ثبت‌نام حوزه‌های علمیه تا پایان اردیبهشت
ثبت‌نام حوزه‌های علمیه تا پایان اردیبهشت
مدیر حوزه علمیه فاطمیه یاسوج گفت: علی‌رغم بیماری کرونا، استقبال بانوان برای تحصیل در حوزه‌ علمیه خوب بوده است.

عشرت کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ، در پاسخ به ثبت‌نام بانوان در حوزه‌ علمیه فاطمیه یاسوج گفت: علی‌رغم بیماری کرونا استقبال بانوان و ثبت‌نام برای تحصیل در حوزه علمیه خوب بوده گرچه انتظار می‌رود استقبال بیشتری هم صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه یاسوج بیان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا تبلیغ برای آشنایی بیشتر به صورت چهره به چهره انجام می‌شد و  با حضور در مدارس دانش‌آموزان بیشتر با حوزه آشنا می‌شدند اما در حال حاضر بیماری کرونا شرایط عوض شده است.

وی با اشاره به آینده و وضعیت شغلی تحصیل‌کردگان حوزه گفت: حوزه علمیه فاطمیه یاسوج از سال ۷۳ تاسیس و تاکنون ۳۰۰ دانش‌آموخته سطح دو معادل کارشناسی داشته که برخی از این افراد جذب آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و موسسات جامعه‌القرآن شدند، بیش از ۵۰ نفر از شاغلین جامعه‌القرآن طلاب‌ حوزه علمیه هستند.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ نفر از طلاب حوزه علمیه در سطوح سه و چهار حوزه معادل کارشناسی و دکترا در حال تحصیل هستند،گفت: برخی از طلاب حوزه به تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول شدند.

مدیر حوزه‌ علمیه فاطمیه یاسوج با بیان اینکه ثبت‌نام حوزه علمیه تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد، گفت: علاوه بر رشته‌های فقه، اصول و کلام رشته‌های کاربردی دیگری مانند تفسیر علوم قرآنی، رشته‌های مشاوره‌ای، تربیت کودک دینی، اخلاق اسلامی و مباحث زنان به حوزه علمیه افزوده شده است.

وی با بیان اینکه جامعه در حال حاضر به چنین رشته‌هایی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های حوزه خانم جبارکیش مدیر جامعه‌القرآن است،وی از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۲۵ واحد قرآنی( خردسال،  بزرگسال، مدارس پسرانه و دخترانه) را از لیکک تا لوداب افتتاح کرده و از وی به عنوان چهره ماندگار قرآنی در تهران تجلیل شد .

کریمی‌نژاد با اشاره به فعالیت جامعه القرآن و خانم جبارکیش گفت: از سال ۸۲ یک حافظ کل قرآن در استان نداشتیم اما با فعالیت‌های صورت گرفته بالغ بر ۵۰۰ حافظ کل در استان تربیت شده است.

انتهای پیام/