دستگاههای پخت غیر استاندارد؛ عامل مهم عدم کیفیت نان در استان
دستگاههای پخت غیر استاندارد؛ عامل مهم عدم کیفیت نان در استان
سرپرست استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین دلایل پایین بودن کیفیت نان، استفاده از دستگاه‌های غیر استاندارد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛  مسلم حسینیان، سرپرست استاندارد در خصوص وضعیت نان در استان افزود: در بازرسی‌های انجام شده از نانوایی‌های سطح استان دستگاه‌های بی کیفیت پخت نان که با استاندارد‌های مربوطه مطابقت ندارد، توسط بازرسان این اداره کل شناسائی و مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

حسینیان گفت:یکی ازمهمترین مشکل در مباحث مربوط به عدم وجود کیفیت در نان، استفاده از دستگاه‌های غیر استاندارد است که در استان ما کمتر به آن توجه شده و جای این سوال وجود دارد خبازی‌ها به چه صورت و توسط چه کسانی مسیر خرید و نصب این دستگاه‌های غیر استاندارد را طی می‌کنند؟
وی افزود: دستگاه مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۵۶۴۸ طراحی و تولید و تمام موارد ایمنی و بهداشتی به طور استاندارد در آن رعایت شده است که دستگاه‌های متولی در صدور مجوز اولیه برای فعالیت خبازی‌ها باید، افراد متقاضی را ملزم به رعایت این مهم نمایند.
سرپرست استاندارد کهگیلویه و بویراحمدافزود: از آنجایی که بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز مردم، از نان تامین می شود بی شک تهیه، تولید و عرضه نان سالم و بهداشتی در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود و از این رو کلیه واحد‌های نانوایی مطابق قانون، موظف به استفاده از دستگاه‌های استاندارد پخت نان می‌باشند .
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ