پیام معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش دیشموک بمناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی
پیام معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش دیشموک بمناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی
سپاس خداوندی که پس از آفرینش، ردای زیبای پیامبری را بر تن شریف ترین آدمیان پوشاند.

به گزارش خبر دیشموک، پیام معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک بمناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی به شرح ذیل است:

سپاس خداوندی که پس از آفرینش، ردای زیبای پیامبری را بر تن شریف ترین آدمیان پوشاند.
بی شک یکی از مهم‌ترین رویکردهای انقلاب اسلامی، پرداختن به موضوع تربیت اسلامی در امر حکومت‌داری و زعامت اجتماعی است. اسلام به مقوله تربیت و تهذیب نگاهی عمیق و اساسی داشته و حتی رسالت انبیاء و اولیاء الهی را بر پایه تهذیب و بهره‌گیری از تربیت الهی استوار نموده است.
آموزش و پرورش نیز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین دارندگان سکان امر تعلیم و تربیت کشور، همواره نیازمند اتخاذ رویکردی ژرف و بلند در امر تربیت اسلامی در مواجهه با آموزش دانش‌آموزان است و تحول ممتاز در آموزش و پرورش قطعاً بر پایه تربیت اسلامی و اعتقاد به مبانی نورانی آن در امر تعلیم و تربیت حاصل می‌شود و در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن آموزش برای ساختن انسان‌ها و تعالی اهداف اسلامی جامعه، تأکید بر تربیت اسلامی است.
نهاد « امور تربیتی » شجره طیبه شهیدان رجایی و باهنر است. ارج نهادن به این روز به منزله تکریم از باورها و ارزش هاست. اعتقاد بر این است تربیت اسلامی که همان پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان ودانش آموزان در فعالیت های تربیتی منحصر به روز خاصی نیست.
در آستانه هشتم اسفند ماه، ضمن تبریک روز « امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی » بر خود فرض می دانم تا از تلاشهای مجدانه همه همکاران، بخصوص معاونین و مربیان پرورشی و همه دست اندرکاران عرصه تزکیه و تعلیم در منطقه دیشموک تقدیر و تشکر نمایم و برای این عزیزان موفقیت و پیشرفت روز افزون در دستیابی به قله¬های رفیع دانایی و عرصه های نوین دانش از درگاه خداوند منان مسالت می نمایم.
حیات لایقی پور
معاونت پرورشی و تربیت بدنی
اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک