نگرانی از گسترش کرونای دلتا در کهگیلویه و بویراحمد
نگرانی از گسترش کرونای دلتا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با ابزار نگرانی از گسترش کرونای دلتا در استان، گفت: امروز تعداد موارد مبتلا در استان بعد از حدود دو ماه از مرز ٢٠٠ نفر گذشت که نشان دهنده ورود کرونای هندی به استان و شروع پیک سوم است.

دکتر پرویز یزدانپناه اظهار کرد: هم اکنون ۱۸۷ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۰۴۹۸ مورد گزارش شده است.

یزدانپناه گفت: از ۴۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٣٥ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه، بهمئی و دنا  هستند.

وی افزود: همچنین از ۳۱۳ نمونه رپید تست گرفته شده ۱۵ درصد موارد مثبت و بترتیب در گچساران، بویراحمد، لنده و چرام هستند.امروز تعداد موارد مبتلا در استان بعد از حدود دو ماه از مرز ٢٠٠ نفر گذشت که نشان دهنده ورود کرونای هندی به استان و شروع پیک سوم است و احتمالا طی روزهای آینده بقیه شهرستانهای استان نیز قرمز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از تردد های غیر ضروری در مکان‌های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی و بازار ها خودداری و با صبر و تحمل در این روز ها، از رخداد اتفاق‌های ناگوار برای خانواده و جامعه جلوگیری کنید.

دکتر یزدان پناه افزود: سفر به روستاها و مراسمات جمعی منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زیادی مبتلا خواهند شد که در طی هفته‌های آینده تخت خالی بیمارستانی برای پذیرش بیماران وجود نخواهد داشت و مرگ و میر ها افزایش خواهد یافت.در این شرایط شرکت در هر گونه تجمع و دورهمی اعم از مراسمات عروسی، تشییع جنازه، مراسمات سیاسی و ..  باعث مبتلا شدن تعدادی از مردم و مرگ عده‌ای از آنها خواهد شد که برپا کنندگان مراسمات باید جوابگو باشند.

وی اذعان داشت: لذا با توجه به اینکه پیک سوم بیماری در استان شروع شده است رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده همه مردم در سنین مختلف از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی حداقل ٢ متر، تهویه مناسب ساختمان‌ها، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، خودداری از حضور غیرضروری در مناطق پرخطر مانند بازارها و مراکز بهداشتی درمانی لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که افراد واجد شرایط که برای تزریق واکسن فراخوان می شوند در ساعت و مکان تعیین شده حضور یابند  تا واکسن آنها تزریق شود و بتوان مرگ و میر افراد با ریسک بالا را کم کرد.

انتهای پیام/