مزارعی: انفصال خدمت ۴ قاضی و ۱۰ کارمند دادگستری کهگیلویه و بویراحمد / دادگستری کهگیلویه و بویراحمد سالم‌ترین دادگستری است / از بی‌مهری‌ها نسبت به رسانه‌ها بی‌اطلاع نیستم
مزارعی: انفصال خدمت ۴ قاضی و ۱۰ کارمند دادگستری کهگیلویه و بویراحمد / دادگستری کهگیلویه و بویراحمد سالم‌ترین دادگستری است / از بی‌مهری‌ها نسبت به رسانه‌ها بی‌اطلاع نیستم
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از انفصال خدمت 4 قاضی و 10 کارمند دادگستری خبر داد و گفت: 40 کارمند دستگاه قضا مجازت شده‌اند.

نشست خبری رئیس و اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (شنبه ۱ تیرماه ۹۸) نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد.
حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که مهرداد کرمی دادستان یاسوج، اردوان عزیزی معاون برنامه ریزی، محمود حکیم معاون منابع انسانی، بهزاد صادقی معاون آمار و فناوری و جمع دیگری از مسئولان این دستگاه برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هفتم تیر و تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی، اظهار کرد: رسانه‌ها گوش‌های شنوا برای آحاد مردم و امانت داران جامعه هستند که همه تلاش و همت آنها اصلاح جامعه است و به تعبیری رسانه‌ها چشمان تیز بین، امین مردم و جامعه هستید که در سراسر کشور زحمت‌های طاقت فرسایی را متحمل می‌شوید.
وی افزود: تمام تلاش ما این است که ان شاء الله با کمک سایر اصحاب رسانه و جراید در انعکاس مشکلات به گونه‌ای منطقی و عالمانه کاری کنید که مردم به نظام جمهوری اسلامی اعتماد بیشتری پیدا کنند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: از بی‌مهری‌ها نسبت به رسانه‌ها بی اطلاع نیستم و گاهی آنها با مشکلاتی در مسیر کارشان مواجه می‌شوند.
حجت الاسلام مزارعی در ادامه با قدردانی از عملکرد همکارانش در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: همکاران من گاهی تا پاسی از شب فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه به وظایف قوه قضائیه اشاره کرد و سخنان امام خمینی (ره) را خواند و گفت: «من این را کراراً گفته‌ام، اگر از من توصیه برای کسی آمد، از دفتر من برای کسی توصیه آمد، از کسانی که به من مربوطند توصیه آمد، بزنید به دیوار! قاضی نباید تحت تأثیر کسی باشد. قاضی آزاد است و باید در محیط آزاد عمل بکند. توصیه‌ها را هیچ به آن اعتنا نکنید. اگر یکوقت توصیه‌ی بحقی است که خوب، آن وقت شما البته باید توصیه‌ی بحق را رسیدگی بکنید. بر فرض که توصیه هم نشود، باید رسیدگی بکنید. اگر خدای نخواسته یک توصیه‌ای است که ناحق است، هیچ نباید به آن اعتنا کرد. در هر صورت قاضی مستقل است و خودش باید نظر بدهد؛ لکن خدا را شاهد ببیند. این قلمی که دست می‌گیرد قلمی است که ممکن است که آبروی یک مُسْلِمی را از بین ببرد؛ و ممکن است احقاق حقی بکند. و همین‌طور در همه‌ی امورباید خدای تبارک و تعالی را ناظر و حاضر ببینید.»
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طول مدت مسئولیتم در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در باره پرونده‌ها مذاکره و بحث علمی کرده‌ایم اما بینی و بین الله به غیره از رعایت قانون هیچ توصیه‌ای به همکارانم نکرده‌ام.
مزارعی در ادامه یکی از بحران‌ترین کارها را در دستگاه قضا، ورودی پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶ بیش از ۱۸۴ هزار پرونده به دستگاه قضای استان ورود کرد و در سال ۹۷ نیز بیش از ۱۹۷ هزار پرونده وارد این دستگاه شد و چیزی حدود ۱۰ هزار پرونده رشد داشتیم. و قطعاً با کار فرهنگی و بهره بردن از متنفذین، ریش سفیدان و رسانه‌ها می‌توان جلوی این همه حجم ورود پرونده‌ها را به دستگاه قضا گرفت.
وی گفت: باید تمام تلاش‌مان را برای کاهش پرونده‌های موجود بکنیم که این کار با کاهش ورودی‌ها و افزایش نیروها، قضات و تجهیزات و امکانات تحقق پیدا می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از انفصال خدمت ۴ قاضی و ۱۰ کارمند دادگستری خبر داد و گفت: ۴۰ کارمند دستگاه قضا مجازت شده‌اند. و همه تلاش‌مان را برای سالم سازی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده‌ایم و دادگستری استان دادگستری بسیار سالمی هست. اشکال و تخلفات هست اما ارزیابی ما این است و بر اساس اطلاعات دقیقی که داریم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، دادگستری سالمی هست.
وی به عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد گریزی زد و گفت: در این مسیر با هیچ کسی تعارف نداشتیم و با مدیران متخلف برخورد کردیم و حتی در نزاع‌های دسته‌جمعی خود آقای دادستان محترم شخصاً ورود می‌کردند. در جمع آوری انشعاب غیرمجاز آب در یک شهر بیش از ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز را جمع آوری کردیم و این کار کمی نیست. همچنین در مقابله با ساماندهی‌ حاشیه رودخانه‌های استان دستاوردهای خوبی داشتیم.

خبرهای تکمیلی متعاقباً منتشر می‌شود.

 

  • نویسنده : وحید آهنگ