اقدام ارزشمند دادستان یاسوج
اقدام ارزشمند دادستان یاسوج
ملک حسینی با بیان اینکه دختری در یاسوج دستگیر شد که صفحات مجازی فعالیت داشت افزود: چند ساعت وقت گذاشتم و با این دختر صحبت کردم، شبهاتی مطرح کرد که به راحتی قابل توضیح دادن بود، که بیشتر آن بر اثر ناآگاهی بود.

به گزارش خبر دیشموک،  ملک حسینی با بیان اینکه دختری در یاسوج دستگیر شد که صفحات مجازی فعالیت داشت افزود: چند ساعت وقت گذاشتم و با این دختر صحبت کردم، شبهاتی مطرح کرد که به راحتی قابل توضیح دادن بود، که بیشتر آن بر اثر ناآگاهی بود.

وی با اشاره به مسائل اخیر در کشور گفت: بی تفاوت نباشیم، کشوری که نا امن شود برای همه نا امن است.

این بخشی از سخنان سید علی ملک حسینی ؛ دادستان یاسوج در روند ناآرامی های اخیر کشور و برخی اعتراضات در یاسوج است.

این سخنان اما چند گزاره و درس مهم برای همه مسئولان تراز اول کشور در دل خود دارد.

مهمترین نکته این است که باید باب گفت و گو و آشتی ملی باز شود، باید از نقد و اعتراض مردم اتفاقاً استقبال هم کرد. خود گفت و شنود این احساس مثبت را به مردم القاء میکند که مهم هستند و این دیده شدن آن چیزی است که بخشی از جامعه امروز به دنبال آن است.

این اقدام با ارزش است که دادستان مرکز استان آن خانم معترض را به دفتر خودش هدایت میکند تا با او به گفت و گو بنشیند، همینکه برای آن دختر فضایی فراهم آمد که بتواند حرفش را بزند، شبهات و نقادی هایش را مطرح کند بدون شک به او آرامش داده است.آن روی سکه اگر برخورد کاملا امنیتی بود و هدایت از خیابان به زندان نتیجه چه بود؟ قطعاً موضوع خیلی فرق میکرد و برچسپ های گسترده ای از نداشتن گوش شنوا تا کر شدن حاکمیت در قبال خواست مردم و هزاران مساله دیگر بروز و میشد خوراک رسانه هایی که نانشان در نا امنی ایران است.

همه مدیران تراز بالای استان باید از خودشان بپرسند چقدر قائل به باز شدن باب گفت و گو بوده اند، چقدر در مقابل نقادی های مردم ولو تند نرمش نشان داده و با تواضع به دنبال رفع اشکالات بوده اند!

درس دوم اما توصیه مهم دادستان به همه است، او به درستی گفته امنیت و نبود امنیت برای همه است، همه در یک کشتی هستیم و هر اتفاقی بیفتد در نهایت دامن همه را میگیرد.

البته این توصیه دادستان ادامه هم دارد و آنهم اینکه «بی تفاوت نباشیم» این هم مساله مهمی است، بسیاری از اتفاقات امروز در بی تفاوتی ما به کنش های اجتماعی در طول سالیان دراز تلنبار شده و با جرقه ای سر بیرون میزند، نباید بی تفاوت بود به امنیت کشور، به آزادی های مشروع و قانونی مردم، به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، به خواست و حرف دل مردم…

این نگاه دادستان قطعاً در برخورد دستگاه قضا استان با معترضان هم حجت است، و طبق انتظار در برخوردها اصل برائت، احترام به حق اعتراض مطابق قانون اساسی و بخشش و رأفت اسلامی حتماً مراعات می شود.

 «گفت و گوب ملی و مردمی» ،  «آگاهی بخشی» ،  «احترام به حقوق شهروندی»،  «بی تفاوت نبودن به مسائل کشور و خواست مردم» در این برخورد و سخنان دادستان به خوبی مشهود است و البته این خواست و انتظار هم از او بعنوان مدعی العموم هست.

انتهای پیام/