گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
از اداره اوقاف و امور خیریه  میخواهیم به امامزاده میرسالار توجه کنند زیرا در فصل سرما و گرما (پائیز ، زمستان و تابستان ) مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد میکند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  خطیب جمعه شهر یاسوج در خطبه نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: اندیشه‌های ژرف و آینده نگری عمیق معمار کبیر انقلاب پس از گذشت سال‌ها از عروج ملکوتی ایشان همچنان زنده بوده و ظهور و بروز آثار و برکات آن در سطح جهان قابل رؤیت است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه فردا مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی شهر یاسوج برگزار می شود؛ افزود: مردم قدرشناس ایران اسلامی همه ساله در ایام سالگرد ارتحال غمبار امام عزیز رحمه الله با بصیرتی مثال زدنی ضمن سوگواری و تجدید پیمان با آرمان‌های بلند آن روح پاک، با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب که صاحب عزای ۱۴خرداد است بیعتی تازه می‌کنند و در پرتو منویات امامین انقلاب، در امتداد راه مجاهدان قیام پانزده خرداد، گام در مسیر تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی جهت ظهور منجی عالم بشریت می‌گذارند.

آیت الله سید نصیر حسینی گفت: همه ما از مکتب حضرت امام درس می‌گیریم مکتبی که به ما مبارزه در مقابل ظلم را آموخت در احادیث فراوانی شخصیت بزرگان دین را تبیین کرده اند که امام خمینی یکی از مصادیق بارز چنین شخصیت‌هایی است.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به انحراف و ظلم و ستمی که در دوره پهلوی در کشور ایجاد شده بود یادآور شد: فضای فحشا و فساد را راه‌اندازی کرده بودند ارزش‌های دینی مثل حجاب و نماز سرکوب شده بود اگر کسی اهل دین و دینداری بود مورد غضب واقع می‌شد و در کل ارزش‌های اسلامی را سرکوب می‌کردند که هنوز آثار بدحجابی و ولنگاری از دوران طاغوت باقی مانده است.
وی با بیان اینکه در دوران قاجار و قبل از قاجار زنان برهنگی نداشتند یادآور شد:، اما در دوره پهلوی به اجبار حجاب را کنار زدند و انحراف در کشور اسلامی ایجاد شد.
حسینی با بیان اینکه دامان حکومت پهلوی ناپاک بود و پادشاهان آن‌ها خودشان افراد منحرف بودند گفت: یک عالم واصل و دیندار و متدین به مبارزه برخاست با کمک مردم پهلوی‌ها را کنار زد حکومتی که جز تحقیر و ذلت چیزی برای این کشور نداشت و آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها هر چه خواستند در آن دوره به ما تحمیل کردند.
وی افزود: امام به این کشور عزت و استقلال بخشید، اما غرب و صهیونیست‌ها بسیار خشمگین شده بودند و به همین خاطر صدام را تجهیز کرده و به جنگ با ملت ایران فرستادند از پول گرفته تا تسلیحات و نیروی نظامی هر چه خواستند به رژیم بعث کمک کردند، اما به دلیل رهبری داهیانه امام تیر آن‌ها به سنگ خورد.
این خطیب جمعه در ادامه با اشاره به اینکه برخی‌ها در کشور همنوا با استکبار از استبداد آخوندی و همچنین استبداد ولایت فقیه دم می‌زنند گفت: دست این افراد در کاسه آمریکا و صهیونیست‌ها و جنایتکاران است و در خون‌هایی که ریخته شده شریک هستند.
وی در ادامه گفت: کشور‌های غربی به دروغ دم از آزادی بیان و دموکراسی می‌زنند در حالی که مردم یمن و سایر بلاد اسلامی در وحشیانه‌ترین اقدام‌ها کشت و کشتار می‌شوند.
حسینی یادآور شد: امروز اگر به یک کشور با مردمان چشم آبی حمله شود خون آن‌ها به جوش آمده و هر چه نیاز دارند به آن‌ها کمک می‌کنند در حالی که چشم و دهان خود را بر روی جنایت در یمن بسته اند.

***************

انتقاد شدید امام جمعه قلعه‌رئیسی از اخلال عده‌ای در نظم عمومی

خطبه نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی برگزار شد.

وی گفت: نماز جمعه این هفته به یاد شهید والامقام شاکر ایرج از روستای صبور بزرگ برگزار شد که در کلاس درس دانش آموزی باهوش و آگاه بود شهیدی که مراقب حق الناس بود و حتی نسبت به محل دفن خود سفارش کرد و وصیتش این بود در مراسم ختم از بنیاد شهید درخواست کمک نکنید در وصیت نامه اش به نماز سفارش کرد به اینکه همیشه امام را دعا کرده و از خون شهیدان پاسداری کنید.

صلواتی در خطبه های نماز جمعه گفت: آنچه در جشنواره کن شاهد بودیم اهانت به مقدسات دینی و تحقیر فرهنگ ایرانی بود مسئولان و هنرمندان انقلابی و متعهد و اهالی فرهنگ با یک کار فرهنگی پاک و فاخر جواب کار غلط جشنواره صهیونیستی کن را بدهند.

وی گفت: اقدام نیروی دریایی سپاه در توقیف کشتی های یونانی این پیام را داشت که ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی خود مماشات نخواهد کرد و برای تامین منافع خود دست بسته نیست و به اقدامات خصمانه غرب با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

این خطیب جمعه در ادامه گفت: حقیقت این است که امام راحل آیت خدا بود این آیت الهی از میان ما رفت اما خدای متعال آیت دیگری به نام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای نصیب ما کرد.

وی افزود: یکی از نعمت های ارزشمند و گران سنگی که خدای متعال بعد از امام به این امت داد این شخصیت حکیم و این رهبر الهی است این انقلاب و این نظام با اراده الهی و عنایات انبیا و اولیا و اوصیاء محقق شد بعد از امام راحل خدای متعال این شخصیت عظیم الشان و حکیم را سکاندار این انقلاب و نظام کرد.

صلواتی یادآور شد: شاهد یک حرکت زشت در منطقه و شهر قلعه رئیسی هستیم که عده‌ای اقدام به زیان رساندن به مال مردم می کنند خانواده فقیری که ماه ها زحمت کشید و برای تهیه معاش و زندگی خویش اقدام به کشت محصولات کشاورزی کرد زحمت های فراوانی را متحمل شدند در آستانه برداشت عده‌ای از خدا بی خبر اقدام به آتش زدن مال مردم می کنند این کار هم گناه و حرام و هم ظلم است.

وی گفت: متاسفانه در شب‌های گذشته یک عده ای نیمه شب اقدام به تیراندازی می کنند و باعث رعب و وحشت در میان مردم می شوند فرهنگ منطقه را خدشه‌دار می‌کنند مسئولان انتظامی و امنیتی ورود کنند و نگذارند عده‌ای از سر شکم سیری این همه خسارت به مردم تحمیل کنند امیدوارم مسئولان امنیتی با شناسایی کسانی که اقدام به این حرکات و اقدامات زشت کردند شناسایی و با اشد مجازات با آنان برخورد کنند.

انتهای پیام/

حجت الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه شهر چرام در خطبه‌های این هفته چرام گفت: فیلم سخیف و بی‌ارزش عنکبوت مقدس که فاقد ارزش‌های یک اثر هنری است و در نگاه عمومی و تماشاگران در پایین‌ترین رده قرار گرفت توسط طراحان و سیاست‌گذاران ماسونی جشنواره کن کاندیدای نخل طلایی شد و بازی معمولی یک بازیگر زن ایرانی، به مقام اول دست یافت.
وی افزود: مهمترین موضوع در این فیلم اهانت به مقدسات دینی در ساختار محتوایی خصوصاً در لوح تبلیغی (پوستر فیلم) و تحقیر فرهنگ ایرانی است.
افشار اظهار داشت: در این فیلم قاتل، به‌گونه‌ای تصویر کشیده شده که گویا جنایاتش عمل به دستورات اسلام و ائمه علیهم السلام، است و قبل از آغاز جنایت‌هایش به حرم می‌رود و استمداد می‌کند و بعد از جنایت‌هایش در حرم به شکر‌گزاری می‌پردازد.
وی افزود: سازنده فیلم عملاً تلاش می‌کند مردم ایران را هم خشونت‌طلب و حامی قاتل و جنایتکار جا بزند.
افشار گفت: در زندگی امام اصلیترین نکته، توجه به خدا و کمک خواستن از اوست. خصوصیاتی که امام (ره) داشتند، هر کدامش کافی بود یک انسان معمولی را، انسانی بزرگ معرفی کند. اراده و قاطعیت و علم و شجاعت و صدق و صراحت و تقوا و ورع، ویژگی‌های بارز امام بودند. اگر هرکدام از این‌ها به تنهایی در یک انسان معمولی دمیده شود، او را تبدیل به یک آدم بزرگ می‌کند.

مسئولان به وعده های خود برای تکمیل طرح های زیربنایی پاتاوه عمل کنند

امام‌جمعه شهر پاتاوه در خطبه های نماز این شهر با انتقاد و گلایه از مسئولان ارشداستانی در خصوص خلف وعده وعدم تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی و زیربنایی بخش۳۲۰۰۰هزازنفری پاتاوه گفت:اینجانب بعنوان صدای رسا و سخنگوی مردم این بخش، از استاندار و فرماندار می خواهم که به وظایف قانونی خود در خصوص راه اندازی و تکمیل طرح های زیربنایی عمل کنند.
حجت الاسلام سیادت در قسمت دیگری از سخنان خود از مردم شهید پرور بخش پاتاوه دعوت کرد که در یادواره بزرگداشت (۷۳) شهیدوالامقام بخش پاتاوه که عصر جمعه ۱۳ خرداد ماه جاری د رمحل پارک ولایت شهر پاتاوه (جنب گلزار مطهر دوشهید گمنام) برگزار می شود شرکت کنند.

وی گفت: مراسم یادمان سی وسومین سالگردرحلت امام خمینی (ره) در شهر پاتاوه برگزار می شود .
امام جمعه یادآورشد:روز یکشنبه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در سال (۴۲) واستقبال از خادمان و پرچم متبرک حضرت امام رضا (ع) ساعت ۹:۳۰صبح در مصلای امام هادی (ع) است.

تاکید امام جمعه شهر سی سخت به شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

امام جمعه شهر سی سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: مردم و مسئولان باید با اتحاد در مراسم سالگرد ارتحال شرکت کنند و این مراسم را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنند تا دنیا بداند ما همچنان در مسیر امام راحل و راهنمایی‌های آن عزیز سفر کرده، ثابت قدم هستیم.
حجت الاسلام مصباح نژاد بیان کرد: مردم باید به وصیت نامه امام راحل عمل کنند و در مسیر زندگی خود از آن بهره‌مند شوند؛ مسوولان نیز موظف هستند زمینه‌های عمل به این وصیت نامه را در جامعه فراهم کنند.
وی ادامه داد: حوادث تاریخی مهمی، چون ۱۵ خرداد که نقطه شروع نهضت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود باید به نسل‌های آینده منتقل شود و جوانان را با آرمان‌های اصیل انقلاب آشنا کند.
امام جمعه سی سخت افزود: دهه کرامت فرصت تبیین سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه سلام الله علی‌ها است.

تاکید بر مبارزه با مفسدان اقتصادی 

امام جمعه موقت دهدشت تجار احتکارکننده را پیاده نظام آمریکا و انگلیس دانست و گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم مفسدان اقتصادی را جریمه اقتصادی کند.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن تسلیت رحلت حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: دستاورد‌های امام در اختیار ماست و باید ابعاد و سیاست‌های شخصیتی امام را برای همه خصوصا نسل جوان تبیین کنیم.
امام جمعه موقت دهدشت گرانی‌های اخیر را یادآور شد و تصریح کرد: برخی از گرانی‌ها به تحریم‌ها بر می‌گردد، علت بیشتر آن خود بازاریان هستند.
وی افزود: زمانی که انگلستان قطعنامه توتون را بست و علما فتوا دادند تجار سرمایه‌های خود را کف خیابان آتش زدند و گفتند ما تبعیت می‌کنیم، اما امروز تجار ما به عنوان پیاده نظام آمریکا و انگلیس جنس مردم را احتکار می‌کنند.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه ملت ایران در تمام مشکلات پشتیبان دولت و اسلام هستند گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم مفسدان اقتصادی را جریمه اقتصادی کنند.

ضرورت توسعه زیرساخت های بقعه متبرکه امامزاده میرسالار

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این بقاع متبرکه بایستی به قطب فرهنگی تبدیل که مسئولان استانی به این امامزاده جهت ایجاد قطب فرهنگی اثرگذار توجه کنند
راوند افزود: امامزاده میرسالار در حوزه عمرانی مظلوم واقع شده که انتظار هست مسئولان استانی برای ایجاد آرامش مردم مشکلات آن را مرتفع کنند.
وی ادامه داد: از اداره اوقاف و امور خیریه خواستار توجه به توسعه امامزاده میرسالار بوده به گونه‌ای که در فصل گرما گرد و خاک و در فصل سرما گل و لای محیط حیاط امامزاده سبب نارضایتی مردم شده است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به نعمت گازرسانی به روستا‌ها گفت: از اداره گاز خواستار گازرسانی به همه روستا‌ها و تداوم گازرسانی تا قبل از فصل سرما هستیم
وی افزود: تا فصل سرما چهار ماه بیشتر نمانده، ولی هنوز برخی از روستا‌های این بخش گازدار نشده اند که تسریع در امر گازرسانی سبب خدمات دهی مطلوب به مردم می‌شود.
راوند با اشاره به توقیف نفتکش‌های یونانی ادامه داد: این کار در برابر اقدام ناشایست و توقیف نفتکش ایرانی توسط یونانی‌ها بود.
وی افزود: ایران مقتدر با توقیف این دو نفتکش به میزان هشت میلیون بشکه بوده است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به فیلم موهن و سخیف عنکبوت مقدس گفت: طبق نظر کارشناسان این فیلم فاقد ارزش‌های فاخر هنری بوده، اما با حمایت صهیونیستی‌ها یکی از هنرمندان این فیلم که دچار مشکل بوده، به عنوان چهره برتر تقدیر و تجلیل می‌شوند.
امام جمعه دیشموک با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای انحراف نظام گفت: دشمنان اعتراف کردند که نقشه‌های چندساله آنان با سخنرانی دو ساعته مقام معظم رهبری نقش بر آب شد.
وی با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد افزود: این قیام خمیر مایه پیشرفت نظام اسلامی با الگوگیری از مکتب عاشورا بوده است.

انقلاب اسلامی الگویی برای مقابله با ظلم و ستم است

امام جمعه موقت باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: هفته اول ذی القعدهاز ۱۱ خرداد لغایت ۲۰ خرداد به عنوان هفته حج نامگذاری شده است، رسول خدا فرمودند برای مسجدالحرام احترام خاصی قائل بودند.
حجت الاسلام بلادی افزود:  از ۱۶ خرداد لغایت ۲۲ خرداد هفته محیط زیست نام گرفته است و در آیات و روایات سفارشات زیادی برای حفظ طبیعت، آب، خاک، زمین وسبزه شده است .
خطیب موقت جمعه باشت گفت: ۱۴ خرداد ارتحال جانگداز و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است و بعضی کشور‌ها از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند وباظلم مقابله کردند .

مردم به هیچ وجه این تعرضات جاهلانه را تحمل نمی‌کنند

حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه شهر مارگون با توصیه مردم به رعایت تقوای الهی به مقام شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: شهید به مقامی نائل گردیده که بالاترین مقام را نزد خداوند به دست آورده است .

وی در خطبه دوم به هتاکی فیلم عنکبوت مقدس اشاره کرد و افزود: از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهیم که عاملان این حتاکی را از طریق مجامع بین المللی و سزای اعمالشان برسانند چرا که مردم به هیچ وجه این تعرضات جاهلانه را تحمل نمی‌کنند.

وی به اجرای سرود سلام فرمانده توسط نونهالان و مردم اشاره کرد و گفت: عشق و ارادت قلبی مردم نسبت به امام خویش امری است که هیچ قدرت جهانی نمی‌تواند جایگزین آن شود و اگر سال‌های سال طول بکشد نمی تواند مردم را به امام زمان (عج)بدبین کند.

قیام خونین پانزده خرداد زمینه ساز و طلیعه نهضت شکوهمند اسلامی بود

امام جمعه سرفاریاب در خطبه های نماز جمعه این شهر در ابتدای خطبه‌ها ضمن دعوت و توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی گفت: فرزند صالح را ثمره زندگی و حیات انسان و سبب استمرار وجود او در عالم و بهترین و ماندگارترین باقیات صالحات است .

حجت الاسلام زارعی پور والدین را در تأمین نیاز‌های اصلی فرزندان از جمله رشد جسمی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی، ذهنی و عقلی موظف و مسئول دانست و کوتاهی در امر تربیت آنان را خیانت به امانت خداوند که همان فرزندان هستند، عنوان کرد.
وی چهاردهم خرداد ماه سالروز ارتحال جانسوز بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت عرض کرد و به عقلانیت، معنویت و عدالت در مکتب امام (ره) اشاره و این مکتب را یک بسته و مجموعه کامل در همه ابعاد دانست.
خطیب جمعه سرفاریاب همچنین قیام خونین پانزده خرداد در سال ۴۲ را زمینه ساز و طلیعه نهضت شکوهمند اسلامی به رهبری خمینی کبیر در ایران عنوان کرد .

وی در پایان نیز هفته جهانی محیط زیست را گرامی داشته و تخریب چهره زیبای صحنه آفرینش را در تقابل با منطق کریمانه اسلام و امری ناپسند عنوان کرد.

  • نویسنده : مالک آهنگ