وام‌هایی که برای از ما بهتران است!
وام‌هایی که برای از ما بهتران است!
امام جمعه باشت گفت: بانک ها یک قضیه مبتلا به است برای یک وام ضامن های آنچنانی و سود های زیادی می‌گیرند اگر کسی کاره ای باشد به راحتی وام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام امید گنجه در خطبه های نماز جمعه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: در آستانه میلاد سراسر نور حضرت زهرا هستیم اگر به روایات مراجعه کنیم تعبیرات زیادی در مورد این حضرت هست در حدیث کسا می‌فرماید هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها چه بسا حضرت زهرا در آسمان ها شناخته تر بود.

وی گفت: یا روایت قدسی داریم که می‌فرماید؛ ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.

امام جمعه باشت گفت: امام زمان می‌فرماید؛ «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» فاطمه زهرا برای من یک الگوی حسنه است.حضرت زهرا یک شخص نیست یک مکتب است و هیچ پیامبری به نبوت نمی‌رسد مگر این که معرفت داشته باشه به حضرت زهرا.

وی گفت: در هفته ای که گذشت سفر رئیس جمهور در روسیه را داشتیم نمازی که در کاخ کرملین خواند پیامی به جهان بود کاخی که توسط تزارها ساخته شد افرادی که هیچ سنخیتی با دین نداشتن ولی آیت الله رئیسی نماز را در آنجا اقامه کرد.

امام جمعه باشت در ادامه گفت: بعضی‌ها می‌گفتند مگر شعار  شما نه شرغی و نه غربی نیست پس چرا با شرق و غرب می‌خواهید ارتباط داشته باشید اولا نمی شود که مراودات را قطع کرد خود رسول خدا با مسیحیت مراوداتی داشتند دوما نه شرقی و نه غربی در اصول است نه در فروع و تا همیشه بر اصولمان پایبند هستیم.

این خطیب جمعه گفت: رسیدگی به بانک ها یک قضیه مبتلا به است برای یک وام ضامن های آنچنانی و سود های زیادی می‌گیرند اگر کسی کاره ای باشد به راحتی وام می‌گیرد اگر فقیر و بدبخت باشد که بیچاره است کاری بر سر مردم می‌آورند  که سراغ ربا و پول سودی بروند.

گنجه گفت: سنت قرآنی قرض الحسنه است از بعضی صندوق های قرض الحسنه سپاس‌گذاری می‌کنیم که به راحتی با مردم کنار می آیند.

حجت‌الاسلام گنجه با یادی از شهید الله نظر صفری گفت: شهید نظری اهل روستای چالموره که سه سال پیش برای امنیت این نظام در بندر امام خمینی استان خوزستان شهید شد.

انتهای پیام/