ضرورت توجه به روستاهای در معرض رانش زمین
ضرورت توجه به روستاهای در معرض رانش زمین
۳۶ روستا برای پایش کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی و مدیریت شناسایی شدند که در دراز مدت هر کدام از آنها که مشکلی در رانش، نشست و زلزله دارند به ساماندهی و سرانجام برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی  خبر  دیشموک  ؛ علی‌ محمد روستا معاون عمرانی استانداری به همراه مدیرکل بحران و کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از منطقه بهرام‌بیگی شهرستان مارگون بازدید کردند.

روستا با بیان اینکه پنج روستای شهرستان مارگون در معرض رانش زمین هستند گفت: منطقه بهرام‌بیگی شهرستان مارگون شامل؛ روستاهای میرزا قلی، میرزا علی، کلگه، سمندی و دره بنیو یکی از مناطق کوهستانی استان است که در معرض رانش و سیلاب قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: روستاهای در معرض خطر رانش زمین در این استان شناسایی شده اند و باید تدبیری برای آنها اندیشیده شود. علی‌ محمد روستا بیان کرد: روستای بهرام‌بیگی در زمینه دفع آب‌های سطحی، طرح‌های هادی و رانش زمین با مشکل جدی مواجه است.

روستا افزود: دیواری در این روستا احداث شده که خطرناک و غیراستاندارد است و باید قبل از اینکه حادثه تلخی در این منطقه موجب شودد بنیاد مسکن ورود کرده و فکری برای این دیوار غیراستاندارد کند.

 

وی تصریح کرد: ۳۶ روستا برای پایش کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی و مدیریت شناسایی شدند که در دراز مدت هر کدام از آنها که مشکلی در رانش، نشست و زلزله دارند به ساماندهی و سرانجام برسند.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر شهرستان مارگون به حوزه شهرستان کهگیلویه هم ورود خواهیم کرد و روستاهایی که در معرض رانش هستند مشخص و تعیین تکلیف می شوند.

وی عنوان کرد: اولویت، توجه به روستاهایی است که در بیشتر معرض احتمال رانش هستند و در تلاشیم تا ۲ ماه دیگر کار به سرانجام برسد.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ