کهگیلویه؛ زخم خورده سوء مدیریت‌ها/تکرار آزمون و خطا بس است
کهگیلویه؛ زخم خورده سوء مدیریت‌ها/تکرار آزمون و خطا بس است
با تغییر دولت بسیاری از مدیران که خود را در برزخ ماندن و رفتن می‌بییند انگیزه کار ندارند.
با تغییر دولت بسیاری از مدیران که خود را در برزخ ماندن و رفتن می‌بییند انگیزه کار ندارند.

خبر دیشموک/طیبه‌سادات سعادتی‌نیک/ در حماسه ۲۸ خرداد مردم با انتخاب خود از دولت جدید تحول و تغییر وضع موجود خواستند.پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم نگاه همه مردم به گره‌گشایی از مشکلات بود که لازمه تحقق این خواسته تغییر و تحولات مدیریتی است.

خوشبختانه تغییر مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله اندکی پس از شکل‌گیری کابینه دولت مردمی آقای رئیسی به وقوع پیوست اکنون که مسؤولیت سنگین مدیریت استان کمتر برخوردار به آقای احمدزاده واگذار شده است انتظار این است با تغییر سریع مدیران کل که در برزخ ماندن یا رفتن انگیزه خدمت ندارند زمینه حضور مدیران جهادی، خستگی ناپذیر، دلسوز و کارآمد را فراهم آورد.

کارآمدی دولت منوط به استفاده از افراد پاکدست، تابع منافع ملی و دلسوز مردمی است.پاسخگو بودن مسؤول نه تنها ویژگی مدیر در تراز انقلاب که ویژگی یک کارگزار نظام اسلامی است باید با شفافیت و صداقت پاسخگوی مردم و رسانه باشد.

خواب پروژه‌ها در بی‌خیالی مجریان

معطل ماندن کارها در شهرستان کهگیلویه خواب پروژه‌ها و پیشرفت لاک‌پشتی طرح‌های توسعه‌زا و بر زمین ماندن مطالبات مردم نتیجه تبعات شوم مدیرانی است که به دور از شایسته سالاری و صرفا بر مبنای رابطه و سیاست صندلی مدیریت را غصب کرده‌اند و نتیجه آن پروژه‌هایی است که گاه عمری به قدمت ۲ دهه دارند همه دولت‌ها را تجربه کرده و به خواب رفته‌اند.

ارائه آمارهای غیر واقعی، زمانبندی رؤیایی در بی خیالی مدیرانی که نه فقط پاسخگوی مطالبات شهرستان نبوده‌اند بلکه خود به جای گره گشایی مشکل آفرین شده‌اند کهگیلویه را به این روز انداخته است.این درد یک سال و دو سال نیست سال‌هاست مردم را گرفتار کرده است.

فقدان مدیر جهادی و برنامه محور و نیز کلنجار رفتن بر سر مسائل سیاسی شهرستان را به قهقرا برده است.

اجازه ندهید زخم کهگیلویه دمل چرکین شود

کهگیلویه زخم خورده سوء مدیریت‌هاست،عقلانیت ایجاب می‌کند مدیرانی که شیفته دولت قبل بوده و انتصاب آنها به لطف بی تدبیری دولت بود با حلالیت از مردم کنار بروند و برای ماندن دست و پا نزنند.کسانی که با رابطه یا صرفا نگاه سیاسی منصوب شده‌اند کفایت لازم برای تصدی پست مدیریتی را ندارند.

استحضار دارید شهرستان کهگیلویه با وجود ظرفیت‌های متعدد مظلوم و توسعه نیافته است.کهگیلویه بافت عظیم تاریخی با وسعت ۴۳ هکتار و قابلیت‌های گردشگری و صنایع دستی دارد که مورد غفلت واقع شده است.

در بخش کشاورزی قابلیت‌هایی دارد که اگر مورد توجه قرار می‌گرفت این بخش شکوفا می‌شد و رونق تولید  و اشتغال را در پی داشت.

این شهرستان درگیر پروژه های تعریف شده‌ای است که یکی پس از دیگری یا به خواب می‌رود یا در بی‌توجهی در تعریف برنامه زمانبندی جدید گرفتار می شود گویی تازه اول کار است. طلسم تکمیل در هیچ پروژه‌ای شکسته نمی‌شود.

کهگیلویه محروم از بخش صنعت نگاه توسعه محور به خود ندیده است و از برنامه‌ برای راه‌اندازی صنایع و کارگاه‌های اقتصادی زودبازده محروم است.

شهرستانی مظلوم که سهم ناچیز از بودجه دارد و مدیران پیگیر تخصیص همان اندک مبلغ نبوده‌اند اما در جلسات کمبود اعتبار به عنوان مانع پیشرفت پروژه‌ها کلیدواژه آنها شده است و مدیران ارشد اجرایی هیچ وقت مدیری را به خاطر عدم پیگیری تخصیص اعتبار نه عزل کرده نه تذکر داده است.

تیتر رسانه‌ها در خصوص فاضلاب دهدشت را در موتورهای جستجوگر دنبال کنید این طرح هنوز اجرای آن اندر خم یک کوچه مانده است و طرح‌های آبرسانی برای تنش‌زدایی از آب چنین سرنوشتی دارند.

در باب راه‌ها و مسکن حرف بسیار است بررسی تنها یک مورد آن هم مسکن مهر گویای عملکرد فشل راه و شهرسازی است،و مبادی وردی‌ که شرح ماجرایش در این رسانه کم نیامد.

در حوزه ورزش قهرمانان ملی و ظرفیت‌های خوب کم نیست اما آنچه که از ورزشکاران تاکنون به جایی نرسیده فریاد است و جوانان تنها پسوندی است که اداره ورزش و جوانان یدک می‌کشد هیچ خدمتی به جوانان نداشته است.

بانوان فراموش شدگان این دیارند. امور بانوان فرمانداری حتی استانداری در خصوص مشکلات زنان، معیشت، مطالبات و آسیب‌های این قشر دستاورد قابل توجهی ندارد تنها در یک چارت سازمانی بی‌هدف خلاصه شده است.

با بررسی دقیق و کارشناسی پروژه‌های تعریف شده همه جوانب در نظر گرفته شود در صورت به صرفه بودن کار اجرای آنها سرعت بخشیده شود در غیر این صورت از لیست پروژه‌ها حذف و بودجه آنها به طرح های مهمتر با بازدهی بیشتر اختصاص داده شود.

آقای استاندار! زیر بار سفارش مدیران فاقد تخصص و ناتوان در مدیریت نروید.علاج دردهای کهگیلویه مدیریت جهاد گونه، خستگی‌ناپذیر، دلسوزانه، مردمی و کارآمد است. این نوع مدیریت با پشت میز نشینی نسبتی ندارد.

توجه به توسعه کهگیلویه را زودتر رقم بزنید دیگر زمانی برای از دست دادن ندارد و این شهرستان فرصتی برای لنگر انداختن مدیران بی انگیزه نیست باید هر چه زودتر از وجود مدیران غیر فعال پاکسازی شود. تأکید این نکته ضرورت دارد که «کهگیلویه دیگر فرصتی برای تکرار آزمون و خطا نیست.»

در پایان، این نکته در خصوص مبانی خدمت به مردم را یادآوری می‌کنم؛ مولای متقیان حضرت علی«ع» در نامه معروف خود به جناب مالک اشتر به وی سفارش می‌کند که برای رفع برخی از نیازهای مردم بایستی خودت شخصا اقدام نمایی، به خاطر اینکه ای بسا رفع برخی از نیازهای مردم فراتر از توان زیردستان باشد و یا خارج از حیطه وظایف آنها باشد.

انتهای پیام/سعادتی نیک