گزارشی از پرونده مسکن مهر دهدشت
گزارشی از پرونده مسکن مهر دهدشت
پرونده مسکن مهر دهدشت در حالی بسته شده که هنوز بسیاری از واحدها قابلیت سکونت ندارند.

طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد و بسیاری از خانوارها را نسبت به سرپناه شدن امیدوار کرد.

اجرای این طرح اما در دهدشت از همان ابتدا با جانمایی که داشت راه مشکلات را پیش روی متقاضیان باز کرد؛ اختصاص زمین‌های حاشیه شهر در منطقه‌ای به نام برج علیشیر برای احداث ۹۱۲ واحد مسکن مهر فراهم نمودن زیرساخت‌ها را دشوار کرد.

موضوعی که فرماندار پیشین کهگیلویه از آن به اشتباه تاریخی نام برده و در نشست شورای مسکن ملی گفته بود که جانمایی طرح ملی مسکن این بار نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود.

و حالا با گذشت بیش از یک دهه از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر قفل این واحدها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم باز نشد و خواسته‌ها و نگرانی‌های ساکنانی که به ناچار در واحدهای ناقص سکونت دارند و دغدغه‌های متقاضیانی که هنوز واحدی تحویل نگرفتند به دولت بعد سپرده خواهد شد.

جشن پایان مسکن مهر در این استان در حالی آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار شده که مسؤولان راه و شهرسازی نمی‌خواهند مشکلات موجود در ۹۱۲ واحد مسکن مهر دهدشت را ببینند.

امام جمعه دهدشت بارها نسبت به بی‌توجهی متولیان به مسکن مهر هشدار داده و در یکی از خطبه‌ها خواستار ورود رئیس کل دادگستری استان به این مسئله شد.

حجت الاسلام وحدانی‌فر گفت: مسئله نگران کننده چندین ساله و غده سرطانی این شهر یعنی مسکن مهر دهدشت با گذشت بیش از یک دهه هنوز تکمیل نشده و مردم در انتظار خانه‌دار شدن هستند.

وی با بیان اینکه بارها نصیحت، سفارش و تذکر داده شد اما کاری انجام نگرفت، افزود: از دولت نهم تاکنون از ۹۱۲ واحد مسکن مهر هنوز ۲۲۰ واحد تحویل شده است مگر مصالح ساختمانی چند سال جوابگوست که البته بی کیفیت‌ترین مصالح را بکار بردند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: برای چه مسؤولان امر ورود نمی‌کنند چرا متقاضیان سال‌هاست منتظر تحویل واحدهای مسکن مهر باشند؟

وی ادامه داد: روزانه شاهد مراجعه کنندگانی از متقضایان مسکن مهر هستیم که از وضع موجود و بی‌توجهی به مشکلات آنها دلخور هستند.

انتهای پیام/۸