وضعیت نگران کننده سن ازدواج  در کهگیلویه و بویراحمد
وضعیت نگران کننده سن ازدواج  در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالا رفتن سن ازدواج منجر به افزایش ناباروری و کاهش جمعیت استان می‌شود که نگران کننده است.

داوید صادقی در نشست شورای راهبردی ثبت‌ احوال که صبح امروز برگزار شد،گفت: از سال ۹۵ تاکنون شاهد  کاهش ولادت در سطح استان و پیر شدن جمعیت هستیم که نگران کننده است.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۷.۴ درصدی ولادت‌ها افزود: ولادت‌های ثبت شده سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۵۳ مورد بوده در حالی که ولادت‌های سال ۹۸، ۱۲ هزار و ۳۹ مورد ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۳.۲ درصدی ثبت وفات بیان کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۵۳۷ مورد فوت ثبت شده در حالی که آمار فوت شدگان در سال ۹۸، دو هزار و ۸۷۲ نفر بوده است.

این مسئول با اشاره به افزایش آمار ازدواج گفت: ۶ هزار و ۷۹۹ مورد ازدواج طی سال گذشته ثبت شد در حالی که آمار ازدواج در سال ۹۸، ۶ هزار و ۴۶ مورد بوده که نشان از افزایش ۲۱.۲ درصدی ازدواج دارد.

صادقی افزایش سن ازدواج را نگران کننده دانست و گفت: میانگین سن ازدواج زوج ۳۱ سال و زوجه ۲۸ سال بوده که زنگ خطر جدی است چرا که افزایش سن ازدواج افزایش ناباروری را به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به کاهش یک درصدی ثبت طلاق خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۸۴ وقایع طلاق ثبت شد در حالی که در سال ۹۸، یک هزار و ۳۹۸ وقایع طلاق ثبت شد.

صادقی در خصوص صدور کارت هوشمند ملی گفت: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی ۵۵۶ هزار  نفر است که ۹۳ درصد متقاضیان ثبت‌نام کردند و برای ۴۳۷ هزار نفر کارت هوشمند صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد افراد  متقاضی، کارت ملی هوشمند دریافت کردند، افزود: ۹ هزار و ۸۰۰ مورد کارت هوشمند ملی هنوز تحویل افراد داده نشده‌ است.

این مسئول همچنین از صدور ۴۱۰ هزار فقره شناسنامه مکانیزه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در استان خبر داد.

انتهای پیام/