسیده‌ایم هرموقع ۷۰ درصد تخت‌های ما اشغال شده باشد دانشگاه علوم پزشکی به ما خبر می‌دهد تا چاره اندیشی برای این کار کنیم که خوشبختانه هنوز به وضعیت اضطرار تخت‌های بیمارستانی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/