نقش‌آفرینی ۱۰۰ نیروی بسیجی در مقابله با آتش‌+تصویر
نقش‌آفرینی ۱۰۰ نیروی بسیجی در مقابله با آتش‌+تصویر
به طور روزانه بین 80 تا 100 نیروی جهادی بسیجی در قالب دسته های سازمان یافته در مهار آتش سوزی های شهرستان گچساران فعال و نقش آفرینی می کنند.

این روزها جنگل‌ها و مراتع در گچساران طعمه حریق شده است.

این آتش سوزی تاکنون در مناطق صعب العبور نارک و سپس از آنجا به کوه خامی سرایت کرده که پس از تلاش ۴ روزه آتش در منطقه نارک مهار و تلاش برای اطفای حریق در کوه خامی ادامه دارد.

گرمای طاقت فرسای گچساران در کنار عواملی اعم از صعب العبور بودن و وزش باد کار مهار را با مشکل مواجه کرده است.

در این‌ میان نیروهای بسیج با تلاش جهادی خود مانند همیشه در خط مقدم حاضر شده و برای مهار این آتش سوزی ها در کنار نیروهای مردمی و اداری فعالیت می‌کنند.

این اقدام بسیج نشان داد هر جا نیاز باشد سپاه و بسیج در خط مقدم بدون از هر گونه تبلیغات و یا چشم داشتی با خدمت از جان و دل برای مردم و ایران اسلامی حضور خواهند داشت.

سرهنگ باقر پسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: نیروهای بسیجی آمادگی کامل برای مقابله با آتش سوزی  را دارند.

وی بیان کرد: آتش سوزی ها عموما در ارتفاعات و مناطق صعب العبور گچساران رخ می دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با اشاره به حضور فعال دستگاه های زیر ربط در مهار آتش سوزی، تصریح کرد : مجموعه سپاه و بسیج شهرستان نیز با استفاده از تجهیزات اطفای حریق به کمک سایر دستگاه های اجرایی در مهار آتش حضور دارند.

پسنده عنوان کرد: به طور روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ نیروی جهادی بسیجی در قالب دسته های سازمان یافته در مهار آتش سوزی های این شهرستان فعال و نقش آفرینی می کنند.

وی گفت: در راستای ماموریت سپاه و بسیج در بحث بحران ها و حوادث غیر مترقبه جهادگران بسیجی در خط مقدم این حوادث حضور دارند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران خاطرنشان کرد: در راستای این ماموریت ها و در هر کجای استان که نیاز باشد، بسیجیان مثل سایر عرصه‌ مثل سیل، زلزله، آتش سوزی و… در کمک رسانی به مردم حضور فعال داشته و همیشه هم پای کار بوده اند.

انتهای پیام/ی