گزیده خطبه های نماز جمعه استان
گزیده خطبه های نماز جمعه استان
خطبه های نماز جمعه جمعه ۷ آبان به شرح ذیل است.

امام جمعه شهر دهدشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از حضور مردم در آیین استقبال، بدرقه و تشییع و خاکسپاری شهید نوروزی قدردانی کرد و این حضور را نشان دهنده قدرشناسی مردم از مدافعان امنیت خواند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با شرکت کنندگان در اجلاس تقریب مذاهب گفت: به فرموده رهبر انقلاب دین اسلام دارای جامعیت است دین اسلام جمعی و گروهی است قریب به یک قرن دشمن تلاش دارد دین را از جمعگرایی به فردگرایی تبدیل کند.
خطیب نماز جمعه دهدشت در بخش دیگری از خطبه در پیش بودن ۱۳ آبان را یادآور شد و افزود: ۱۳ آبان برای ما تاریخ پرشکوهی دارد سرشار از عزت است و افتخار.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در تبیین چرایی نامگذاری این روز در تقویم تصریح کرد: سه مناسبت و رویداد مهم دارد؛ ۱۳ آبان ۱۳۴۳ تبعید حضرت امام «ره»، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ شهادت دانش آموزان توسط مزدوران پهلوی و ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی امریکا.
وی ضمن گرامیداشت روز دانش آموز گفت: مسئله دانش آموزان و نوجوانان و تربیت اسلامی و اخلاقی بسیار مهم است، خانواده‌ها، آموزش و پرورش و روحانیت پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشند.
امام جمعه دهدشت اضافه کرد: فرهنگیان نسبت به تربیت و تکریم نوجوان اهتمام داشته باشند و هیات امنای مساجد به این قشر توجه کنند.
وی با بیان اینکه نهاد امامت جمعه برای بزرگداشت هفته نوجوان برنامه‌هایی دارد، افزود: اجرای این برنامه‌ها نیازمند همکاری ادارات و نهاد‌ها است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر سفر رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آقای نادران در این سفر از طرح‌ها بازدید داشت قرار است طی نشست با برخی از وزرا، استاندار، نماینده مردم در مجلس تصمیماتی برای تسریع در روند پروژه‌ها اتخاذ شود امیدواریم توجه جدی شود.

سنگ تمام مردم قدرشناس استان برای تشییع و خاکسپاری شهید امنیت در دیشموک

امام جمعه دیشموک. درخطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به سیزده آبان گفت: انبیا از توده مردم به زورگویان زمان حمله کردند و با سرمایه داران و مستکبران ایستادند.
حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: نظام اسلامی استمرار حرکت انبیاء الهی است که روز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است.
راوند با اشاره به اقدامات خوب آموزش وپرورش و بسیج دانش آموزی ادامه داد: یادواره شهیدای دانش آموزی به همت حوزه شهدای دانش آموزی در روز‌های آتی اجرا و طبق برنامه شورای سیاستگذاری برنامه‌هایی برای مشارکت جوانان اجرا می‌شود.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشازه به تکریم شهید نوروزی گفت: باید بر دست و پای مردم بوسه زد، زیرا با استقبال باشکوه شان قدردان زحمات شهدا و همکاران شان در نیروی انتظامی استان، دیشموک، دهدشت و اسفندان به خاطر تأمین نظم و امنیت بودند
وی با اشاره به نامگذاری خیابان‌هایی به نام شهید نوروزی افزود: خوشبختانه توسط شهرداری در دیشموک و شهرداری شهرستان دلگان خیابانی به نام شهید امنیت موسی نوروزی نامگذاری که این اقدام ارزنده‌ای هست.
راوند با اشاره به زحمات شبانه روزی بنیاد علوی و ادارات در مراسم استقبال از این شهید ادامه داد: شهدا زنده اند که باید راه شهدا را زنده نگه داریم و پیرو آنان باشیم.
امام جمعه دیشموک با اشاره به خیابان‌های منتهی به مصلی نمازجمعه خطاب به شورا و شهرداری و مالکان گفت: فضای مصلی فضای ۱۳ آبان ماه تجلی استکبار ستیزیخوبی است، اما اطراف مصلی خیابان عریض نیست که مالکان و شورای اسلامی و شهرداری بایستی توجه داشته باشند و زمینه حضور مؤمنان در نمازجمعه و پارک ماشین‌ها را مدنظر قرار دهند.
وی با اشاره به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور افزود: تلاش‌های شبانه روزی وزارت نفت سبب رفع مشکل شده است.
راوند با اشاره به مشکلات خطوط تلفن همراه در شهر دیشموک ادامه داد: در برخی از قسمت‌های شهر دیشموک آنتن دهی تلفن همراه ضعیف است و می طلبد مخابرات استان در این زمینه چاره اندیشی کند.
وی با اشاره به مشکل ضعف سرعت اینترنت گفت: در برخی از روستا‌ها همچون حوزه سادات، کلات، فارتق، انجیره سرعت اینترنت پایین و موجب گلایه مردم شده است و مسئولان استانی به این مسئله با توجه به آموزش غیر حضوری دانش آموزان توجه ویژه کنند.
امام جمعه دیشموک با اشاره به نبود گیرنده دیجیتال در برخی از روستا‌ها ادامه داد: از صداوسیمای استان خواستار توجه به این مشکل و برطرف کردن آن هستیم.

حجت‌الاسلام سید محمود الهی نیا امام جمعه موقت شهر لنده به سالروز شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و گفت: هشتم آبان نونهال ۱۳ ساله حسین فهمیده با سن کم، اما با شعور بالا و بصیرت، دشمن خود را شناخت و در آن موقعیت حساس با اراده و عاشقانه جان شیرین خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب فدا می‌کند.
امام جمعه موقت شهر لنده افزود: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب راه مقابله با ارزش‌های دینی را راه مبارزه فرهنگی تلقی می‌کنند و در این راه سرمایه گذاری می‌کنند و بی رغبت کردن جوانان و نوجوان را در سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.
وی گفت:در عرصه‌های مدیریتی و مقابله با رانت و رابطه بازی و تبعیض و پارتی بازی باید با قدرت مقابله نمود.
الهی نیا با اشاره به تاخیر در انتخاب شهردار لنده گفت:تاخیر در انتخاب شهردار پیامد‌های منفی زیادی را بدنبال دارد و باعث گله‌مندی مردم شهر لنده گردید و در انتخاب شهردارباید فردی انقلابی، جهادی، متخصص و متعهد مد نظر قرار بگیرد.
وی به مشکلات جاده‌های روستایی این شهرستان اشاره کردو گفت:باید با مدیریت جهادی و انقلابی جاده‌های روستایی را ترمیم و بازگشایی و آسفالت کرد تا توسعه ی کشاورزی و دامپروری در روستا‌ها با شدت بیشتری انجام شود و عمران آبادی در این روستا‌ها صورت گیرد.

ضرورت تسریع در تامین امنیت فضای سایبری در کشور

امام جمعه شهر باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اولین نماز جمعه است که در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار می شود گفت: این مسجد به همت مردم ساخته شد و از همه کسانی که برای ساخت این مسجد تلاش کردند تقدیر و تشکر می کنیم.
حجت الاسلام گنجه افزود: ۲۳ ربیع الاول مصادف با ورود حضرت معصومه (ص) به شهر قم است.
خطیب جمعه باشت گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که آثار و صدمات بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی را به حداقل برساند.
انتخاب شهردار مهم‌ترین اولویت منتخبان شورا باشدوی معتقد است: باید اقدامات لازم برای تامین امنیت فضای سایبری در دستگاه‌های مسوول، خدمت رسان، دولتی، واحد‌های تولیدی و سازمان‌های بزرگ و کوچک مورد توجه جدی قرار گیرد تا حفره نفوذی برای هک و سرقت اطلاعات وجود نداشته باشد.
خطیب جمعه باشت هشدار داد: اگر به موضوع پدافند سایبری توجه جدی نشود، امکان از کار افتادن برخی شبکه‌ها و ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در روزهای اخیر سایت پخش فراورده های نفتی ایران را هدف قرار دادند تا به نوعی در کشور اختلال ایجاد کنند گفت: ما باید هشیار باشیم و امنیت شبکه ها به ویژه شبکه های خدمات رسان به مردم را برقرار کنیم .

وی گفت: ۸ آبان روز نوجوان وشهادت شهید حسین فهمیده است و باید به گونه ای برنامه سازی کنیم که این نوجوان الگوی نوجوانان در کشور قرار گیرد و برای دستیابی به این مهم نقش نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه شهر باشت با اشاره به ارائه اسامی برخی افراد به عنوان مدیران آینده ی استان و به تبع آن شهر باشت گفت: برخی از کاربران در فضای مجازی و پایگاههای خبری به انتشار اسامی برخی افراد به عنوان مدیران آینده اقدام کردند که اخطارها و تذکر های لازم به وسیله مراجع قضایی به آنها داده شد.

تاکید امام جمعه شهر لیکک بر همکاری مردم با شهرداری این شهر برای رفع مشکلات
امام جمعه شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از آیات قرآن کریم به مبارزه با استکبار که شامل گزیده خطبه های ائمه جمعه لنده، باشت و لیککاستکبار فردی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی است اختصاص داده شد گفت: اگر در برهه کنونی انسان‌ها، بویژه مومنان و مسلمانان وارد کارزار مبارزه با ظالمان نشوند دین آن‌ها ناتقص خواهد بود و ۱۳ آبان ماه و بخصوص این هفته، روز‌های مهمی برای یادآوری مبازه با استکبار است.
حجت الاسلام افروغی به اتفاقات افعانستان و حضور سران و وزرای برخی از کشور‌های همسایه افغانستان در تهران، برای حل مشکلات این کشور که طی روز‌های گذشته در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اشاره کرد و افزود: باید با همفکری عمومی، ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام و مردم برای حل مشکلات این کشور شکل بگیرد که در این مورد در اجلاس تهران بر آن توافق شد.
وی با اشاره به اینکه طی این روز‌ها شهرداری لیکک با روی کارآمدن نیرو‌های جدید به ثبات مورد نظر رسیده و اینکه، بدهی‌های کلان شهرداری لیکک مرکز شهرستان بهمئی دست و پاگیر شده است گفت: انتظار می‌رود با برنامه ریزی درست و با همکاری عمومی مشکلات پیش روی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به زودی برطرف شود.

خطیب جمعه شهر چرام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه تمام تلاش‌های دشمنان ما این است که ایران اسلامی در منطقه به واسطه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها و عوامل نفوذی منزوی شود گفت: دشمنان در همه حوزه ها و بخش ها هزینه های سنگینی را برای اختلال در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند.
حجت الاسلام افشار افزود: صادرات بنزین به لبنان و افزایش محبوبیت ایران در آن کشور موجب خشم دشمنان شد به گونه ای که همه تلاش خود را به کار گرفتند تا به ایران اسلامی ضربه بزنند ولی کور خوانند زیرا ایران اسلامی مسئولانی انقلابی و مردمی باهوش دارد.

وی گفت: حمله سایبری به شرکت پخش ملی فراورده های نفتی ایران به نوعی ناشی از خشم دمشنان از موفقیت های ایران اسلامی بوده و می طلبد مسئولان امنیت شبکه ها را در دستور کار قرار دهند.

نباید لحظه ای از دشمنان غافل شویم

حجت الاسلام پژمان خطیب جمعه چیتاب در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به حمله سایبری به سامانه سوخت رسانی کشور گفت: این حرکت دشمن کاملا حساب شده در زمان مقرر انجام گرفت و این نشان می دهد که دشمنان لحظه ای از ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران غلفت نمی کنند و ما نباید از آنها غافل شویم.
وی افزود: بخش کبگیان دارای مشکلات زیادی است اگر چه تلاش ها و خدمات مفیدی در این بخش انجام گرفت ولی مردم انتظار دارند مسئولان به مشکلات این بخش توجه کنند .

سیزده آبان روزی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه شهر سوق در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به گرامیداشت روز دانش آموز اشاره کرد و این روز را به همه دانش آموزان تبریک گفت.
وی یادآور شد:سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
خطیب سوق در ادامه به مساله سوخت اشاره کرد و گفت:دشمنان تلاش می‌کنند که مردم را به طریقی از نظام دور کنند و در چند روز گذشته سامانه وزارت نفت را حک و مورد حمله سایبری قرار دادند، اما خوشبختانه مردم هوشیار بودند و تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده توسط دشمنان قسم خورده انقلاب، قرار نگرفتند.

بخش پاتاوه نیازمند توجه ویژه مسئولان استان
حجت الاسلام سیادت امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه بخش پاتاوه از مشکلات عدیده ای رنج گزیده خطبه های ائمه جمعه چرام، چیتاب، سوق و پاتاوهمی برد گفت: برخی مسئولان به مشکلات و موانع این بخش بی تفاوت هستند.
وی به سخنان رهبری معظم انقلاب در هفده ربیع الاول اشاره کرد و افزود:عدالت مهم‌ترین دلیل مبعوث شدن پیامبران بود و در مکتب اسلامی عدالت باید دو شاخصه مهم داشته باشد؛ اولآ:کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی به شکل حقیقی و واقعی منتج شود و دوم اینکه هراقدام و برنامه‌ای که احساس خوب کاهش این فاصله وتبعیض را برای مردم به همراه دارد را باید تقویت کند.
امام جمعه پاتاوه با گرامیداشت مناسبت سالروز شهادت محمد حسین فهمیده (ره) و روز نوجوان گفت: سیزده آبان در پیش است و این روز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران فراموش نشدنی است.

انتهای پیام/