نامه به بایدن درباره لغو تحریم‌های ایران
نامه به بایدن درباره لغو تحریم‌های ایران
تعدادی از قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور نسبت به لغو تحریم‌ها علیه ایران ابراز نگرانی کردند.

تعدادی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، نسبت به رفع تحریم‌های ایران ابراز نگرانی کردند.

این نامه را «جان کاتکو» عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا، تنظیم کرده و هدف آن نیز «ابراز نگرانی شدید از رفع تحریم‌های ایران» عنوان شده است.

در این نامه، قانونگذران آمریکایی با مطرح کردن اتهاماتی بی‎اساس مدعی شدند «ایران از اقدامات تروریستی در سطح بین‌المللی حمایت کرده است.»

این مقامات کنگره آمریکا از بایدن خواستار اتخاذ سیاست فشار حداکثری علیه ایران شدند و خواستند در مقابل ایران موضع ضعف نگیرد. در بخشی از این نامه آمده: «آمریکا باید سیاست فشار حداکثری را بر ایران اعمال کند و دولت ما نباید ضعفی در مقابل ایران داشته باشد.»

آن‌ها همچنین مدعی شدند: «رفع تحریم به معنای سلب قدرت از آمریکا در راه عادی‌سازی روابط با ایران است. سیاست آمریکا بر عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بنا نهاده شده است. راه رسیدن به این هدف نیز استفاده از تحریم‌ها به عنوان ابزاری مهم است. رفع تحریم تنها به معنای سلب قدرت از آمریکا در روند عادی‌سازی روابط با ایران است.»

این مقام‌های آمریکایی رفع تحریم‌ها علیه ایران را «اشتباهی تاریخی»  و ایران را «تهدیدی علیه دموکراسی و امنیت ملی آمریکا» عنوان کردند.