مختصری از زندگینامه یک شهید
مختصری از زندگینامه یک شهید
شهید سیدجبار کشاورز در روز یکم فروردین ماه سال ۱۳۴۹ در روستای دشت بلوط از توابع شهرستان گچساران در میان خانواده‌ای متدین و زحمت کش از قشر کشاورز چشم به جهان گشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ شهید سید جبار کشاورز در روز یکم فروردین ماه سال ۱۳۴۹ در روستای کوچکی به نام دشت بلوط از توابع شهرستان گچساران در میان خانواده‌ای متدین و زحمت کش از قشر کشاورز چشم به جهان گشود.

نام شهید: سیدجبار

نام پدر: سید غفار

تاریخ تولد: ۱۳۴۹

محل تولد: دشت بلوط

تاریخ شهادت: ۶۷/۶/۲۶

محل شهادت: عملیات مهران

زیارتگاه: گلزار شهدای گچساران

زندگی نامه

بسم رب الشهدا

من المؤمنین رجال صدقوا ماعاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا

شهید سیدجبار کشاورز در روز یکم فروردین ماه سال ۱۳۴۹ در روستای کوچکی به نام دشت بلوط از توابع شهرستان گچساران در میان خانواده‌ای متدین و زحمت کش از قشر کشاورز چشم به جهان گشود و تا پنج سالگی در همان محل بسر برده و در اوان کودکی بار‌ها دچار حوادث ناگوار بخصوص شکستگی دست و پا گردید که خانواده متأثر و نگران و گاهی ناامید از حال وی می‌شدند، ولی دست یاریگر متعال سلامتی دوباره را به او باز گردانید. در سال ۱۳۵۴ به گچساران آمدند. شهید در سن ۶ سالگی به مدرسه رفت و مقطع دبستان و راهنمایی را با موفقیت به اتمام رساند. آن روز‌هایی که نوجوانی بیش نبود عشق به انقلاب در وجودش خودنمایی می‌کرد و در بحبوحه انقلاب شکوهمند اسلامی در راهپیمایی‌ها شرکت می‌نمود. او به انقلاب و رهبرش عشق می‌ورزید و از اینکه در جامعه‌ای اسلامی و انقلابی ارزشمند زندگی می‌کرد احساس خوشبختی می‌کرد و خود را انسانی خوشبخت می‌دانست. او همیشه آرزوی شهادت و رسیدن به لقاءالله را داشت. بار‌ها عزم رفتن به جبهه را نمود، ولی با مشکلات و موانعی روبرو شد که رفتنش به تعویق افتاد. سال سوم راهنمایی بود که دلش لبریز از عشق به خدا و فداکاری در راه اسلام و امت اسلام شد. او به ورزش علاقمند بود و علاقه زیادی به دومیدانی و فوتبال و کشتی داشت، با اخلاق خوب و رفتار متواضع همه اقوام و دوستانش مجذوب او بودند، به همه دوستان و بستگان احترام می‌گذاشت. هیچ یک از علایق و دلبستگی‌ها نتوانست او را از رفتن به جبهه باز دارد. در اواخر سال ۱۳۶۶ با وجود نداشتن سن قانونی برای رفتن به جبهه با همرزمان اسلحه را برداشت و قاطعانه در برابر حزب بعث ایستادگی و مبارزه کرد، سه ماه آموزشی را پشت سر گذاشت و سه ماه نیز در جبهه غرب در منطقه مهران بدون استفاده از مرخصی جنگید. در آخرین روز‌ها که همه انتظار بازگشت او را داشتیم در منطقه قلاویزان در عملیات مهران در تاریخ ۶۷/۶/۲۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به لقاءالله پیوست.

 

انتهای پیام

  • نویسنده : مالک آهنگ