اولین تصمیم زیبا توسط مجلس تراز انقلاب اسلامی؛ مجلس یازدهم با مجلس دهم خیلی تفاوت دارد
اولین تصمیم زیبا توسط مجلس تراز انقلاب اسلامی؛ مجلس یازدهم با مجلس دهم خیلی تفاوت دارد
هر نماینده می‌تواند هرماه مبلغ ۱۱میلیون تومان برای هزینه اجاره مسکن دریافت کند یا ۴۸ ماه آن را یکجا بصورت ودیعه دریافت نماید. البته گفتند مبلغ نهایی برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات رییسه مجلس یازدهم برسد

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ موضوعی که مورد استقبال برخی نمایندگان تازه هم قرار گرفت. اولین بار مالک شریعتی منتخب مردم تهران برای این موضوع پا پیش گذاشت. وی در صفحه شخصی نوشت: «طبق آنچه شفاهی گفتند، هر نماینده می‌تواند هرماه مبلغ ۱۱میلیون تومان برای هزینه اجاره مسکن دریافت کند یا ۴۸ ماه آن را یکجا بصورت ودیعه دریافت نماید. البته گفتند مبلغ نهایی برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات رییسه مجلس یازدهم برسد.»

پیشنهاد شریعتی تجمیع این مبالغ و تشکیل صندوقی برای کمک به ازدواج و اشتغال جوان‌ها بود. پیشنهادی که مورد اقبال دیگران قرار گرفت. زهره الهیان منتخب تهران در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: «جمعی از نمایندگان مجلس پویشی برای عدم دریافت تسهیلات مسکن تشکیل داده‌اند. طی این حرکت نمادین که آقای مالک شریعتی پیشنهاد دهنده بوده، بنا داریم برای تسهیل ازدواج جوانان و همچنین در راستای اعطای تسهیلات مسکن قدمی برداریم.»

تاکنون چهره‌هایی مثل الیاس نادران، اقبال شاکری، فاطمه قاسم‌پور، احسان خاندوزی، مجتبی رضاخواه، عبدالحسین روح الامینی و زهره سادات لاجوردی و چند نماینده دیگر هم به این پویش پیوسته‌اند. محمد جواد ابطحی از دیگر منتخبین مجلس در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: «بهتر است مجلس به نمایندگان خانه سازمانی دهد تا ودیعه مسکن. چون وقتی مبالغ زیادی ودیعه مسکن دهند، آن فرد در اطراف مجلس اجاره نمی‌کند بلکه می‌رود شمال شهر تهران.»

منتخب مردم خمینی‌شهر درباره ایرادات شمال‌شهرنشینی نماینده‌ها اضافه کرد: «وقتی یک نماینده بجای زندگی در اطراف مجلس، شمال تهران برود، آب و هوای آنجا وی را تغییر می‌دهد و دیگر ساده‌زیستی و مقابله با اشرافی‌گری را فراموش می‌کند. حتی ممکن است به‌دنبال کارها و قوانینی باشد که در راستای منافع اشرافی‌ها است.»

منتخب مردم فریمان هم معتقد است نماینده‌ها بهتر است از دریافت امتیاز خرید اقساطی خودرو خودداری کنند. قاضی‌زاده به خبرنگار ما می‌گوید: «در شرایطی که مردم برای خرید یک پراید در بازار آزاد باید بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان نقدا پرداخت کنند و برای ثبت‌نام خودرو هم با مشکل مواجه‌اند، دریافت خودرو به صورت قسطی وجهه خوبی ندارد. نماینده هرچه بتواند خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از این گونه امتیازها دور کند بهتر شرایط مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درک می‌کند و در مسیر رفع مشکلات گام بر‌دارد.»

انتهای پیام /م:آ

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس