سلامی: خوزستان برای ما نه‌تنها مهم، که مقدس است/با این مردم همراهیم و هرگز آن‌ها را تنها نمی گذاریم
سلامی: خوزستان برای ما نه‌تنها مهم، که مقدس است/با این مردم همراهیم و هرگز آن‌ها را تنها نمی گذاریم
فرمانده کل سپاه گفت: اینجا که شما ایستادید لاله زار شهدای بزرگ ایران است، خوزستان برای ما ‌نه‌تنها مهم بلکه مقدس است، ما وقتی روی این خاک قدم می‌گذاریم احساس هویت می‌کنیم.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار در اهواز اظهار کرد: به دنبال فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری که ایشان ابلاغ فرمودند تا مسؤولان حل مشکل آب خوزستان را جدی بگیرند امروز خدمت برادرانمان در سپاه حضرت ولیعصر سپاه خوزستان رسیدیم تا از نزدیک شاهد فعالیت و تلاش های آنان باشیم.

وی در خصوص اقدامات سپاه پاسداران برای رفع مشکلات خوزستان گفت: توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تحت عنوان   طرح غدیر حدود ۵۲۵ کیلومتر لوله با قطر دومتر از منطقه شوش کشیده شده است که شهرهای مختلفی از جمله دارخوین، اهواز، خرمشهر،هویزه، شادگان، حمیدیه، آبادان کشیده شده و آب رسانی می‌کند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: در این بحران آبی اخیر هم تلاش های برادران سپاه قابل تقدیر است،  همین الان ۶۰ دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری به صورت سیار در  ۸۷ روستای منطقه در حال آب رسانی هستند و امروز ۴۰ دستگاه دیگر نیز بدان اضافه می‌شود و حدود ۱۵۰ دستگاه تانک ثابت آب در روستاها نیز تهیه شده است.

سلامی ادامه داد: در حدود ۹۱ کیلومتر لوله نیز در تعدادی از روستاهای منطقه از جمله غیزانیه، دشت آزادگان، جفیر در حال نصب و جاگذاری است.

وی افزود: همچنین دومخزن ۴۰ هزار مترمکعبی در غرب شوش ایجاد شده است و آب را ذخیره می‌کند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: در خصوص فاضلاب اهواز نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قراردادش را منعقد کرده  و حتی تجهیز کارگاه نیز انجام شده، امیدواریم با تامین اعتبار در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از پروژه باشیم تا مشکل فاضلاب اهواز حل شود.

سلامی تصریح کرد: نکته مهمی که می‌خواهم عرض کنم آنکه ما به این مردم متعهد و وفادار هستیم ، آنها را تنها نمی‌گذاریم و در سختی‌ها همگام آنها هستیم همانطور که در سیل سال ۹۸ برادران عزیز ما در تمام مناطق سیل زده با مردم و سختی‌هایشان همراه بودند.

 فرمانده کل سپاه گفت: اینجا که شما ایستادید لاله زار شهدای بزرگ ایران است، خوزستان برای ما نه‌تنها مهم بلکه مقدس است، ما وقتی روی این خاک قدم می‌گذاریم احساس هویت می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این مردم تاانتهای کار همراهیم و هرگز آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام/س