گزیده خطبه‌های ۲۲ شهریور کهگیلویه و بویراحمد| از مقایسه بازار یاسوج با شهرضا تا سرنوشت ۵ روستای بی‌راه!
گزیده خطبه‌های ۲۲ شهریور کهگیلویه و بویراحمد| از مقایسه بازار یاسوج با شهرضا تا سرنوشت ۵ روستای بی‌راه!
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه 22 شهریور 98 شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد.

موسوی‌اعظم امام جمعه موقت یاسوج با قدردانی از اقدامات کنونی دستگاه قضایی در مبارزه و مقابله با فساد گفت: مردم از این اقدامات خشنود هستند و باید روند مبارزه با فساد مستمر و جدی باشد.

موسوی‌اعظم با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام اباعبدالله بوده افزود: امر به معروف تنها وظیفه روحانیون و یک اداره و دستگاه خاص نیست بلکه همه اقشار مردم باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند تا جامعه اصلاح شود.

صلواتی امام جمعه قلعه‌رئیسی هم خطاب به مسئوولان قضایی خواستار حفظ بیت المال در منطقه چاروسا شد و بیان کرد: به مسئوولان قضایی و بازرسی استان عرض می کنم که در این منطقه محروم چاروسا نمونه های زیادی از تضییع بیت المال در حد میلیاردی وجود دارد که انتظار است مدعی العموم جهت حفظ و حراست از بیت المال ورود کند و بنده تا حالا چندین بار به مسئوولان قضایی اطلاع داده‌ام.

وی ادامه داد: اما حداقل انتظار از رئیس کل دادگستری استان این است که کسانی که بیت المال و حق مردم را تضییع نمودند و چوب حراج به سرمایه های مردم زدند آنها را در هر سوراخی که هستند پای میز محاکمه بکشاند و مدیرانی که مقصر و عامل این تضییع هستند مورد مواخذه قرار بگیرند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی به سرقت های مختلف احشام در منطقه اشاره و یادآور شد: روز روشن مال مردم امنیت ندارد حتی جان مردم امنیت ندارد از نیروهای امنیتی و انتظامی و ضابطان قضایی مردم انتظار دارند همه با هم همکاری کنند و ریشه سارقان را از برکنند و منطقه را برای سارقان ناامن کنند.

وی گفت: مبادی و گلوگاه‌های منطقه باید بیشتر نظارت داشته باشند و اگر در مسیر پاسگاه کوشک ایست بازرسی فعال شود یقینا امنیت برای سارقان وجود نخواهد داشت که امیدواریم شورای تامین شهرستان ورود کند لذا مردم منطقه امیدی به بعضی ها ندارند اما بی توجهی مسئوولان استان و شهرستان را نمی‌پذیرند.

خطیب جمعه چرام هم گفت:  عده ای که شبهات دشمنان امام حسین را در فضای مجازی نشر می‌دهند و می‌گویند پول زیارت کربلا را به فقرا دهید، پیشنهاد می‌دهیم اگر دلسوز فقرا هستید هزینه زیارت یک فقیر را تقبل کنید تا به زیارت امام حسین ع برود.، اسلام واقعی اسلام حسین است، در روایات باطن کعبه را امام ع ذکر کرده‌اند و حج بدون امام ارزشی ندارد، اینکه امام حج واجب خویش را تبدیل به عمره می‌کند و به کربلا می رود یعنی  حج واقعی و اسلام حقیقی به دست سید الشهدا سیراب شد و رشد کرد و حیات خود را دوباره پیدا کرد وگرنه خادم الحرمین وهابی که با رژیم صهیونیستی روابط حسنه دارد و از مظلومین آواره فلسطینی حمایت نمی‌کند خائن الحرمین است.

امام جمعه چرام خاطرنشان کرد: پشتیبان فکری و معنوی جبهه مقاومت و انسان‌های آزاد اندیش از مذاهب مختلف در همه دنیا الگوگیری و پر رنگ کردن مراسمات محرم و سید الشهداست، اگر امام این انقلاب را به پیروزی رساند که قبل از انقلاب عده ای می‌گفتند مشت در مقابل گلوله پیروز نمی‌شود و ایران با پشتیبانی آمریکا جزیره ثبات است، انقلاب به پیروزی رسید به برکت امام حسین بود، اگر جنگ ۸ ساله را بر تمام دنیا غالب شدیم باز به برکت دانشگاه بزرگ حسین ع بود، اگر در فتنه ۸۸ که بسیاری از خواص سکوت کردند روشنگری نکردند دست غیبی سید الشهدا در محرم  سال ۸۸ فتنه مخملی و رنگی غرب را که در بعض کشورها موفق بودند خنثی کرد و فتنه موفق نشد به نظام آسیب برساند.

امام جمعه شهر دیشموک هم ضمن تقدیر از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان جهت اعزام نیروهای مبلغ گفت: هیچ روستایی در دیشموک خانه عالم ندارد و می طلبد که مدیرکل محترم تمهیدات و اقدام جهادی در خصوص خانه عالم برای روستاهای بخش دیشموک بیاندیشد.

وی در رابطه به حوزه راه های بخش دیشموک گفت: از زمستان سال قبل راه روستاهای رودریش، آجم، سرتنگ لیراب، دلی پای پره قطع است.

راوند افزود: مسؤولین جهادی و پیگیر نداریم و معتقدیم فقط مسئول جهادی در بخش دیشموک می تواند برای مردم محروم کار کند.

وی افزود: مردم راه ارتباطی می‌خواهند، بیمار می‌شوند و نیاز است که استاندار محترم در حوزه راه‌ها به بخش دیشموک توجه ویژه داشته باشند.

راوند ادامه داد: استاندار بازدید میدانی از روستای سرگچ که جمعیت دانش آموزی زیادی دارند داشت، انتظار است تا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و مشکل راه ارتباطی مردم حل شود و مدیران جهادی در دیشموک کار کنند تا مشکلات مردم به صورت جهادی و در یک بازه دو ماهه حل شود زیرا فصل سرما نزدیک است.

خطیب جمعه کبگیان با اشاره به مسئله گرانی در استان خطاب به مسئولان گفت: چرا باید اوضاع نابسامان بازار افسارگسیخته استان طوری باشد که یک خانواده در خرید لوازم التحریر کیف و کفش و پوشاک فرزندش ناتوان باشد؟.

وحدانی فر خطاب به متصدیان امر گفت: یا شما از جای دیگر خرید می‌کنید که بی‌خیال بازار شده‌اید یا اینکه قدرت فروش کاسبان و بازاریان در برخورد با ماموران شما از جایی دیگر تامین می‌شود، درد از کاسبان نیست بلکه از بی‌مسئولیتی در نظارت است که همان کیف مدرسه‌ای که در یاسوج با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد در شهرضا و بهبهان به ثلث قیمت به دست مردم می‌رسد؟.

این خطیب جمعه تصریح کرد: به شماها توصیه می‌کنم به استانهای همجوار و شهرستانهای شهرضا و بهبهان و… بروید و ببینید چقدر تفاوت در قیمت کالا با استان ما وجود دارد!.

امام جمعه کبگیان خطاب به مسئولان و قوه قضائیه افزود: چرا مسئولان امر باید نظارت بر بازار و تامین قدرت خرید مردم را فدای قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی در یاسوج کنند؟. بنده به دوستانمان در صنعت معدن می گویم چرا برخورد نمی‌کنید. جواب می‌دهند که ما برخورد می کنیم اما مغازه‌دار می‌گوید بنده اهل فلان طایفه‌ام و به فلان آقا می گویم!. و این خیلی زشت و زننده است یک مسئول ناظر که نماینده تامین امنیت اقتصادی مردم است را از آقا بالاسر بترسانی، بنده همینجا ناچاراََ از از استاندار محترم خواهشمندم شخصا به این قضیه کمرشکن در بحبوحه اوضاع نابسامان اقتصادی خاصه در استان ما ورود کند.

انتهای پیام