چرا رسانه‌های غرب خاموش شدند؟/ واکنش کاربران عرب‌زبان به حمله تروریستی در شاهچراغ
چرا رسانه‌های غرب خاموش شدند؟/ واکنش کاربران عرب‌زبان به حمله تروریستی در شاهچراغ
برخی کاربران عرب‌زبان شبکه اجتماعی توئیتر در توئیت‌هایی با انتشار تصاویر به شهادت رسیدن زنان و کودکان در حادثه تروریستی از سکوت رسانه‌های غربی-عربی در برابر این جنایت انتقاد کردند.

به گزارش خبر دیشموک؛  به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی کاربران عرب‌زبان شبکه اجتماعی «توئیتر» در توئیت‌هایی با انتشار تصاویر به شهادت رسیدن زنان و کودکان ایرانی در حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز، به سکوت رسانه‌های غربی در برابر این حمله تروریستی واکنش نشان داده و استاندارهای دوگانه مدعیان حقوق‌بشر را به چالش کشیدند.

کاربری به نام «آلا اشکنونی» با انتشار تصویر مادر و کودک شهید ایرانی، در توئیتی نوشت: «متاسفم.. شما #مهسا_مینی نیستی تا زنان جهان و رسانه‌‌های غربی و عربی برایت انقلاب کنند».

«رامیا ابراهیم» فعال رسانه‌ای لبنانی با انتشار توئیتی نوشت: «این‌ها نمونه‌ای از مردم ایران هستند که غرب نمی‌بیند و در کنار آن نمی‌ایستد… این الگوی زن ایرانی است که «جامعه آزاد» برای حقوق او و حق فرزندی که او را در آغوش گرفته، به پا نمی‌خیزد.

«محمد الغراوی» کاربر دیگر توئیتر با انتشار عکس زیر از شهدای غلتیده در خون حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در توئیتی نوشت: «اگر این عکس در اوکراین بود، موضوع کاملاً متفاوت می‌شد..»

یک حساب کاربری توئیتری با نام «الشاهین» نیز ضمن بازنشر نقاشی جدید «حسن روح‌الامین» درباره مادر و فرزند شهید حمله تروریستی حرم شاهچراغ، نوشت: «این شهیدی است که نه دنیا برایش عزادار شد و نه فعالان مدنی برایش گریه می‌کنند…»

«رانیا العسال» کاربر سوریه‌ای توئیتر با انتشار دو تصویر، یکی از مرحومه «مهسا امینی» و دیگری از مادر شهید در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، درباره رویکرد دوگانه‌ی رسانه‌های غربی نوشت: «تفاوت درگذشت به خاطر عارضه قلبی و قتل به خاطر هویت دینی این است؛ از اولی نماد ساختند و دومی را پنهانش کردند».

«مهدی کانسو» فعال هنری و مستندساز عرب‌زبان در حساب توئیتری‌اش عکس زیر را بازنشر داده و نوشت: «بانوی شهیدی که دنیا عزادارش نشد و فعالان مدنی برایش گریه نکردند؛ اینجا چشم‌ها بسته است و گوش‌ها کر.. صداها برای خونی که منافعشان را تامین نمی‌کند خاموش می‌شود».

کاربر دیگری با نام «حورا» همراه با انتشار تصویر زیر، در توئیتی نوشت: «این چه عقیده‌ای است که کشتار مردم بی گناه در مساجد و زیارتگاه‌های مذهبی را برای برهنه کردن زنان حلال می‌کند!!! خداوند #جمهوری_اسلامی را حفظ ، شهدا را رحمت کند و مجروحان را شفای عاجل عنایت بفرماید».

کاربر دیگری با نام «عباس امرالله» که فعال حقوقی است با انتشار تصویر زیر از کودک مجروح در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در توئیتی نوشت: «این کودک آرتین است که تمام خانواده‌اش (مادر، پدر و برادر) را در حمله تروریستی به حرم #شاهچراغ از دست داد؛ می‌بینید که مانند دیگر کودکان و قربانیان استکبار جهانی برایشان گریه نمی‌کنند. متاسفم عزیزم..تو اوکراینی نیستی که دنیا را به گریه بیاندازی!»

«یاسر الخیرو» نخبه لبنانی نیز بعد از این حمله تروریستی، ضمن انتشار تصویر سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» نوشت: «امروز جایش خالی‌ است…»

پایان پیام/م

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس