گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
امام جمعه موقت دوگنبدان گفت: هدفمندسازی یارانه در کشور یک امر مهم بود که دولت با این اقدام به دنبال کنترل قیمت ها و از بین بردن قاچاق است.

به گزارش خبر دیشموک ،   امام جمعه یاسوج گفت: چیزی به غیر از خیانت و جنایت نمی توان بر روی حادثه متروپل گذاشت انسانهای بی گناه این چنین جان خود را از دست می‌دهند.

خیانت و جنایت در حادثه متروپل آبادان رخ داد/مگرشهرداری و نظام مهندسی تعطیل است؟

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد که آن حضرت همه را نصیحت کردند هر مسلمانی باید ما ائمه را بشناسد آنکه ما را می شناسد و معتقد به امامت و دانایی ماست و نصایح ما را از سر دلسوزی می‌داند حقیقت را پی می‌برد این شخص باید مراقب اعمال خود باشد و محاسبه نفس کند.

وی در ادامه گفت: خیلی ها حجاب و کار خوب و در یک کلمه ایمان را رها کرده اند ممکن است انسان بعد از هدایت نیز گمراه شود اما این ائمه هستند که انسان ها را از گمراهی نجات می دهند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهادت امام جعفر صادق را تسلیت گفت و افزود: برای حفظ دین یک روز امامان ما مثل امام حسین علیه السلام خون می دادند و رفتن خود را بهتر از زندگی می‌دانستند و چنین راه معنویت  را نشان می دادند یک روز هم مثل امام جعفر صادق معارف الهی را به ما آموزش می‌دهند قرآن را تفسیر می‌کنند یکی از ادله خوب امام معصومین است که همه موضوعات را عالمانه و حکیمانه به پیروان خود می گویند تا به راه گناه و انحراف کشیده نشوند.

وی در ادامه با تبریک ولادت امام حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: از امام صادق است که می گوید حضرت معصومه همه شیعیان خود را شفاعت می کند و امام جواد می فرماید هر کس عمه ام را در قم زیارت کند در بهشت جای دارد.

حسینی با تبریک روز دختر یادآور شد: دختران ما باید سیره حضرت معصومه سلام الله علیها را در پیش بگیرند امروز دختران بیش از همه در معرض آسیب فضای مجازی قرار دارند فضای ماهواره‌ای و مجازی حیا را در بین دختران از بین می‌برد چادر را از سر دختران ما در می‌آورد که خطرناک و وحشتناک است.

وی گفت: باید دختران خود را به صورت دینی تربیت کنیم که در شأن یک دختر مسلمان باشد انسان اگر از حیا دور شود با حیوان هیچ تفاوتی ندارد و امروزه حیا و حجاب و عفت و پاکدامنی لازمه دختران مسلمان و شیعه است.

حسینی افزود: دخترها، مادران آینده کشور ما هستند دختران اگر به خوبی تربیت شوند فرزندان شایسته تحویل جامعه خواهند داد.

وی در ادامه گفت: مسئولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند نباید یک عده‌ای از این وضعیت سوء استفاده کنند باید بازار کنترل و برخورد با گران فروشان شود پس از آزادسازی قیمت ها عده‌ای به دنبال منافع خودشان هستند که باید مورد پیگرد قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد و امام جمعه یاسوج به حادثه ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: به مردم شریف آبادان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم عده‌ای از هموطنان در آن ساختمان جان خود را از دست دادند و یا مصدوم شدند حرف های زیادی در مورد نظارت بر ساختمان سازی وجود دارد برخی‌ها وجدان کاری ندارند در حالی که باید شهرداری ها نظارت درستی داشته باشد اما متاسفانه ساختمان ها تنها امضای ناظر را در خود می‌بینند و هیچ گونه نظارتی در کار نیست.

امام جمعه یاسوج گفت: چرا با جان مردم بازی می‌کنید و آبروی کشور خود را می‌بریم و نظارت ها را تعطیل می کنیم شهرداری ها و نظام مهندسی دقت کنند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا چنین فاجعه‌ای ایجاد نشود.

وی گفت: جاهایی را می بینیم که بعد از چهار ماه آسفالت آنجا از بین می رود اشکال کار از کجاست؟ قطعا فقط آدم ها مشکل دارند که رعایت انصاف نمی‌کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در حادثه متروپل آبادان خیانت و جنایت دیده شد افزود: چیزی به غیر از خیانت و جنایت نمی توان بر روی آن گذاشت انسانهای بی گناه این چنین جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: در همین شهر ما ساختمان هایی وجود دارد که بدون هیچ گونه نظارتی ساخته می شوند اگر فردا زلزله آمد چه کسی پاسخگو خواهد بود چرا در زلزله سی سخت منازل نوساز هم خراب می شود دلیل این است که نظارت تعطیل شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه مشکلات ساختمان سازی فقط مربوط به نظارت بر ساخت و ساز نیست یادآور شد: در ساختمان سازی اصلاً مسائل اخلاقی مورد توجه قرار نمی گیرد چرا باید درب یک اتاق به روی درب خانه روبرو مشرف باشد گاهی صدا از این واحد در آن واحد شنیده می‌شود چرا اصول ساختمان سازی را رعایت نمی کنید تا مسائل اخلاقی و عفت و حیا در نظر گرفته نشود یک آجر روی آجر می گذارند معلوم است که صدا از این واحد به واحد دیگر می رود اگر درب خانه را باز کنید تا اندرون خانه دیگر را خواهید دید.

انتهای پیام/

****************

 امام جمعه دهدشت هزینه‌های سرسام‌آور اجاره‌خانه‌ها را تازیانه‌ای بر مستاجران و قشر مستضعف عنوان کرد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با توجه به اجاره‌خانه‌های سرسام آور در دهدشت گفت: خانم بی‌سرپرست دارای چند فرزند که امرار و معاش خود را تنها از طریق یارانه می‌گذراند چگونه توان پرداخت این هزینه‌های گزاف را دارد؟
وی خطاب به مالکان، بنگاه‌داران و مشاوران املاک تاکید کرد: ما شیعه هستیم و وظیفه اخلاقی و انسانی ایجاب می‌کند با انصاف و عدالت با هم رفتار کنیم.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه
امام جمعه پاتاوه هم با اشاره به تورم و گرانی موجود دربازار به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را نامطلوب می‌سازد، امانتداری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.
وی از مسئولان و متولیان بازار خواست نظارت‌ها را فعال‌ و جدی تر کنند و با محتکران و گرانفروشان برخورد قاطع شود.
حجت الاسلام سیادت با اشاره به یازدهم خرداد، یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اضافه کرد: باید رسالت تربیت دختران در تراز سبک زندگی اسلامی و گام دوم انقلاب باشد.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه دیشموک
امام جمعه دیشموک در جمع نمازگزاران این شهر گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیادعلوی، بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت کرده و ارائه آموزش بر پایه دانش بنیان به جوانان مستعد جویای کار ضروری است.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به کمبود نیرو برای نظارت بازار افزود: اگر ناظران کم هستند باید خودمان به همدیگر رحم کنیم.
وی با اشاره به دهم خرداد روز جهانی بدون دخانیات ادامه داد: در بخش دیشموک سن مصرف دخانیات کاهش یافته و به دانش آموزان رسیده است و اگر به این مسئله توجه نکنیم فرزندان مان دچار انحراف می شوند.
امام جمعه دیشموک همچنین با انتقاد از تردد بی هدف جوانان این شهر تا پاسی از شب، از نیروی انتظامی خواست در این خصوص ورود کند.
خطیب جمعه دیشموک یادآور شد: متأسفانه برخی پیمانکاران حوزه آب صلاحیت کار در این حوزه را ندارند که نظارت جدی و قاطع مسئولان آب و فاضلاب ضروری است.
راوند با انتقاد به نیمه کاره رها شدن سالن ورزشی روستای درغک افزود: چرا سالن روستای درغک را تکمیل نمی‌کنند، چرا غیر اصولی ساخته شد، چرا از زمان ساخت آن بیش از ده سال می‌گذرد.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه چرام
امام جمعه چرام گفت: سرود «سلام فرمانده» به خوبی با نفوذ فرهنگی در کشور مقابله کرده است.
حجت الاسلام افشار افزود: این سرود اثری با اخلاص و توجه به امام عصر (عج) و مناجاتی زیبا همراه با حماسه در راستای نیاز‌های روز نوجوانان در عصر جهاد و مبارزه با طاغوت‌ها است.
وی در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه در کشور ایران، سالیانه ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر بر اثر مصرف مواد دخانی جان خود را از دست می‌دهند ادامه داد: مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی است و برای مبارزه با آن باید از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی هم استفاده شود.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه سرفاریاب
امام جمعه سرفاریاب هم با اشاره به هفتم خرداد روز قانون و آغاز هفته مجلس شورای اسلامی؛ ساده زیستی، اسیر تجملات نشدن، مسئولیت پذیری و رعایت اصل تفکیک قوا و دخالت نکردن در انتصابات را از اهم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان عنوان کرد.
حجت الاسلام زارعی پور شهادت پاسدار شهید صیاد خدایی در عملیات تروریستی و جانباختن تعدادی از هموطنان در حادثه تخریب ساختمان متروپل در آبادان را تسلیت گفت و بر لزوم واکنش و پیگیری مناسب هر دو حادثه از طرف مسئولان مربوطه تأکید کرد.
وی دهم خرداد روز جهانی بدون دخانیات را یاد آور شد و ادامه داد: مصرف دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است.
زارعی پور از خانواده‌ها خواست در این خصوص مراقبت و نظارت بیشتری بر فرزندان داشته باشند.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه سی سخت
امام جمعه سی سخت هم با اشاره به دهم خرداد ماه بر لزوم مبارزه جدی با مصرف دخانیات تاکید کرد و گفت: مبارزه با مصرف مواد دخانی وظیفه انسانی، ایمانی و ملی همه ما است.
حجت الاسلام مصباح نژاد بر لزوم هوشیاری مردم برای پرهیز از مصرف دخانیات تاکید کرد.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه چیتاب
خطیب نماز جمعه چیتاب هم از احتکار و گرانفروشی‌های خودسرانه در بازار به بهانه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های بازرسی و نظارتی بر مغازه‌ها و فروشگاه‌های عرضه مایحتاج عمومی مردم شد.
حجت الاسلام فرج الله پژمان با بیان اینکه با محتکران باید به شدت برخورد کرد تا درس عبرتی برای دیگران شود؛ از تعزیرات حکومتی خواست در اسرع وقت نسبت به شناسایی این قبیل افراد به مردم اقدام کند.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه مارگون
امام جمعه مارگون در جمع نمازگزاران این شهر رفع مشکلات مردم را جزء مهم‌ترین آرمان و اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مسئولان وظیفه‌ی سنگینی برعهده دارند و باید برای رفع مشکلات مسکن، اشتغال و معیشت مردم تلاش مضاعف کنند.
حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دخالت نکنند، افزود: نمایندگان مجلس برای اجرایی کردن فرامین رهبری همت کنند تا زمینه تخلفات در برخی اداره‌ها ایجاد نشود.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه لنده
امام جمعه لنده در خطبه‌های نماز این شهر با اشاره به توطئه‌های دشمنان ملت ایران گفت: بصیرت در جامعه اسلامی یکی از مهمترین نیاز‌ها برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل به مهمترین مشکل مردم اشاره کرد و افزود: کمک به دولت مهمترین تاکید مقام معظم رهبری است؛ و این مشکلات ماحصل دولت‌های قبل و اصلاح آن نیازمند صبر و کمک است.
امام جمعه لنده به دانش بنیان شدن اقتصاد که مهمترین تاکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و یادآورشد: باید شرکت‌های تولیدی نیز به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت کنند.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه باشت
امام جمعه باشت هم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس گفت: دولت و مجلس باید نقش خود را به خوبی ایفا کرده؛ آسیب‌ها را شناسایی و مشکلات مردم را رفع کنند.
حجت الاسلام گنجه‌ای با اشاره به اینکه قوای سه گانه باید مطیع امر رهبر باشند، یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند ساده زیستی، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، اجتناب از فساد و تبعیض و پرهیز از گرو کشی باید در راس اهداف و عمل نمایندگان مجلس باشد.
وی با اشاره به هفته کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، دهه کرامت را فرصت بسیار مناسبی برای تکامل هرچه بیشتر انسان‌ها عنوان کرد و افزود: دختران جامعه اسلامی برای سعادت دنیا و آخرتِ خود، دینداری و انقلابی بودن حضرت معصومه (س) را الگو قرار دهند.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه لیکک
امام جمعه موقت شهر لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشار به دیدارِ صبحِ روزِ چهارشنبه رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب با اشاره به توصیه سابق خود به نمایندگان، مبنی بر پرهیز از دخالت در انتصابات خاطرنشان کردند، این توصیه به مصلحت نمایندگان است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود، اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید چه کسی بازخواست شود.
حجت الاسلام صالح ویسی با انتقاد از قطعی طولانی مدت تلفن همراه در شهرستان بهمئی افزود: این موضوع مشکلات متعددی را برای کسب و کار مردم ایجاد کرده است که انتظار می‌رود مسئولان هر چه سریعتر برای رفع این مشکل اقدام کنند.
وی همچنین به بخش دیگری از مشکلات حوزه شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی از جمله کمبود آب در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: شبکه توزیع آب شهر لیکک بسیار فرسوده و قدیمی و همین امر موجب قطعی و هدر روی آب شده است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه دوگنبدان
امام جمعه موقت دوگنبدان گفت: هدفمندسازی یارانه در کشور یک امر مهم بود که دولت با این اقدام به دنبال کنترل قیمت ها و از بین بردن قاچاق است.
حجت الاسلام علیرضا صفایی با بیان اینکه در گچساران اجناس با قیمت بالا عرضه می‌شود و برخی توان خرید ندارند، افزود: اگر قرار است جنسی گران شود و مردم از طریق یارانه خرید کنند باید یارانه افزایش یابد که مردم موقع خرید دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به میلاد حضرت معصومه(س) و نامگذاری این مناسبت به نام روز دختر گفت: زنان و دختران ایران اسلامی باید راه و روش اهل بیت را سرلوحه زندگی قرار دهند و از عفاف و حجاب آنان الگو برداری کنند.