افتتاح مساجد روستای بناری و مورخانی با حضور امام جمعه دیشموک+تصاویر
افتتاح مساجد روستای بناری و مورخانی با حضور امام جمعه دیشموک+تصاویر
حجت الاسلام راوند گفت؛ محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛  در هفتمین شب عزاداری ماه محرم, دو مسجد روستای بناری و مورخانی با حضور امام جمعه دیشموک و دیگر مسئولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند در جمع عزاداران حسینی در روستای بناری اظهار داشت : امید میرود این مساجد چراغ راه نور، صلح و انسجام در بین مردم روستا باشد و در تقویت نیکوکاری و ارزش های دینی و اخلاقی منطقه موثر باشد.

وی در پایان گفت : محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود.

وی افزود : مساجد باید محور برنامه‌های فرهنگی و محلی برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی و رفع دغدغه‌های مردم باشد.

وی با تجلیل از خیرین موسسه موقوفه امام حسن مجتبی علیه السلام و بنیاد علوی گفت : با مشارکت مردم دو روستا چنین کار ارزنده ای را رقم خورد که با احداث این مساجد در مناطق محروم دیشموک و امید میرود با وجودچنین کارها ویژه و ارزنده ، مردم روستا جهت توسعه کارهای فرهنگی در مناطق برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام راوند تصریح نمود : عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) یک مکتب جاودانه و مقدس است که پیروی از آن سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

لازم بذکر است مساجد روستاهای بناری،مورخانی و سردو با مساعدت بنیاد علوی،موسسه خیریه امام حسن مجتبی ع تهران و مشارکت مردم تکمیل و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مالک آهنگ