تذکر امام جمعه نسبت به یک تفکر غلط در استان
تذکر امام جمعه نسبت به یک تفکر غلط در استان
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص انتخاب استاندار بومی برای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی می گویند نمی توانیم در درون استان نیرویی برای استانداری داشته باشیم این نمی‌توانیم را دشمن القا کرده است.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ شهر یاسوج اظهار کرد: خداوند برای متنبه کردن انسان ها در قرآن کریم به انسان هشدار می‌دهد که آن روز فرا می‌رسد، روزی که همه کره زمین دچار زلزله مهیب و وحشتناک می‌شود، روز پاسخگویی است همه چیز عیان و مشهود می‌شود شرایط سخت و عجیب و غریبی پیش خواهد آمد که انسان از مومن و کافر تعجب می‌کنند و زمین می‌دهد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج گفت: آن روز زمین اخبار زیادی می‌دهد که تحمل آن برای انسان سخت است چون پروردگار عالم به زمین دستور داده تا اخبار را عرضه کند و همه کارهای خوب و بد ما نشان داده شود.

حسینی افزود: روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم داریم که می‌فرماید؛ می‌دانید این خبرها چیست تمام اعمالی که انجام داده‌اید عیان می شود که فلان روز و ساعت چنین کاری کرده‌اید و زمین هم شهادت می‌دهد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ به روز مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت رئیسعلی دلواری اشاره کرد و گفت: استعمارگران سال‌های متمادی خون مملکت را مکیدند خون انسان‌ها پاک را به زمین ریختند و ثروت‌ها را به یغما بردند و امروز هم دست بردار نیستند.

وی افزود: به سریال گاندو نگاه کنید که چقدر سفارت انگلیس توطئه کرده و خبیث بوده است، فکر نکنیم که آمریکا و انگلیس خوب شده‌اند در ذات آنها خوبی نیست نطفه آن‌ها خراب است از خون انسان‌ها نوشیده‌اند و ثروت ملت‌ها را دزدیده‌اند و نمی‌شود به آنها اعتماد کرد.

امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: شنبه روز تعاون است علاوه بر اینکه انسان به تنهایی باید مسیر خیر را حرکت کند باید در این مسیر نیز از دیگران دستگیری کرده و همه به کمک هم به کمک محرومین و فقرا بشتابند.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت و رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: موضوع عدالت محوری را مطرح کردند که باید در این زمینه تلاش کنیم حکومت اسلامی بدون عدالت معنایی ندارد پایه حکومت دینی را لرزان می‌کند.

حسینی گفت: همه مردم باید خواهان و پایبند به عدالت باشند اگر مردم عدالت را نخواهند این مهم برقرار نخواهد شد حاکمیت همین مردم هستند و تا هنگامی که مردم به دنبال انصاف و عدالت نباشند در جامعه تحقق نخواهد یافت.

امام جمعه یاسوج افزود: دولت باید با بی‌عدالتی و فساد مبارزه کند و حرف و عمل مسئولان در این زمینه یکی باشد مسئولان اگر در توان ندارند چرا وعده‌های بی‌عمل دهند و مردم را بی‌اعتماد کنند وقتی ظرفیتی وجود ندارد چرا باید وعده داده شود.

وی همچنین گفت: عذرخواهی مسئولان از ملت یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در کشور نهادینه شود نباید مردم هزینه اشتباهات و ندانم کاری مسئولان را بپردازند.

وی در ادامه با انتقاد شدید از کسانی که می‌گویند دولت رئیسی آخرین تیر و ترکش نظام جمهوری اسلامی است یادآور شد: این چه حرف غلطی است که هم دشمنان نظام و هم عده‌ای ساده لوح در کشور آن را بیان می‌کنند، برخی افراد جاهلانه چنین وانمود می‌کنند که آدرس دادن به دشمن است.

امام جمعه یاسوج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خصوص انتخاب استاندار گفت: چرا این قدر باید خود کم بین باشیم.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص انتخاب استاندار بومی برای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی می گویند نمی توانیم در درون استان نیرویی برای استانداری داشته باشیم این نمی‌توانیم را دشمن القا کرده است.

وی افزود: امام و رهبری چه زجرها کشیدند تا این فکر القا شده از سوی استعمار را از ذهن ها خارج کنند اگر نمی توانیم پس آمریکا و انگلیس باید برای ما تصمیم بگیرند؟.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: فکر خطرناک دیگر این است که می‌گوییم به توافق نمی‌رسیم؛ وقتی نیرویی برای استان در نظر گرفته می‌شود خیلی‌ها علیه او راه می‌افتند تا اجازه مدیریت ندهند این هم یکی از تفکراتی است که استعمارگران بر جای گذاشتند و همیشه می‌گفتند شما مسلمانان توانایی به توافق رسیدن ندارید.

حسینی در ادامه همین مطلب گفت: در افغانستان هم اگر طالبان بگوید که می‌توانیم به توافق برسیم پایان استعمار در این کشور خواهد بود.

وی افزود: چقدر ذلت بار است که مسلمانان افغانی به لاستیک هواپیمای آمریکایی بچسبد تا کشور خود را ترک کند این از سر ذلت و خواری است چرا به اینجا برسیم چون گفته‌ایم ما نمی‌توانیم و به توافق نمی‌رسیم.

حسینی در انتها گفت: چرا امید را از خودمان دور کرده‌ایم و ظرفیت‌های خود را نمی‌بینیم چرا جریان های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی توانایی مدیریت کردن بر این مشکلات را نباید داشته باشند.

انتهای پیام/