برخورد با متخلفان/برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات/انتخاب فرماندار انقلابی/تبریک هفته ناجا/اهمیت صلح‌وسازش
برخورد با متخلفان/برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات/انتخاب فرماندار انقلابی/تبریک هفته ناجا/اهمیت صلح‌وسازش
امام جمعه دیشموک مشکلات سیل و دیگر‌ بلایای طبیعی را در منطقه زنگ‌خطر دانست و گفت: باید مسئولان برنامه ریزی کنند، چراکه با سوء تدبیری ها مشکلات ایجاد شده و می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه دیشموک با اشاره به اینکه خودسازی رمز موفقیت در دنیاست اظهار داشت : مردم اصلاح ذات البین را رعایت کنند و سعی کنند بین دیگران را درست کنند نه اینکه اختلاف افکنی شود.

وی افزود:آشتی دادن مردم و اصلاح رابطه میان مردم کاری خیر است و اصلاح ذات البین از فضائل اخلاقی و انتظار میرود از بدگویی، سخن‌چینی و ایجاد دوگانگی و دشمنی بین انسان‌ها که از رذائل اخلاقی است پرهیز کنید.

راوند؛ همنشین، دوست،آشنا و فامیل خوب را عامل موفقیت دانست و اذعان داشت:پدران و مادران در انتخاب همنشین و دوستِ فرزندان خویش دقت کنند و این مورد را ویژه زیر نظر داشته باشند.

وی گفت: شهر کوچک آسیب هایی دارد باید بیدار باشیم و اجازه ندهیم محیط شهر و منطقه به گناه آلود شود و هر کسی حرف زشت زد وی را سرزنش کنیم.

امام جمعه دیشموک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی گفت: احساس خطر قدرت های زورگو باعث می شود تا به قرآن اهانت کنند و تاثیر این کتاب مقدس در کشورها عامل اصلی توهین به کتاب قرآن و دین اسلام است که با هدف مقابله با رشد کشورهای اسلامی در کشورهای غربی دست به چنین کارهای قبیحی می زنند.

راوند بیان داشت : هر چه بیشتر قرآن اتش بزنند؛ معنویت، اسلام گرایی و تفکرات دین مبین اسلام در بین آنها وسیع تر می شود.

امام جمعه دیشموک ضمن اشاره به دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد دعوت سران کشورهای اسلامی به وحدت برای جلوگیری از جنگ افروزی امریکا گفت؛ این امر عامل خارجی دارد و دشمن دنبال نفوذ و اختلاف برای بحران سازی بین کشورهای اسلامی است و بهره بردن از داعش و … همین موضوع را نشان میدهد.

خطیب نماز جمعه دیشموک، امام علی را نمونه بارزی دانست که همیشه در مسئله وقف نقش داشت و زمین های زراعی زیادی را وقف خاص و عام کرد،د وگفت: متأسفانه در منطقه برای کسانیکه دنبال وقف هستند سنگ اندازی و کارشکنی‌ می شود، البته امیدواریم دنبال فرهنگ سازی باشیم نه فرصت سوزی و کارشکنی‌؛ و در این مسیر خیر و از مال خود در راه خدا برای بهشت وقف کنیم‌.

امام جمعه دیشموک مشکلات سیل و دیگر‌ بلایای طبیعی را در منطقه زنگ‌خطر دانست و گفت: باید مسئولان برنامه ریزی کنند، چراکه با سوء تدبیری ها مشکلات ایجاد شده و می‌شود.
راوندگفت : برخی ساخت سازها باید مهندسی شده ساخته و قطع درختان صورت نگیرد زیرا این‌امر منجر به سیل میشود و باید توجه و جلوگیری شود.

امام جمعه دیشموک عدم‌توجه مدیریتی به راه های روستایی در تابستان را یک معضل اساسی دانست و خاطرنشان کرد: این مورد وقتی در تابستان محقق نگرد باعث ایجاد مشکلات در زمستان خواهد شد، که از مسئولین خواستاریم توجه شود.

راوند گفت : سقوط پل تنگ چویل مسئله مهمی‌است که با تذکر‌ به‌راهداری و …. گفتیم اما‌توجه نشد و راهداری شهرستان بی توجه ،بی تفاوت است.
وی با بیان اینکه، انتظار می رود مسئولین امنیتی و اطلاعاتی باید به این مسائل بحرانی ورود کند؛ هفته‌نیروی انتظامی را تبریک گفت و بیان داشت: حفظ امنیت، اسایش و ارامش برعهده ناجا(فراجا است)؛

وی با اشاره به اهمیت برخورد با رانندگان بدون‌گواهینامه و کسانیکه سن قانونی رانندگی ندارند، بیان کرد: دادن وسیله به کسی‌که به سن قانونی نرسید  تخلف بزرگ و انتظار می رود قانون با آنها برخورد کند ، که قطعا برخورد خواهد شد.

امام جمعه دیشموک انتخابات امسال را موقعیتی حساس دانست و انتخاب فرماندار انقلابی را برای شهرستان نکته مهم و ضروری دانست و گفت :انتظار هست هر چه  سریعتر در این موقع حساس انتخاب شود.

راوند متذکر شد: جوانان ورزشکار زیادی در منطقه داریم و می طلبد با آنها مساعدت شود ،نظارت بر ورزشگاه نیاز ضروری است و خواستاریم به ورزش دیشموک توجه شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ