شهید «الداغی» غیرتمندانه از ناموس ایرانی دفاع کرد
شهید «الداغی» غیرتمندانه از ناموس ایرانی دفاع کرد
امام جمعه شهر دهدشت گفت: شهید «حمید رضا الداغی» غیرتمندانه از ناموس ایرانی دفاع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حجت الاسلام علی وحدانی فر در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه دهدشت، افزود: مردم ما در تشییع شهید «حمید رضا الداغی» غیرت دینی خود را به نمایش گذاشتند.

 

وی با تاکید بر توجه جدی به امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: ما هنوز در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید می‌دهیم و برخورد قانونی با هنجار شکنان ضروری است.

 

امام جمعه دهدشت یکی از مشکلات استان را بیکاری دانست و گفت: تقویت و توسعه ظرفیت‌های اشتغال محور مورد تاکید است.

 

وحدانی فر با تاکید بر توسعه اقتصاد دانش بنیان، ابراز داشت: آگاهی بخشی و رشد ظرفیت‌ها در این بخش باید محقق شود.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ضمن توصیه و دعوت نمازگزاران به مراعات تقوا و پرهیز از گناه، افزود: یکی از مصادیق تقوا توجه به انجام وظیفه است و بی توجهی به انجام وظیفه در هر شغل و عملی مصداق بی تقوایی است.

 

وی با توصیه به مراقبت اهل تقوا، عدم توجه به حقوق انسان‌ها و حق الله را بی تقوایی دانست و تصریح کرد: انسانی که نمی‌تواند و مسئولیتی را قبول می‌کند و به تکالیفش عمل نمی‌کند، مصداق بی تقوایی است

 

وحداتی فر تاکید کرد: اگر انسان‌ها به اندازه‌ای که برای محاسبه اعمال دیگران وقت می‌گذارند، برای زندگی خود وقت می‌گذاشتند دچار این همه از معضلات اجتماعی نبودیم.

 

وی سخنان امیرالمومنین در نهج البلاغه را یادآور شد و گفت: بهترین مردم کسی است که عیب‌های خودش او را از بازگو کردن عیب‌های مردم باز دارد.

 

وحدانی فر با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان به مناسبت هفته معلم، بیان کرد: رهبر انقلاب چند نکته بسیار مهم را متذکر شدند که باید مورد توجه جامعه فرهنگیان ما قرار بگیرد.

 

وی ضمن تبریک مجدد به آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان، گفت: معلمان، زحمت کش، تربیت کننده و نسل سازهای خوبی هستند که لازم است نسبت به امانات الهی که به عهده آنان گذاشته شده توجه و اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.

 

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: اگر بنا بر این است که فردای کشور به وسیله آموزش و پرورش ساخته شود، معلمان باید بتوانند انسان آگاه، عالم، اهل فکر، منطق، با ایمان، علاقه و پایبند به اخلاق اسلامی و تعهدات ملی را تربیت کند.

 

وی افزود: اگر این صفات را در فرزند ما و دانش آموز به وجود آید، بهترین خدمت به کشور است و باید نسلی تربیت شود که دارای هویت ایرانی اسلامی محکم و عمیق باشد.

 

حجت الاسلام وحدانی فر زیر ساخت اصلی هر جامعه‌ای را منابع انسانی و نگاه تمدنی آن عنوان کرد و ابراز داشت: نسلی که خود ساخته و درست تربیت شده باشد، نسلی که درست آماده بشود، برای آینده دارای هویت است و اگر این هویت ملی تاریخی، ایرانی، اسلامی محکم و عمیق در جان دانش آموزان نفوذ کند، دلباخته و فریبخورده تفکرات دیگران نخواهند شد و یک هویت ملی، ایرانی واسلامی به وجود خواهد آمد.

 

وی تاکید کرد: دانش آموز باید دارای اعتماد به نفس باشد، اگر این اعتماد به نفس ملی و اسلامی را احیا کردیم، آینده کشور تضمین شده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ