شهردار آینده کیست؟ /حاشیه‌ها و فردگرایی و منافع‌نگری شخصی، فامیلی و طایفه ای  ممنوع/آقای عضو شورا؛ راه بازگشت در کار نیست!
شهردار آینده کیست؟ /حاشیه‌ها و فردگرایی و منافع‌نگری شخصی، فامیلی و طایفه ای  ممنوع/آقای عضو شورا؛ راه بازگشت در کار نیست!
شورای اسلامی شهر یاسوج مثل تمام شوراها وظایفی در قانون بر عهده داشته که یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف تعیین شهردار و نظارت بر کار شهرداری و مجموعه آن است.

داریوش بهنیا فعال اجتماعی و رسانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به انتخاب شهردار آینده یاسوج اشاره کرده و این گونه آورده است: شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دچار عقب ماندگی ناشی از عقب راندگی توسط افراد خاص بوده که از ابتدای شروع به کار شوراها در دولت اصلاحات از رای اعتماد مردم سوء استفاده کرده و به جای کمک به توسعه و در چارچوب هم افزایی و خرد جمعی و تنها به فکر منفعت خود و ایل و طایفه و دوستان و خویشان بودند.

همین سبب گسست در مجموعه شوراها شده و در پنج دوره اخیر در خدمت به مردم ضعیف بودند؛ هر دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج عده‌ای با نردبان طایفه و وعده‌های رنگارنگ و البته خانه گردی‌های ۴ ساله و ایجاد مزاحمت برای مردم و قسم جلاله دادن آنها و توسل به ده‌ها و صدها ترفند تبلیغاتی و انتخاباتی رای مردم را گرفته اما در نهایت کاری برای مردم نکردند.

نمونه بارز شورای ناموفق؛ شورای اسلامی دوره اخیر است که مجموعه حاشیه‌های مختلف از ناسزا گرفته تا دعوا و جنگ و جدل و جناح بندی و دار و دسته سازی را از خود بر جای گذاشتند و البته توفیقی آن چنانی در خدمت به مردم نداشتند.

ناکارآمدی شورای اسلامی دوره اخیر شهر یاسوج را می توان با گشت و گذار در کوچه پس کوچه های این شهر  از پارک‌های محله‌ای ژولیده گرفته تا پیاده‌روها و معابر و خیابان‌های بدقواره و المان‌های نامرتبط و در یک کلام شهری زشت و نازیبا  دید که دل هر بیننده ای را به درد می‌آورد.

اکنون شورای اسلامی جدید شهر یاسوج شکل گرفته و همه چشم انتظار فعالیت و عملکرد این ۷ منتخب مردم مرکز استان هستند تا ببینند گشایشی در شهر و دیارشان ایجاد خواهد شد یا که راه ۲۰ ساله گذشته را خواهند پیمود.

شورای اسلامی شهر یاسوج مثل تمام شوراها وظایفی در قانون بر عهده داشته که یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف تعیین شهردار و نظارت بر کار شهرداری و مجموعه آن است.

اعضای منتخب شهر یاسوج اکنون آزمونی سخت پیش رو دارد که موفقیت یا شکست آنها در این ۴ سال پیش رو به انتخاب شهردار بستگی دارد.

شورائیان شهر یاسوج خوب می‌دانند که در صورت انتخاب یک شهردار ناکارآمد و غیرمتخصص راه برگشتی بر آنها نیست چرا که در سال‌های اخیر هر چند برخی شهرداران منتخب ناکارآمدی خود را در همان چندماه اول نشان دادند اما به دلیل زد و بندهای درون شورا و دسته‌بندی‌های رایج راه بازگشت برای تغییر بسته می‌شود.

با این تفاسیر اعضای شورای شهر یاسوج به خصوص راه یافتگان جدید به شورا مطمئن باشند در صورت کمترین اشتباه و تساهل در انتخاب شهردار راه بازگشتی برای آنها وجود نخواهد داشت و اصولا لابی‌ها اجازه تجدید نظر را به آنها نمی‌دهند و این چنین اعتماد مردم به خود را از دست خواهند داد.

جمع بندی این گفتار هشدار به اعضای شورای شهر یاسوج است که از هم اکنون به جای ورود به حاشیه‌ها و فردگرایی و منافع‌نگری شخصی، فامیلی و طایفه ای به فکر خدمت صادقانه به مردم بوده تا اعتماد مردم را سلب نکنند.

انتهای پیام/