یک برنامه توسعه و مدرنیزاسیون بای خوزستان مصوب می کنیم
یک برنامه توسعه و مدرنیزاسیون بای خوزستان مصوب می کنیم
خلیلیان افزود: چرا  که این واحدها اکنون راکد مانده‌اند و  برای راه اندازی آنها باید با استفاده  از اصل شتاب سرمایه گذاری، ظرفیت های خالی  و راه میانبرد استفاده کنیم.

با حضور وزیر کشور، نمایندگان خوزستان در مجلس، نماینده ولی فقیه در خوزستان، نمایندگان خبرگان و… مراسم تودیع استاندار سابق و جدید خوزستان برگزار شد

در این مراسم صادق خلیلیان استاندار جدید خوزستان با اشاره به فرموده امام خمینی (رض)  مبنی بر اینکه خوزستان دین خودش رو به اسلام ادا کرد، اظهار کرد: چنانچه تذکراتی که  مقام معظم رهبری در مورد خوزستان داده بودند دنبال می‌شد خوزستان اکنون نباید این مشکلات را داشته باشد.

وی  با بیان اینکه حجت بر همه مسوولان ملی، استانی و مردم تمام شده و باید دست به دست هم بدیم تا حق شایسته خوزستان را ادا کنیم، افزود: وقتی ۴۰ تا ۵۰ درصد  منابع بودجه دولت از خوزستان تامین می‌ود پس رسیدگی به خوزستان باید در اولویت قرار بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: پرداخت سهم سه درصد نفت  به خوزستان جزو حداقل‌ها است و باید سهم خوزستان صدرصد تخصیص یافته تلقی شود، این اختیارات در بودجه  وجود دارد،  علاوه بر این حداقل‌هایی که برای خوزستان در نظر گرفته شده است نیز باید به آن داده شود

خلیلیان با تاکید بر اینکه دادن حق‌آبه خوزستان سهم این استان است، بیان کرد:  وقتی منابع استان صرف کشور می‌شود لذا باید حق‌آبه آن تامین  شود و در این مورد بین منابع استان و حق‌آبه‌ای که باید به آن داده شود توازن ایجاد شود.

وی عنوان کرد: همه ما مسوولان ملی و استانی  در یک سنگر قرار داریم و برای توسعه و پشتیبانی استان باید تلاش کنیم.

خلیلیان افزود: یک برنامه توسعه و مدرنیزاسیون ظرف یک تا دو ماه آینده برای استان خوزستان  نهایی و به تصویب خواهیم رساند.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های عملیاتی و دوری  از دوندگی های بیهوده ، گفت: وضعیتی که اکنون در آبادان وجود دارد بدتر از سال ۵۶  است، بودجه‌های مربوط به بازسازی کجا رفت؟ چرا وضعیت خرمشهر این گونه است؟

خلیلیان عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌های عمرانی باید یک برنامه توسعه متوازن شهر و روستا  داشته باشیم و ظرفیت‌های متنوع قوی را باید  در توزیع مدیریت‌ها در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل بیکاری خوزستان باید از ظرفیت انرژی، کشاورزی، سواحل، معادن،  صنایع، همچنین توسعه صنایع فرآوری کشاورزی استفاده کرد، گفت: یکی از ظرفیت هایی که نیاز به بودجه و اعتبار ندارد و میتواند مشکل بیکاری در استان را حل کند حل مشکلات واحدهای تولیدی موجود این است.

خلیلیان افزود: چرا  که این واحدها اکنون راکد مانده‌اند و  برای راه اندازی آنها باید با استفاده  از اصل شتاب سرمایه گذاری، ظرفیت های خالی  و راه میانبرد استفاده کنیم.

وی گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از راهبردی اساسی  برای توسعه استان است که می‌توان  با کمک بخش خصوصی و مردمی  راه اندازی کرد و سهم استان را از اعتبارات بانکی به خوبی بگیریم.

خلیلیان با بیان اینکه صنایع بزرگ سهم خود را در استان ایفا نمی‌کنند،  عنوان کرد: دوران اینکه این وضعیت را در استان ادامه بدهیم گذشت و باید همه با هم پیمان ببندیدم این صنایع نقش اصلی خود را در استان ایفا کنند در غیر این صورت صنعت خود را جای دیگری ببرند.

وی افزود: صحیح نیست صنعتی اینجا فعالیت کند و آلودگی آن  برای  مردم اینجا باشد اما منابع اعتباری خود را در تهران  نگهداری کند.

 در پایان این مراسم صادق خلیلیان به عنوان استاندار جدید خوزستان معارفه و از خدمات قاسم سلیمانی دشتکی تقدیر شد.

وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد و همچنین رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس و معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم از جمله سوابق مهم صادق خلیلیان بوده است.
قاسم سلیمانی دشتکی نیز در بهمن ماه سال گذشته به سمت استاندار خوزستان منصوب شد، وی آخرین استاندار دولت دوازدهم در استان خوزستان بود.

انتهای پیام/