وضعیت نامناسب ورودی و خروجی شهر قلعه‌رئیسی به سمت دیشموک +تصاویر
وضعیت نامناسب ورودی و خروجی شهر قلعه‌رئیسی به سمت دیشموک +تصاویر
ورودی و خروجی شهر قلعه‌رئیسی مناسب نیست و تا کنون اقدام اساسی برای بهبود آن صورت نگرفته است.

ورودی هر شهر به عنوان پیشانی آن شهر مورد توجه و دقت مسافران و رهگذران است که باید نسبت به زیباسازی و بهسازی آن اقدام‌های اساسی صورت گیرد.

ورودی هر شهر باید طبق ضوابط شهری به گونه‌ای طراحی شود که با جذابیت تمام نشان دهنده ویژگی های آن شهر باشد. اهمیت ورودی های شهر آن قدر مهم است که هر ورودی با نماد و ویژگی‌های خاص خود می‌تواند ایجاد حس تعلق و هویت در میان ساکنان و تازه واردان به شهر را ایجاد کند.

 اما متاسفانه ورودی  و خروجی شهر قلعه‌رئیسی مناسب نیست و تاکنون اقدام اساسی برای بهبود آن که به جدیت پیگیری شود صورت نگرفته است.

شهر قلعه رئیسی یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است که به دلایل مختلفی در مرکز یک منطقه واقع شده که دارای چهار ورودی از چهار قسمت شهر است.

یکی از این ورودی‌ها از سمت شهر دهدشت است که بیشترین تردد در این قسمت شهر است در سالهای گذشته این ورودی وضعیت مناسبی نداشت و نارضایتی رانندگان و مردم را به همراه داشت که اداره راهداری و حمل و نقل اقدام به آسفالت و روکش آسفالت آن نموده است مشکل و معضل این ورودی را رفع کرد.

اقدامی جهادی از سوی راهداری و حمل و نقل استان و شهرستان که موجب خوشحالی مردم و رانندگانی که در این مسیر عبور و مرور داشتند شد.

یکی دیگر از این ورودی‌ها که بسیاری از مردم به خصوص مردم بخش دیشموک و روستاهای بالادست از آن رفت و آمد می‌کنند ورودی دیشموک است که از شهر قلعه رئیسی شروع و تا روستای دالون ادامه دارد.

 این ورودی در خور شأن مردم قلعه‌رئیسی نیست دست اندازهای زیاد و با فاصله کم و نزدیک سبب  نارضایتی و گلایه مردم شده است.

افزایش کرایه خودروها  برای عبور از این مسیر به دلیل دست اندازها و خراب شدن خودروها یکی دیگر از مشکلات مردم این شهر است امیدواریم مسؤولان پاسخگو باشند و هرچه زودتر مشکل این منطقه را برطرف کنند.

در ماه های اخیر بود که شهردار قلعه رئیسی از انعقاد قرارداد میان راهداری و حمل و نقل کهگیلویه و شهرداری قلعه رئیسی برای روکش آسفالت این مسیر خبر داده بود.

آبرود با بیان اینکه هم اکنون وسایل اجرای روکش آسفالت از سوی راهداری و حمل و نقل بر روی بلوار ورودی آماده کار هستند عنوان کرد: لازم می‌دانم از تلاش‌های مدیرکل و همکاران راهداری و حمل و نقل در استان و شهرستان به دلیل توجه به ورودی‌های شهر قلعه رئیسی  تشکر کنم امیدواریم عملیات اجرایی در روزهای آینده آغاز شود.

وی با بیان اینکه ورودی قلعه رئیسی به دلیل حجم زیادی خودرو به شهر قلعه رئیسی از ارزش بسزایی برخوردار است خواستار توجه بیش از پیش به ورودی این شهر شد.

داربام بخشدار چاروسا با ابراز نگرانی از ورودی شهر قلعه رئیسی از سمت دیشموک تاکید کرد: از ورودی شهر قلعه رئیسی تا روستای دالون بسیار نگران کننده است و واقعا نیاز به کار جهادی دارد که امیدواریم با تلاش راهداری و حمل و نقل و کمک شهرداری این ورودی هر چه سریع تر روکش آسفالت شود.

اما! امیدواریم منطقه ای که بسیاری از مردم با شغل رانندگی امرار و معاش می‌کنند و با هزینه‌های گزافی که امروز برای تعمیر خودروها وجود دارد نسبت به تکمیل این مسیر هر چه سریعتر اقدام شود.

گفتنی است، از ورودی قلعه رئیسی تا روستای دالون به طول ۵کیلومتر است.

گزارش”سیدحسن آرمند

انتهای پیام/