فریاد یک مدیر در کهگیلویه/ گزارش کار بانک ها صحت ندارد
فریاد یک مدیر در کهگیلویه/ گزارش کار بانک ها صحت ندارد
رئیس اداره کار کهگیلویه گفت: برای پرداخت تسهیلات در استان جلسه می‌گیرند و می‌گویند همه چیز گل و بلبل است اما وقتی به شهرستان‌ها می‌رسد کار خاصی نمی‌شود و یا برخی شهرستان‌ها، شهرستان‌تر هستند!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ سید سلیمان کریمی در جلسه کمیته اشتغال این شهرستان، تعهدات اشتغال شهرستان در سال جاری را ۱۹۰۰ نفر عنوان و اظهار کرد: از این مجموع تاکنون ۱۴۲۵ نفر در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی و موسسات ثبت شد که بیشترین ثبت مربوط به کمیته امداد بوده است.

رئیس اداره کار کهگیلویه افزود: تعهدات اشتغال سال گذشته ۲۷۰۰ نفر بود که ۲۲۱۰ نفر آن ثبت شد.

وی مشکلات بانکی، طولانی شدن مدت زمان صدور مجوز‌ها و پرداخت، دوگانگی برخورد بانک‌ها در سطح استان و شهرستان را از جمله مشکلات عمده در زمینه اشتغال عنوان و تصریح کرد: برخی پرونده‌ها سال گذشته تکمیل و به بانک معرفی شده‌اند اما هنوز پرداخت نشده‌اند.

کریمی گفت: مدیرعاملان بانک‌ها با حضور استاندار و معاون اقتصادی در استان جلسه می‌گیرند و می‌گویند همه چیز گل و بلبل است اما وقتی به شهرستان‌ها می‌رسد کار خاصی نمی‌شود و یا برخی شهرستان‌ها، شهرستان‌تر هستند؟!

وی بیان کرد: ما از قِبَل همین مردم مسئول شدیم و تمام سعی ما باید بر کاهش رنج و آلام مردم باشد، اما بعضی رفتارهای ما سبب افزایش مشکلات مردم می‌شود.

کریمی افزود: از روزی که آمدیم یک درخواست از شورا و شهرداری داشتیم و تاکنون چهار سرپرست عوض کردند و این‌قدر بحث‌های شورا زیاد است که بیکار نمی‌شوند، و امیدواریم این خواسته ما( ایستگاه کارگری) را به جایی برسانند.

وی بیان کرد: طبق آمار دولتی که موجود است بالای ۷۰ نفر از جامعه ایثارگری در پتروشیمی دهدشت مشغول به کار هستند.

به گفته کریمی در زمینه پتروشیمی دهدشت نزدیک ۸۰۰ نفر جذب شده‌اند که ۸۰ درصد آن‌ها بومی و از چهار شهرستان مختلف کهگیلویه بزرگ جذب شدند.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ