نماز جمعه این هفته در ۱۵۷ شهر کشور با اجرای پروتکل های بهداشت
نماز جمعه این هفته در ۱۵۷ شهر کشور با اجرای پروتکل های بهداشت
مساجد ۱۳۲ شهرستان نیز از فردا بازگشایی می شوند و پروتکلهای ویژه بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در همه آنها با جدیت رعایت خواهد شد

نمازجمعه این هفته در ۱۵۷ شهر کشور با اجرای پروتکل های بهداشتی.

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد که پس از ۲ ماه وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، هفته جاری نماز جمعه در ۱۵۷ شهر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

برگزاری نمازجمعه این هفته در ۱۵۷ شهر کشور با اجرای پروتکل های بهداشتی

به گزارش رسیده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی نوری امروز یکشنبه با اعلام این خبر در ششمین نشست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در وزارت کشور که به ریاست علی آقامحمدی و با عضویت مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود،  افزود: برپایی نمازجمعه در شهرهای یادشده بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا صورت می گیرد و ما امیدواریم هر هفته ، مردم شمار بیشتری از شهرهای کشور شاهد برپایی دوباره نماز جمعه باشند.

وی افزود: مساجد ۱۳۲ شهرستان نیز از فردا بازگشایی می شوند و پروتکلهای ویژه بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در همه آنها با جدیت رعایت خواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری نمازجمعه، پروتکل های بهداشتی و پیوست های فقهی، برنامه ای و رسانه ای لازم را برای فعالیت مصلاها در دوره پساکرونا تهیه و تدوین کرده است.

نوری با بیان اینکه در امر مبارزه با کرونا تاکنون فرایندهای مختلفی را طی کرده ایم، از تعطیل شدن نماز جمعه از ۹ اسفند سال گذشته سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و اولویت قراردادن جان و سلامت مردم، طبق هماهنگی های به عمل آمده با ستاد مدیریت بحران کرونا و وزارت بهداشت، قرار بر تعطیلی نمازهای جمعه در سراسر کشور شد.
وی افزود: با این حال، تعطیلی نمازجمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبوده و آنها در طول این مدت، هر روز فعالیت های مختلف فرهنگی ، دینی و اجتماعی در شهرهای حوزه ماموریت خود انجام داده اند.

وی در این زمینه از فعالیت های ائمه جمعه حول سه محور تامین سلامت مردم، حمایت های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزارهای جدید خبر داد و گفت که آنها در این زمینه تلاشها و خدمات ارزنده ای انجام داده اند.

نوری با اشاره به اینکه در ۸۸۰۰ نقطه کشور ستادهای ائمه جمعه فعال است از لزوم اتصال و هماهنگی این مجموعه‌ها جهت پیشبرد سیاست های فرهنگی سخن گفت و تصریح کرد: مساجد و حسینیه ها ظرفیت خوبی برای اعتلای فرهنگی و دینی کشورمان هستند و باید نهایت استفاده را از آنها داشته باشیم.

نوری در ادامه به طرح کمک های مومنانه موردنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه در سراسر کشور، حمایت های معیشتی از افراد آسیب پذیر در کل کشور آغاز شده  است.

برگزاری مراسم معنوی و سرکشی از خانواده های داغدار در ایام کرونایی از دیگر موضوعاتی بود که معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به آنها اشاره کرد.

وی گفت: با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی سرکشی به خانواده هایی که عزیزانشان را در این مدت از دست داده اند آغاز کرده ایم و تلاش داریم خانواده های مصیبت دیده را به لحاظ روحی و روانی و در صورت لزوم، معیشتی مورد حمایت قرار دهیم.

نوری تصریح کرد: نهاد دین و نمازجمعه در بحران کرونا با تصمیمات و اقدامات موثری که به عمل آورد،  پویایی و هوشمندی خود را در صیانت از سلامت مردم به همگان نشان داد و ماهیت اجتهاد پویا و علوی را در مقابل اجتهاد سلفی و متحجر به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد اسفندیار» معاون ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشورنیز در این نشست گفت: با نگاه هوشمندانه و درایت مسئولان شورا، شبکه وسیع امامت جمعه در سطح کشور پس از تعطیلی نمازهای جمعه دست از فعالیت برنداشت بلکه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی گسترده ای را در بحران کرونا انجام داد.

وی افزود: ائمه جمعه در جریان این بحران با آرایش قرارگاهی به کمک اقشار مختلف مردم شتافتند و حضوری فعال و موثر در صحنه کمک به نیازمندان  و آسیب دیدگان از بیماری کرونا داشته اند.

اسفندیار  برگزاری موفق «رزمایش مواسات» با همکاری دیگر نهادهای انقلابی کشور از جمله سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) با هدف همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا را از یکی از جلوه های بارز فعالیت ائمه جمعه در این مدت برشمرد و تصریح کرد: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری گروههای جهادی و مردمی، رزمایش مواسات بخوبی در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است و تاکنون نتایج ثمربخشی در برداشته است.
کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا به دستور وزیر کشور و با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاههای اجرایی به منظور تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگوئی دستگاه ها در عرصه تقویت توان تولیدی و خودکفایی کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه ای در این زمینه تشکیل شده و تاکنون شش نشست را به صورت هفتگی با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار کرده است.

انتهای پیام/ م:آ

  • منبع خبر : فارس