سرقت بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد/ نیروهای امنیتی و انتظامی ورود کنند
سرقت بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد/ نیروهای امنیتی و انتظامی ورود کنند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه وبویراحمد خواستار تغییر نگاه عمومی نسبت به معزل ساده و عادی انگاری سرقت تجهیزات مخابراتی 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ سید محمودرادمنش مدیرکل ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مدیران نگهداری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به توسعه شبکه اپراتور ایرانسل در استان علی الخصوص در روستاها به دنبال اجرای پروژه های uso گفت: گسترش و توسعه خدمات به نقاط دوردست مشکلاتی را به ویژه در حوزه نگهداری بوجود آورده است.

 

رادمنش بعد مسافت و صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی به سایت های ارتباطی را از مهمترین مشکلات پیش روی تیم نگهداری برشمرد و افزود: با همت و پشتکار همکاران در این حوزه شاهد رفع خرابی ها و قطعی ها در حداقل زمان بوده ایم.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تغییر نگاه مردم و مسئولین را در حوزه ارتباطی ضروری دانست و اظهار کرد: قطع ارتباط یک سایت به هردلیل ممکن از جمله سرقت تجهیزات و یا قطعی طولانی مدت برق می تواند آسیب های جدی به مردم منطقه تحت پوشش وارد کند.

 

وی به مهمترین دلایل قطعی طولانی مدت ارتباط در استان پرداخت و افزود: متاسفانه ما با پدیده سرقت فنی و هوشمندانه از تجهیزات مخابراتی در استان مواجه هستیم.

 

رادمنش بیشترین شکایات مردمی از قطعی ارتباط در استان را ناشی از سرقت تجهیزات و افزایش بار مالی تأمین تجهیزات جدید برای اپراتور عنوان کرد و گفت: ما در این مسأله حیاتی نیازمند تغییر نگاه مسئولین امنیتی و انتظامی از یک سرقت درجه سوم به سرقت درجه اول هستیم که می تواند جان و مال مردم را به خطر بیندازد.

 

رئیس شورای فاوای استان تأکید کرد: عامل سرقت اقدام به تخریب تجهیزات و سرقت قطعات و فروش در بازار سیاه به بهایی ناچیز می کند، اما در پشت مسأله، قطعی چند هفته ای و حتی چندین ماهه ارتباط یک منطقه می تواند باعث بروز فجایع شود.

 

این مقام مسئول خواستار برخورد ویژه و جدی مسئولین امنیتی و انتظامی با پدیده “عادی انگاری” سرقت تجهیزات مخابراتی شد و گفت: سرقت تجهیزات مخابراتی بدون تردید می تواند فاجعه آفرین باشد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین خواستار نظارت بر حفاریهای غیرمجاز و بدون هماهنگی با دستگاههای ارائه دهنده خدمات مخابراتی و ارتباطی شد و افزود: قطعی فیبر به دلیل حفاری های غیرمجاز یکی دیگر از مسائل قطعی ارتباط و ناپایداری شبکه ارتباطی در استان است.

 

در ادامه این نشست مدیران نگهداری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به بیان مشکلات و درخواست های خود از نماینده وزیر ارتباطات در استان در جهت بهبود ارائه خدمات ارتباطی به مردم پرداختند.

 

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ