علی برای نجات مادر شهید عزیزی میان آتش رفت/ آرزوی علی سفر به کربلا بود
علی برای نجات مادر شهید عزیزی میان آتش رفت/ آرزوی علی سفر به کربلا بود
علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای برای نجات مادری به میان آتش رفت که ۴۰ سال پیش فرزندش را برای حفظ اقتدار و استقلال کشورمان راهی جبهه‌ و تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

۱۸ شهریور ماه بود که خبر فداکاری یک نوجوان از تبار خوزستان در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخید.

نام علی لندی زبان به زبان می‌شد و همگان با حیرتی توام با افتخار از شجاعت او در میان شعله‌های آتش می‌گفتند.

علی همان دلاور مرد کوچکی است که در روزهای پایانی تابستان سوزان خوزستان برای نجات مادر و خواهر شهید ابراهیم عزیزی که در سال ۵۹ در راه دفاع از اسلام و انقلاب به فیض شهادت نائل آمد، بی‌پروا به دل آتش زد.

مادری ۸۵ ساله که ۴۰ سال پیش فرزندش را برای حفظ اقتدار و استقلال کشورمان راهی جبهه و تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد. با اینکه بزرگمرد کوچک‌مان او را از آتش نجات داد اما او هم خواستار پایان دوری و دلتنگی فرزندش شد و به علت میزان سوختگی بالا به فرزند شهیدش پیوست.

علی آن روز سربلند از حادثه بیرون آمد و اما خودش زخم خورده آتش شد.

عموی او در روزهای گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود علی بسیار مشتاق زیارت امام حسین(ع)  و سال‌ها پیش که به همراه برادرانم به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین می‌رفتیم، درخواست می‌کرد که همراه ما بیاید.

وی می‌گوید: به او می‌گفتیم که باید حسینی شود تا بتواند همراه ما بیاید و این روزها که در بیمارستان بستری بود از من می‌پرسید عمو دیگر حسینی شدم؟

آری، علی در آستانه اربعین نشان وقتی در عمل حسینی شوی به دیدار حسین(ع) پر می‌کشی.

این روزها که دانش آموزان دفتر و کتاب خود را باز می‌کنند علی در کتاب‌ها مشق ایثار و فداکاری را با زیبایی تمام به تصویر کشید و تمام کردن درس انسانیت به دنبال آرزویش، زیارت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین دوید.

علی‌جان درس افتخار آفرینی و رشادت تو را از همین روزهای نخستین کلاس و مدرسه با عشق میخوانیم اما تو نقطه پایان خط نگذار تا ما هم راه پر افتخار تو را از یاد نبریم.

عزای عمومی در ایذه

سرپرست فرمانداری ایذه هم به مناسبت درگذشت نوجوان فداکار علی لندی، امروز شنبه سوم مهرماه را در ایذه عزای عمومی اعلام کرد.

ظهر امروز نیز پیکر علی لندی در زادگاه خود به خاک سپرده خواهند شد و یاد و نام رشادت او تا همیشه در ذهن‌ها نقش خواهد بست.

انتهای پیام/ر