ماهواره؛ پا روی گلوی جوانان جلاله!
ماهواره؛ پا روی گلوی جوانان جلاله!
هر چند راه و آب و برق نیاز مبرم زندگی مردم روستاها به خصوص در منطقه محروم جلاله است اما این روزها بیش از هر چیز ماهواره در حال از هم گسیختن زندگی جوانان این دیار است.

به گزارش خبر دیشموک ،هنوز برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد پوشش تلویزیونی هستند که همین موجب شده خانواده ها در این مناطق رو به سوی برنامه‌های ماهواره‌ای برده و عملا جوانان و نوجوانان پاک و بی‌آلایش روستایی و عشایری در معرض انواع تهدیدها و آسیب ها باشند.

شاید و صد البته یکی از دلایل هجوم به سمت شهرها و حاشیه‌نشینی بی حد و حصر با انواع و اقسام آسیب ها استفاده از برنامه های ماهواره ای است که زندگی سالم روستایی و عشایری را به مثابه یک بند و زندان برای این مردم به تصویر کشیده است.

در بازدید از منطقه محروم جلاله در شهرستان دنا استفاده از ماهواره در بسیاری از روستاها رویت شد، مردمانی نجیب و دیندار و البته معتقد به فرهنگ ایرانی اسلامی با این وضعیت در معرض برنامه های سخیف و ضد فرهنگ دینی قرار دارند.

در این بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد مواجه با مردمی شد که از این وضعیت سخت نگران بودند و از مسئولان می خواستند برای رفع مشکل عدم پوشش شبکه های تلویزیونی هر چه سریعتر اقدام کنند.

آنها به آینده فرزندان خود فکر می کردند که با این اوضاع و احوال در معرض برنامه های آن چنانی ماهواره ای چگونه باید فرزندان آنها به سلامت از این وضعیت خطرناک عبور کنند.

البته استاندار به مردم جلاله قول داد که با اعتبارات ۲۰ میلیارد تومانی بخشی از مشکل برطرف شود اما مسئولان استانی باید بیش از راه و جاده و پل و برق به موضوع تهاجم فرهنگی در چنین مناطقی توجه داشته باشند چرا که در صورت گمراه شدن خانواده ها دیگر آب و جاده کارایی و کاربردی برای این مردم نخواهد داشت و آسیب های اجتماعی بر تار و پود زندگی آنها غلبه خواهد کرد.

انتهای پیام/