۲۰۷ میلیارد تومان به طرح های آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
۲۰۷ میلیارد تومان به طرح های آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار در یک ساله گذشته تاکنون به طرح های آب و فاضلاب استان اختصاص یافت که عمده این اعتبار جذب و هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، امید صالحی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی طرح های حوزه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبار پیش بینی شده سال ۱۴۰۱ برای آبفای کهگیلویه و بویراحمد در فاز نخست ۲۱۷ میلیارد تومان بوده است.

وی ابراز کرد: از یک ساله گذشته تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۸ روستای استان ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از همکاری مطلوب بسیج سازندگی در عملیات اجرایی آبرسانی به مناطق محروم استان قدردانی کرد و افزود: با وجود توپوگرافی خاص و پراکندگی گسترده روستاهای پیشرفت فیزیکی اجرای طرح های محرومیت زدایی آب بیش از ۶۵ درصد است.

صالحی عنوان کرد:این پراکندگی و سخت گذر بودن باعث شده هزینه ها در تامین آب آشامیدنی مردم بسیار زیاد باشد و همچنین ضریب سوختگی الکتروپمپ ها نیز بالا و بیشتر از توان شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: هم اکنون یکهزار و ۶۴۱ روستای کهگیلویه و بویراحمد با خط انتقال ۲ هزار و ۸۹۶ کیلومتر و سه هزار و ۸۹۰ کیلومتر شبکه توزیع زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب استان هستند.

صالحی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی تکمیل پروژه های محرومیت زدایی حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خرید لوله برای خط انتقال ، پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران و نظارت بر کیفیت احداث از دشواری های اجرای طرح های حوزه آب استان است.

سرهنگ ناصر صالحی،رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه خوب استان در اجرای طرح های محرومیت زدایی آب نتیجه تعامل و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب با این نهاد خدمات رسان بوده است.

رتبه خوب استان در طرح های حوزه آب

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این نشست اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در میان سه استان نخست کشور از نظر پیشرفت عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی آب قرار دارد که این موفقیت نشان دهنده تعامل خوب مجموعه های شرکت آبفا و بسیج سازندگی است.

محمد همت تاکید کرد: محرومیت زدایی و ایجاد حداقل امکانات رفاهی در مناطق دور دست در اولویت های اصلی دولت سیزدهم است.

دسترسی به آب در ایران بیشتر از شاخص جهانی

وی اظهار کرد: شاخص دسترسی به آب در دنیا بطور متوسط بالای ۶۰ درصد است و این شاخص در ایران بیش از ۷۰ درصد است که با اجرای این پروژه های محرومیت زدایی به بیش از ۸۹ درصد رسیده است.

همت تصریح کرد: دولت با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بسیج سازندگی و با هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری به دنبال تحقق بهبود رفاه مردم در مناطق مختلف کشور است.

همت ادامه داد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نگاه فراتر از مالی به قرارداد جهاد آبرسانی دارد و تاکنون حدود چهار هزار میلیارد تومان از منابع خود نیز در این خصوص هزینه کرده است.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ